renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník petrasdominas
Vloženo 29.6.2014
Aktualizováno 11.4.2024
Zobrazeno 7 212x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Motorka je to příjemná, nádherná, červená krasavice. Neběhá nejrychleji, ale za to mě i manželku v pohodlí a relativně levně povozí i na dlouhých trasách.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - Zkušenosti dobré, jakmile vidí vážný zájem, obsáhle představí zboží, ale pozor, ať vás nepřesvědčí ke koupi např. doplňků, které ani nepotřebujete a na internetu koupíte podstatně levněji (např. hl. stojan), vše si napřed rozmyslete, co vlastně potřebujete.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 650: Jezdil jsem na ní v autoškole, učitě kvalitní stroj, ale vysoká a krátká.Předpokládal jsem možnou nestabilitu ve vyšších rychlostech a kapotáž není moc hezká. Motorka je dražší.
Suzuki GSF 650 Bandit: Dobrá cena (asi 170 000), výkonná, ale už mi připadala zastaralá a nelíbil se mi posez.
Suzuki SFV 650 Gladius: Divný design, chtěl jsem ji vidět naživo, ale nebyla na prodejně.
Yamaha MT-07: Původně jsem chtěl právě tento stroj. Levná, výkonná. Bohužel beznadějně vyprodáno.
Yamaha XJ6: Finálový soupeř pro Hondu NC 750. Stejná cena, ale bez ABS, pouze v černé barvě a horší posez pro spolujezdce. Prodejce ve Zlíně udělal chybu, že mě neodhadl jako vážného zájemce, žádné prospekty, ani podrobnější představení modelů.

První dojmy - Přesedlal jsem z Aprilie SR Max 125, takže váha budila respekt a při prvních jízdách to byl zátah, až se tajil dech. Prožíval jsem nepopsatelnou euforii a ačkoliv jsem občas chyboval v technice jízdy, nikdy se mi to nevymstilo a motorka to ustála.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl je nejvhodnější pro jezdce nikoli mladé, kteří se chtějí jízdou odreagovat, vyčistit hlavu, pokochat přírodou apod. Dalo by se říct, že je pro jezdce založením čopráky, kteří si z nějakého důvodu nemohou koupit čopr.

Doplňky na motorce - Z doplňků Givi mám namontovaný padací rám a držák s plotnou a kufrem. Dále hlavní stojan no name ze zdejší inzerce. Svody LeoVince, vyhřívané ručky, zásuvku 12V, chrániče vidlic a držák navigace.

Recenze

Tento stroj jsem si vybral z důvodu, že jsem začátečník a již trošku starší kluk a chtěl jsem stroj na kterém je dobrý, vzpřímený posez pro mne i manželku. Nedávno jsme viděli manželský pár ve věku 50+ na krásné nové Ducati. Když odjížděli, pán ležel, paní dřepěla v zadu jako žába, paty v řiti. To nemohla dlouho vydržet. Manželka hned ocenila naše NCčko. Motocykl jsem chtěl nový, dobrou značku, slušně výkonný, měl dobře vypadat, levnější v provozu i v pořizovací ceně.
Motocykl už čekal pár dnů v garáži až dostanu řidičák. Vyjel jsem poprvé letos (2014) okolo 20.května a po osmi týdnech mám najeto 3500 km. To co píší ostatní majitelé těchto strojů můžu jenom potvrdit. Pohodlná, nezáludná, příjemná motorka. Nádherné tvary a červená barva. Ze začátku mi připadal strašně silný, teď by mohl být i silnější.
Výborný je úložný prostor, dám tak zámek, mapu, doklady, mobily, foťák, pití, svetr apod.
Kdo chce vozit spolujezdkyni může být v celku spokojen. Zadní sedadlo i poloha stupaček je dobrá. Manželka nese šestihodinové jízdy, proložené zastávkami, statečně, trochu unavená a osezená ale je.
Jízdní vlastnosti skvělé. Při maximální rychlosti (187km/h) letí jak střela, drží směr, nekmitá v řidítkách, nevlní se. Podvozek by určitě snesl větší rychlost. V zatáčkách je určitě lepší než já (poserproužek 1 cm). Jezdím, ale často po nekvalitních okreskách poslední kategorie a kochám se pohledem na okolní krajinu, tam se nedá mnohdy jet rychleji než 50-70 km, jak je to hrbaté a tady by
podvozek mohl být měkčí.
Brzdy se rozchodily až časem. V předu je jen jeden kotouč, ale už se mi na suchém, pěkném asfaltu podařilo aktivovat ABS, takže brzdí asi dobře.
Zadek moc nebrzdí, ale ABS se zaktivuje snadno i na suchu.
Motor se dá provozovat od 2000ot/min. Na 1.- 3.kvalt můžou otáčky občas spadnout k 1500ot/min, po přidání plynu motor normálně rovnoměrně zabere. Bez prodlev nebo cukání, ale myslím, že moc nízké otáčky nedělají dobře klikovému ústrojí. Bohužel omezovač přichází ke slovu, když je motor v nejlepším, stálo by možná za pokus posunout ho o 500 - 1000 ot nahoru, do oblasti, kde křivka výkonu jde opravdu dolů. Předpokládám, že časování a zdvih vaček není bez rezervy a píst by se s ventily nepotkal. Podotýkám, že výkon motoru není v žádném případě malý, jsou slabší stroje a jsou oblíbené.
Na výkon je možno se podívat i z jiného úhlu pohledu. Honda NC 750 X je v zatáčkách rovnocenná ostatním strojům. Zrychluje z 0 na 100 km/hod za 6 vteřin, tím zaručuje převahu ve zrychlení nad běžnými automobily. Dobře zrychluje do asi 130 km/hod. Do 150 km/hod je zrychlení ještě použitelné, potom je to mrtvé.
Tento stroj může oslovit velkou skupinu uživatelů, kteří možná chtějí porušit rychlostní limity, ale ne příliš, mají rozum a nechtějí mít pomníček u cesty. Chtějí si prohlédnout okolní krajinu a radost jim dělá samotná jízda a pokud jim překáží auto, tak není problém ho předjet.
V žádném případě nedoporučuji motocykl soutěživým jezdcům, milovníkům adrenalinu a mladým klukům.
Spotřeba je vynikající. Běžně mám 3.3 - 3.6 l/100km. Jezdím klidně, žádná palba, jen chvílemi, za dobrých podmínek vymetu saze ve výfuku. Na zkoušku jsem při jedné jízdě dosáhl spotřeby 2.8 l/100km, nestálo to samozřejmě za nic. Takové to šetření nemá smysl, bylo to jen pro zajímavost.
No a na plný knedlík to ukazovalo 5.5 l/100km, ale jen jako okamžitou spotřebu.
Nelíbil se mi postup v servisu při garančce po 1000 km, to mě vykázali ven, abych nic neviděl. Já tuším, že to byla jen drahá výměna oleje, kdybych byl u toho, klidně bych zaplatil a byl spokojený. Takhle mám dojem, že ze mě dělají blbce a to se jim vymstí, až se budu příště rozhodovat kam na servis. Toto mi před léty udělali u Citroenu v Kroměříži a viděli mě naposled. Je to možná maličkost, kterou nevyužiji vždycky, ale pro mě rozhodující.

Při najetí 3600 km nebyla žádná porucha, jen jedna nepříjemnost se vyskytuje.
Dochází k samovolnému nulování počitadel kilometrů. V servisu mi řekli, že jsem asi jediný v republice, ať prý přistavím motocykl na pozorování. To je pro mě nepřijatelné, chci jezdit. Zjistil jsem pokusy, že to souvisí s imobilizérem, byl trvale vypnutý. Dlouhým stiskem levého tlačítka se dá aktivovat a potíže vymizí. Imobilizér se, ale sám po 24 hodinách od vypnutí zapalování vypne. To se potom někdy obtíže zase opakují.
Dolévat jakékoliv provozní kapaliny (kromě benzínu) nebylo zapotřebí (3600 km).
Zadní guma je téměř bez vzorku, nejpozději při 4000 km budu měnit.

Motocykl má nejraději pěkný asfalt samá zatáčka. Do terénu mě to neláká, na to je motorka příliš těžká a drahá, mohla by se snadno poškodit. Na šotolině a štěrku mám strach, těm se, pod možno, vyhýbám. Jízdu ve městě motorka zvládá v pohodě, jen manipulace při parkování a třeba ve svahu je horší. Na jízdu jen po městě bych doporučil menší, lehčí a obratnější skůtr.
Myslím, že cestování je hlavní určení této motorky. A to i ve dvou. 200 km zajedu na jeden zátah, potom je potřeba se občas protáhnout. Po 300 km mě už bolí zadek. Nejvíc jsem najel 450 km po obyčejných cestách za 8 hodin, byl jsem už ale dost zničený.
---
Uběhl rok, předcházející poznatky mohu jen potvrdit. Mám najeto přes 10 000 km. Přední origoš guma nakonec vydržela skoro těch 10 000 km.
Namontoval jsem nové svody výfuku LeoVince. Jsou bez kaťáku. Výsledek je menší max. rychlost o 10 Km/hod, vyšší spotřeba o cca 0.2 l/ 100 Km. Motor má, ale lepší zvuk a ostřeji reaguje na přidání plynu. Celkově shrnuto - vyhozené prachy.
Zúčastnil jsem se svolávačky na výměnu sdruženého přístroje, takže jsem asi nebyl jediný v republice komu se to nulovalo, jak mi tvrdili v Morava motors ve Valmezu. Při té příležitosti jsem vyjádřil pocit, že začíná hučet ložisko v předním kole. Mechanik provedl zkušební jízdu s výsledkem, že je všechno v pořádku, dělá to sjetá guma, destičky nebo aerodynamický šum.
Gumu jsem nechal vyměnit v Motorcentru v Hulíně, jeho šéf také provedl zkušební jízdu s výsledkem, že hučí ložisko.
Budu jezdit dál a ložisko hlídat, ze servisu ve Valmezu, ale moc dobrý pocit nemám.
---
Uběhly 3 roky. Najeto 25 000 km. Vyměněna hlučná ložiska v předním kole a řetězová sada. Jinak žádné problémy, motorka je absolutně spolehlivá. Dělá se jen běžný servis, pneu používám Bridgestone Battlax T30. Souběžně provozuji ještě Kawu ZRX 1100, která umí být dost ostrá a nepříjemná. Ve srovnání s ní je NC jako beránek a je jasně lepší na okreskách. Kawa je zase vhodná na ostřejší jízdu po lepších cestách, takže se navzájem doplňují.
Motocykl prodán s nájezdem cca 40 000 km, v perfektním stavu. Za celou dobu nebyla žádná závada, měnil se jen běžný spotřební materiál.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
gagy
gagy napsal 30.04.18 v 22:14 10b.

pěkně napsané

Monty12
Monty12 napsal 17.08.17 v 15:48

Četl jsem ty vaše příspěvky ohledně servisů,a musím konstatovat že jezdím z Brna do servisu až do Hradce Králové a přístup úplně jiný normálně jsem s klukama na dílně a koukám co dělají a popřípadě se ptám když nevím jak co rozdělává a podobně.Takže se mě asi vyplatí jezdit raději tam.

KALUP
KALUP napsal 28.05.17 v 00:36 10b.

Máš to pěkně obsáhle sepsaný.Přeji Ti nájezd mnoha kiláků ,kolama dolů!

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 18.05.17 v 22:37 10b.

petrasdominas
petrasdominas napsal 20.03.16 v 21:08

radkocernohous
ale jo, oni jsou přátelští, krátce pokecají, ale vykážou tě ze servisu. Můžeš jít do jakési čekárny na konci prodejny, kde čumíš do časopisů nebo do zdi, nebo bloumat po prodejně.
Pokud jsi měl na mysli zvuk, možná z ložiska, tak ten jsem neidentifikoval dodnes. Neprojeví se vždy, ale třeba při delší odstávce nebo po přejetí větší nerovnosti.
Jinak, v globálu je to servis určitě dobrý a bude-li to nutné, tak tam někdy určitě zajedu.

Více komentářů



TOPlist