renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda SH 300 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Rehor72
Vloženo 21.7.2014
Aktualizováno 6.4.2018
Zobrazeno 5 435x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skútr s velmi slušnou dynamikou, velmi tichý, spolehlivý a myslím, že i úsporný. Výborné jízdní vlastnosti, menší prostor pro náklad.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:DENAR (Kosmonosy) - Prodejce je velice vstřícný, nepodlézá, to, co se dohodne vždy platí, za sebe mohu říct, že jsem velmi spokojený. Snaží se hledat v rámci možností to, co je výhodné pro obě strany

První dojmy - Měnil jsem SH 125i za tento skútr, kvůli lepšímu svezení, delším servisním intervalům, celkově lepší výbavě a dospělejšímu chování. Motocykl mě nezklamal a jsem velmi spokojen. Jediná negativa, co mohu říct jsou: menší úložný prostor pod sedlem (daň za velká kola a větší motor) a při volnoběhu za studena větší vibrace. Jinak výměny vůbec nelituji a jsem velmi spokojený.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo chce cestovat levně a rychle mimo město na kratší vzdálenosti, ale umí to jet i dál, nicméně, na delší pravidelné cestování bych spíše volil normální motocykl.

Doplňky na motorce - Plánuji:
– originál plexi a kryty rukou (což na léto budu sundávat), protože ať to myjete čím chcete a utíráte sebejemnější utěrkou, tak to prostě poškrábete.
– možná si dopřeju i vyhřívané rukojeti, pokud mě cena nepoloží na zem a pokud nebudou stačit rukavice a kryty rukou na delší vzdálenost. Na zimu jezdím s dobrými rukavicemi Tucano Urbano, ale po půl hodině přeci jen profouknout a zima zaleze pod nehty. Toto mínus zatím vyvažovalo nadšení z nového stroje, do budoucna bude třeba trošku prokoumat otázku zdraví, revmatu za pár let atd.
– omrknu trh, zdali se nedělá nějaká taška před sedlo na podlahu, protože v horním kufříku se dá dle nápisu výrobce odvézt ne více než 3kg a asi má pravdu, protože větší váha zvyšuje těžiště a snižuje ovladatelnost stroje. Uvidíme, co za to budou žádat...
...

Recenze

K čemu skútr mám? K dojíždění po farnostech v okolí mého města, denně tak mezi 20-80km, ježdění prakticky v každém počasí a od zimy do podzimu...
Takže:
V únoru jsem si koupil fungl nové SH 125i kvůli úspoře nákladů za cestování. Měl jsem řidičák jen na auto, takže jsem vlastně nic jiného také řídit nemohl. S tímto vynikajícím skútrem jsem najel za 4 měsíce 5 500 km. Byl jsem s ním velmi spokojený, opravdu spolehlivý strojek, který nežral a myslím si, že i dobře jezdil, odvezl toho na své rozměry taky dost.
Během toho jsem si udělal řidičák na velkou motorku a koupil CB 500 na učení se a seznámení se světem motocyklů. Na skútrfóru jsem četl vlákno o SH 300i a to mě nalomilo. Po jednání s panem Kvítkem z Hondy Denar jsem se rozhodl, že půjdu do výměny.
Proti: bude větší spotřeba asi o litr počítám, zatím jezdím asi za 2,9 l/100 km, ale to je tím, že to zajíždím a šetřím to, takže počítám, že by to mohlo jezdit někde kolem 3,5 l/100.
Pro: delší servisní intervaly (125i jezdí do servisu každé 4 tis. km, 300i každých 6 tis.), protože jezdím fakt hodně a chci jezdit i na podzim či v mírné zimě pokud nebude na silnici sůl nebo sníh, tak jsem chtěl na 125i kryty rukou a vyhřívané rukojeti – to první jde objednat, to druhé se nedělá, u 300 i jde obojí. Dále 125i je lehoučká a jako každý skútr tvrdá, takže na našich rozbitých silnicích to hodně kope do zadku a celý stroj po najetí na nerovnost (příčně zalepená vozovky, výmol, kostky) skáče, což 300i zvládá vzhledem ke své váze lépe, ale je to také tvrdé, s tím je třeba počítat. Dále jsem počítal a potvrdily se mi lepší jizdní vlastnosti – je zde o chlup lepší posez, sedí se níže a ruce jsou výše, takže se na tom člověk cítí bezpečněji. Brzdy: zatímco na SH 125i bylo třeba zabrat a ani tak to nezpomalovalo moc ochotně, tak na 300i stačí brzdit jedním prstem a opravdu to brzdí o 100% lépe, má to CBS, což někteří lidé haní, já jsem to naopak chtěl. Podotýkám, že na obojím jsem měl ABS a při jednom brzdění do plna na přebíhající srnu bych to už bez toho nechtěl, zadní kolo by se zablokovalo, takto skútr pořád jel a po zadním kole neklouzal. Výbava: navíc má oproti 125i: imobilizér (větší ochrana před ukradením), má to cigaretovou zásuvku na 12V na dobíjení všeho možného, lepší zámky na kufru a spínačce (na 125i se mi spínačka častěji sekala, chtělo to více citu, zde je to zpracováno mnohem lépe...), oproti SH 125i to nemá start-stop systém, ale ten považuji u těchto strojů pro sebe za zbytečnost, protože jezdím v naprosté většině mimo město, takže nevyužiju, má to normální startér, což si myslím, že bude dlouhodobě spolehlivější a na případnou opravu levnější, než u 125i, kde se startuje přes reverzaci alternátoru, tady mám obavy o životnost tohoto systému, ale Honda věci umí dělat, tak se uvidí časem.
Dalším důvodem, který mě vedl k výměně je dostupnost spotřebních dílů. Zatímco tento model 300i je na trhu už od r. 2011, nebudu mít tolik problémů např. s náhradní vložkou do vzduchového filtru, která u SH 125i je od ročníku 2013 větší a těžko se shání, a když už ji v náhradě seženete, tak stojí 325 Kč (v originále 895 bez DPH), zatímco na SH 300i je k sehnání na každém rohu v cenách kolem 130 Kč...
Tak snad jsem vypsal všechny důvody. Přes to všechno to pro mě nebylo snadné rozhodování, protože oba jsou to velmi kvalitní stroje, dobře jezdí a pro mě naprosto vyhovují. Ale nakonec jsem se rozhodl takto a po výměně (SH 125i jsem nechal protiúčtem a 300i budu splácet), tohoto kroku vůbec nelituji.
Mínusy: pod sedlem mě překvapil maličkatý úložný prostor, s tím se ještě budu muset nějak poprat, protože to je pro mě velká potíž. Dalším mínusem jsou vibrace motoru za volnoběhu při studeném motoru, což asi bude vlastnost tohoto stroje...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
LOWEOld
LOWEOld napsal 13.02.20 v 20:41 10b.

mechanik1011
mechanik1011 napsal 20.09.16 v 08:02 10b.

Třístovka Sh je krásný stroj, vždy zabrousím do recenzí a rád si počtu ... Co se týká ošetřování plexi, velmi se mi osvědčilo po umytí ošetření autoleštěnkou - neabrasivní / autobalsam/. Plexi se vyleští, snadno smyjí nečistoty vše je parádní a nádherně průhledné. Takto ošetřuji plexiskla již mnoho let

Honánek
Honánek napsal 10.02.16 v 18:16 10b.

Téma nosnosti kufru mne pobavilo. Párkrát už jsem např. z Baumaxu vezl pytel cementu. Jinak když jsem prodával loni svou vysloužilou, r. v. 07, koupil jsem zase novou SH300. Lepšího pracanta jsem pro mé účely neobjevil.

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 24.07.14 v 15:54

Jinak pan Kvítek z mladoboleslavské Hondy, to je osoba. Vymluvil by z jalový krávy tele Ale u prodejce je to asi nutný a evidentně mu to jde dobře

ddt69
ddt69 napsal 23.07.14 v 18:56 10b.

Je to perfektní dříč. Můžu potvrdit :) Mám originál plexy i blastry. Stejně jsem pořídil na podzim vyhřívání heftů. To nenahradíš. :) Jinak deka ala Tucano Urbano je v našich zeměpisných šířkách must .)

Dále taky ve vlhku a zimě kope spojka při studeném rozjezdu. Takže studené rozjezdy nejsou zcela plynulé. Ale problém to není. Spíš mě zaráží, že to Honda nemá za ta léta vychytané.

Jo a taky cena gumy v tomto rozměru je pecka. Zadní přes 3 litry. Podařilo se mi píchnout po 3k km a to zamrzí.

Taky nechápu proč mají tak měké origo plexi. Mám FJR a to myju bez omezení pravidelně a škrábance nejsou. Tady jsem myl po roce, velmi opatrně a stejně jsem poškrábal. Ještě že při mých 194 cm si můžu vybrat zda se dívat přes plexi nebo nad :)

Více komentářů



TOPlist