renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 CS (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Vladoch
Vloženo 1.9.2014
Aktualizováno 13.6.2015
Zobrazeno 5 565x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.6

Popis motorky


Dobře ovladatelný jednobuch s pohodlným posezem a nízkou spotřebou.

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Je to můj první stroj, tak není moc s čím srovnávat, ale líbila se mi hned. Je to neokoukaná záležitost a hned jsme se velmi rychle sžili. Spotřeba příjemně překvapila i při počátečním řádění a podle referencí se nebojím ani nikterak přehnaných nároků na údržbu.

Motorku bych doporučil pro - 1) Pro ty, kteří denně dojíždějí a chtějí univerzální motorku 2) Začátečníky, kteří se nebojí jednoválce 3) Asi i ty menší vzrůstem

Doplňky na motorce - kufr BMW
vyhřívané rukojeti v základu



Recenze

Jak to začalo
V červnu jsem se konečně rozhoupal a udělal řidičák, do té doby jsem 12 jezdil jen v plechovkách, takže jsem chtěl přívětivou mašinu do začátku. Byť mám tendence pošilhávat po cestovnějších strojích, nechtěl jsem první zkušenosti získávat na 300kg vobludě a tak kritéria byla: <200kg, <700cc a žádnej supersport, páč nechci závodit.

Po pár týdnech brouzdání inzeráty v noci a dělání auto(moto)školy přes den, jsem našel zajímavej inzerát, prohlédl (s fundovanějším kamarádem) motorku a s férovým prodávajícím jsme si plácli. Po pár servisních úkonech jsem začal polykat kilometry a mouchy (prvních 1000km během dvou týdnů) a předem říkám, že jsem s koupí velmi spokojen.

Scarver
F650 CS alias Scarver žije samozřejmě ve stínu slavnějšího bráchy GS, ale i tím, že ho nepotkám na každý vyjížďce třikrát, je mi sympatickej. Kategorizace by asi zněla Univerzální motocykl do města, mě se ale víc líbí označení funbike, protože přesně to mi k němu sedí nejvíc a tak ho vnímám. I cesta do práce se stává výrazně příjemnější, pokud začnu den projížďkou v jedné stopě.

Jednoválec s nízko posazeným těžištěm, víc krouťáku než výkonu, pohodlný posez a především skvělá ovladatelnost a trocha té praktičnosti navíc. Tak by se dal Scarver zjednodušeně popsat, ale to bych zapomněl na jednu, pro mě docela důležitou část a tou je sekundár bezúdržbovým řemenem, což výrazně přidalo tomuhle modelu body.

Něco málo z jízdy
Už z popisu je docela jasné, jak se to asi na silnici chová a nic objevného v tomto směru nepřinesu. Jednoválec byla pro mě velká neznámá a zatímco pro někoho je to to pravé ořechové, pro jiného je to důvod se o motorku dál nezajímat. Má ale něco do sebe! Zátah kdykoliv a nízká hmotnost i spotřeba (zatím pod 4l/100km) jsou asi největší přednosti. Mezi nevýhody patří vibrace a potřeba se s ním trochu zžít, protože reakce na plyn nejsou tak uhlazené, jako u 4V, ale to vážně neřikám nic nového.

S plynem se prostě musí trochu jemněji - což alespoň člověka naučí, na druhou stranu to ale není žádná bestie, co nic neodpustí. Naopak se mi líbí ta potřeba vrkat při řazení dolů a to, jakým způsobem motorka brzdí motorem se taky spíš hodí, než že by to vadilo. Zejména, když brzdy jsou z kategorie těch línějších.

Podle některých zkušeností a testů jsem se trochu bál, že motorce chybí výkon a že mě možná brzy přestane bavit, ale v praxi s tím nemůžu souhlasit a docela se mi ulevilo. Ten krouťák totiž s takhle lehkou motorkou nižších rychlostech dokáže zamávat a když jsem poprvé otočil heftem přes 50% - což není normálně vůbec potřeba, tak jsem se lekl, co to taky umí a okamžitě mi pysk zkřivil až dětinský úsměv. Od té doby si to při předjíždění stále užívám - zrcátko, blinkr, "fšechny páčky do zatáčky" a zase se zařadit. Podřazovat je potřeba v podstatě jen mimo obec, zejména 5 ->4. Když jsme u toho, cestovat rychleji než 110-120 se základním plexi (mám 190cm) stejně není žádnej zážitek. Motorka sice dá v klidu 160-170, ale já už ne

Závěrem už zmíním jen ty vibrace. Uvádí se jako nevýhoda jednobuchů a znát opravdu jsou. Na druhou stranu mě ale projev Scarvera baví a kdybych přešel na 4V, asi by mi to klapání a vrnění chybělo. Motorka je prostě o tom, že sedim na motoru, kterej musim cítit a slyšet... Takže už jen laďák

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Michal.72
Michal.72 napsal 31.08.22 v 08:17

Super stroj , také ho vlastním a stále mě nepřestává mile překvapovat???

Michal.72
Michal.72 napsal 20.08.22 v 16:34 10b.

Super stroj

Thomic
Thomic napsal 02.08.17 v 09:48 10b.

Hezký popsaný, tak nějak to vidím i já

Astráček
Astráček napsal 03.09.16 v 10:04 10b.

Hezky napsaný...

Coudak
Coudak napsal 09.09.15 v 22:30 9b.

Zajímavá barevná kombinace v záplavě šedivejch strojů

Více komentářů



TOPlist