renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník shadepirat
Vloženo 4.9.2014
Aktualizováno 2.6.2017
Zobrazeno 3 704x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná červená motorka, za kterou se každý otočí a děti na vás mávají.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX-R 600: Nesehnal jsem žádnou ve slušném stavu a navíc mi ani moc neseděla.
Aprilia RSV 1000: Příliš radikální. To byl asi vtip, chtít začínat na RSV. :-D Krásná motorka s úžasným charisma, ale nechám si jí na později.
KTM 620 Supermoto: Líbila se mi a určitě by mi skvěle posloužila, nicméně chtěl jsem i něco na delší výlety.

První dojmy - Vzhledem k tomu, že je to moje první motorka, tak první dojem byl rozpačitý. Byla to první motorka, na které jsem jel víc než 100 km/h. :-D Chvilku jsem si říkal, jestli to na mě nebude moc výkonu, ale teď po pár stovkách kilometrů jsem přesvědčen, že jsem neudělal chybu.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce univerzální stroj, pro každodenní použití.

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Viper. - Ten mají rádi sousedi.
Turistické plexi. - To mám rád já, protože na mě nefouká.
Samolepky odkazující na Valentina Rossiho a známé evropské motorkářské silnice.

Recenze

Hledal jsem motorku, na které bych začal jezdit. Nejsem úplně nejmladší, takže jsem rovnou zavrhnul 125 ccm a podobně. Přemýšlel jsem o všem možném. O supermotu, supersportu, maxi skůtru i enduru. Obešel jsem pár inzerátů a nikde to nebylo úplně ono. Pak jsem se zašel podívat na Hondu VFR 800 a hrozně se mi líbila. V té červené barvě je to krásný stroj. Projel jsem se na ní a bylo skoro rozhodnuto. Žádné vady jsem na místě nezjistil, takže jsem dal reservé a za dva dny si jí odvezl.

Charakter téhle motorky zřejmě nejvíc určuje její motor. Je to čtyřválec do V s obsahem 800 ccm a několika technickými finesami. Za zmínku stojí například systém otvírání ventilů pomocí ozubených koleček, které dávájí VFR její typický zvuk. Průběh výkonu motoru je lineární, což mě jako začátečníkovi naprosto vyhovuje. Je to jedna z vlastností, kvůli které jsem rád, že mám VFR a ne nějakou jinou motorku. Když chci jet pomalu jedu pomalu, když chci jet rychle, jedu rychle. Líbí se mi, že se v tomhle můžu na motorku spolehnout. Trochu mě mrzí, že nemám VTEC verzi, ale to by zas asi stála víc peněz.

Další bezvadnou věcí na motorce je CBS systém brždění. Jedná se o funkci, které přibrzdí zhruba na 30 procent i druhé kolo, u kterého zrovna nemačkáte na brzdu. Pro ostřílené motorkáře možná zbytečnost, ale mě se to hodí. Myslím, že je to věc, která rozhodně zvyšuje bezpečí jízdy, díky zvýšení brzdného účinku.

Kokpit motorky je dle mě asi nejslabší část. Možná záleží na vkusu, ale mě přijde že palubku si asi Honda objednal subdodávkou u vietnamských trhovců. Rychloměr mi nepřijde moc čitelný, nebo možná špatně vidím.

Gumy jsem dal hned po nákupu nové a to Pirelli Angel GT. Neřijdu si, že bych měl zkušenosti na hodnocení gum, takže jediné, co napíšu je to, že s nimi nemám problém.

Když to celé shrnu tak si myslím, že VFR je stroj, jehož největší přednost je univerzální použití. Navíc je to naprosto nezáludná motorka. Můžete jet na dálnici, na okreskách i ve městě a všude se cítí dobře. Jenom kostky nemá moc ráda. Výkonu na bezpečné předjíždění má spoustu, bezvadně brzdí, je pohodlná a nefouká na ní. Díky laďáku má super zvuk.

22.9.2014; cca. 2700 km v sedle

Po skoro třech tisících kilometrech pomalu poznávám různá zákoutí VFR, ale můj celkový pohled se nemění.

Za ten měsíc jsem jezdil hlavně z práce a do práce a po různých výletech. Párkrát Dubá, párkrát Slapy, Křivoklát, Karlštejn a Týn nad Vltavou přes Milevsko.

Zjistil jsem, že na dojíždění 30 km do práce je to perfektní stroj. Má dostatek výkonu na předjíždění a přitom je ještě dost subtilní na to, aby se s ní dalo proplést v koloně. Pro mě je zatím ideální tempo o trochu rychlejší než ostatní provoz s tím, že můžu lehce předjet a nezdržuju se. Na okreskách s dobrým povrchem se podle mě VFR cítí jako ryba ve vodě.

Výlety do začátek jsou taky super. Ať už je to Dubá nebo Břežany, je to bezvadná zábava, zatím bohužel limitovaná schopnostmi jezdce. :( To se snad spraví. Nejsem sice brzda provozu, ale přeci jenom do nějakých velkých náklonů se taky nehrnu. I přesto jsou výlety po okreskách snad to nejlepší, co jsem zatím na motorce zažil.

Posbíral jsem i zkušenost v jízdě ve dvou. Možná je to o zvyku, ale brzdy o hodně horší a na výkonu byla taky znát ztráta. Je to asi logické. Celkově jízdní vlastnosti šly dolů, ale zas nijak dramaticky. Něco je taky mojí nezkušeností. Rozhodně lepší než jet autem. Dámská společnost všechny ty neduhy vyrovná.

Šílenost jsou ty naše cesty. Bordel, díry, no prostě hnus. Když jedu ráno a večer (teplota už klesá), tak čas od času ucítím drift zadního kola. Ale nemyslím si, že to je vina motorky. Spíš silničářů a hlavně jezeďáků. Jednou mi to pořádně klouzlo na mokru. To byla určitě moje chyba, neodhadl jsem množství vody na silnici. Naštěstí jsem zůstal v klidu a motorka se srovnala.

Za největší mínus považuju přepínač blinkrů. Strašně špatně se mi ovládá v rukavicích. Naopak světla jsou super. Vidím skoro jak ve dne.

Z údržby mě teď čeká řetězka a asi udělám velký servis, přeci jen nevím, kdy byl dělaný naposled.

Shrnutí opět pozitivní. VFR 800 je hodná motorka s lineárním průběhem výkonu motoru a přesto s dostatkem výkonu na svižnou jízdu.

25.4.2015

Tak mám novou řetězku a jede to parádně. Klasickej servis samozřejmostí.

Dokoupil jsem všechny hadry, takže nemusím jezdit na beach boye. Samozřejmě občas si nemůžu pomoct a jedu na pohodu v šortkách.

Začínám rozjíždět novou sezónu a hrozně se těším. Je to paráda. Ale abych to jenom nechválil, zjistil jsem i drobný nedostatek.:

- Zrcátka nedrží polohu. Vždycky si je nastavím a pak mi spadnou. Ve městě to není nic příjemného. Na dálnici zalehnu a mám je spadlé v poloze, kde na ně tak akorát vidím.

14.5.2015

Podíval jsem se na okruh v Sosnové. Je to paráda vyzkoušet si jak se motorka chová na uzavřené trati. Myslím, že mi to dalo hrozně moc. Odřel jsem si slider na botě i kolínko jedno bylo. A bez stresu, že mě něco trefí nebo, že vyletím do smrčků. Všem doporučuju, dostanete se mnohem dál než na silnici a s mnohem menším rizikem.







2.6.2017 Epilog

Tak dnes jsem se konečně dostal k tomu, abych upravil popisek a zneaktivnil motorku na profilu. Naší společnou cestu ukončila nehoda 28.4.2016 na Autodromu v Mostě. Já se prolétnul vzduchem a probral se až v sanitě. Bohužel si na okolnosti nepamatuju, takže nevím jakou chybu jsem udělal nebo co se stalo a tak zůstane tahle nehoda záhadou na vždycky. Stálo mě to 3 dny v nemocnici a 14 dní doma, rehabilitace s ramenem, bolesti krční páteře, který ustoupili až za zhruba půl roku. Ale to beru, v podstatě jsem vyváznul bez vážnýho problému. Motorku jsem následně prodal klukovi z motorkářů a jezdí do teď.

Je neuvěřitelný jak je ta motorka odolná, Myslím, že ten motor je nesmrtelnej. Na cestě mě nechala jenom jednou (no dobře bylo to ve Strašnicích, takže kousek) a to z důvodů vadného regulátoru dobíjení. Známá nemoc těchto modelů. Jinak naprosto bez investic, kromě pravidelné údržby. Myslím, že je to dobrá motorka i pro začátečníky, pokud se k ní chová s respektem.

Takže čau a zas někdy na cestě!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vits71
vits71 napsal 12.01.16 v 15:41 10b.

idymalgia
idymalgia napsal 27.01.15 v 11:29

_Hangman_
_Hangman_ napsal 17.12.14 v 09:57

The best...

Wan
Wan napsal 24.11.14 v 19:18

Kdybys měl V -TEC,neměl bys vent,rozvod pomocí ozubených kol a jeho typický zvuk a jak se říká,jeho,tedy motoru "nesmrtelnost". Jinak za mě,vzhledem k majiteli také VFR Ať slouží a dělá radost.

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 17.10.14 v 19:16

Více komentářů



TOPlist