Dobře ovladatelný jednobuch s pohodlným posezem a nízkou spotřebou.
Výška jezdce: 190 cm
První dojmy - Je to můj první stroj, tak není moc s čím srovnávat, ale líbila se mi hned. Je to neokoukaná záležitost a hned jsme se velmi rychle sžili. Spotřeba příjemně překvapila i při počátečním řádění a podle referencí se nebojím ani nikterak přehnaných nároků na údržbu.
Motorku bych doporučil pro - 1) Pro ty, kteří denně dojíždějí a chtějí univerzální motorku 2) Začátečníky, kteří se nebojí jednoválce 3) Asi i ty menší vzrůstem
Doplňky na motorce - kufr BMW
vyhřívané rukojeti v základu
Recenze
Jak to začalo
V červnu jsem se konečně rozhoupal a udělal řidičák, do té doby jsem 12 jezdil jen v plechovkách, takže jsem chtěl přívětivou mašinu do začátku. Byť mám tendence pošilhávat po cestovnějších strojích, nechtěl jsem první zkušenosti získávat na 300kg vobludě a tak kritéria byla: <200kg, <700cc a žádnej supersport, páč nechci závodit.
Po pár týdnech brouzdání inzeráty v noci a dělání auto(moto)školy přes den, jsem našel zajímavej inzerát, prohlédl (s fundovanějším kamarádem) motorku a s férovým prodávajícím jsme si plácli. Po pár servisních úkonech jsem začal polykat kilometry a mouchy (prvních 1000km během dvou týdnů) a předem říkám, že jsem s koupí velmi spokojen.
Scarver
F650 CS alias Scarver žije samozřejmě ve stínu slavnějšího bráchy GS, ale i tím, že ho nepotkám na každý vyjížďce třikrát, je mi sympatickej. Kategorizace by asi zněla Univerzální motocykl do města, mě se ale víc líbí označení funbike, protože přesně to mi k němu sedí nejvíc a tak ho vnímám. I cesta do práce se stává výrazně příjemnější, pokud začnu den projížďkou v jedné stopě.
Jednoválec s nízko posazeným těžištěm, víc krouťáku než výkonu, pohodlný posez a především skvělá ovladatelnost a trocha té praktičnosti navíc. Tak by se dal Scarver zjednodušeně popsat, ale to bych zapomněl na jednu, pro mě docela důležitou část a tou je sekundár bezúdržbovým řemenem, což výrazně přidalo tomuhle modelu body.
Něco málo z jízdy
Už z popisu je docela jasné, jak se to asi na silnici chová a nic objevného v tomto směru nepřinesu. Jednoválec byla pro mě velká neznámá a zatímco pro někoho je to to pravé ořechové, pro jiného je to důvod se o motorku dál nezajímat. Má ale něco do sebe! Zátah kdykoliv a nízká hmotnost i spotřeba (zatím pod 4l/100km) jsou asi největší přednosti. Mezi nevýhody patří vibrace a potřeba se s ním trochu zžít, protože reakce na plyn nejsou tak uhlazené, jako u 4V, ale to vážně neřikám nic nového.
S plynem se prostě musí trochu jemněji - což alespoň člověka naučí, na druhou stranu to ale není žádná bestie, co nic neodpustí. Naopak se mi líbí ta potřeba vrkat při řazení dolů a to, jakým způsobem motorka brzdí motorem se taky spíš hodí, než že by to vadilo. Zejména, když brzdy jsou z kategorie těch línějších.
Podle některých zkušeností a testů jsem se trochu bál, že motorce chybí výkon a že mě možná brzy přestane bavit, ale v praxi s tím nemůžu souhlasit a docela se mi ulevilo. Ten krouťák totiž s takhle lehkou motorkou nižších rychlostech dokáže zamávat a když jsem poprvé otočil heftem přes 50% - což není normálně vůbec potřeba, tak jsem se lekl, co to taky umí a okamžitě mi pysk zkřivil až dětinský úsměv. Od té doby si to při předjíždění stále užívám - zrcátko, blinkr, "fšechny páčky do zatáčky" a zase se zařadit. Podřazovat je potřeba v podstatě jen mimo obec, zejména 5 ->4. Když jsme u toho, cestovat rychleji než 110-120 se základním plexi (mám 190cm) stejně není žádnej zážitek. Motorka sice dá v klidu 160-170, ale já už ne
Závěrem už zmíním jen ty vibrace. Uvádí se jako nevýhoda jednobuchů a znát opravdu jsou. Na druhou stranu mě ale projev Scarvera baví a kdybych přešel na 4V, asi by mi to klapání a vrnění chybělo. Motorka je prostě o tom, že sedim na motoru, kterej musim cítit a slyšet... Takže už jen laďák
Super stroj , také ho vlastním a stále mě nepřestává mile překvapovat???
Super stroj
Hezký popsaný, tak nějak to vidím i já
Hezky napsaný...
Zajímavá barevná kombinace v záplavě šedivejch strojů