renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ8 N/S (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník David_Beer
Vloženo 25.3.2014
Aktualizováno 2.5.2019
Zobrazeno 7 321x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nádherný naháč od Yamahy, oděný v krásných výročních barvách k oslavě 50 let závodění. Ideální střed mezi šestkou a litrem.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Technik motosport Zlín (Kostelec) - Motocykl jsem koupil fungl nový od Technik motosport Zlín - dealera Yamahy. Mohu doporučit, znám je zde už delší dobu, prodej a servis na špičkové úrovni.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: Lákal mě ten nový tříválec, který jak jsem četl je fakt bomba a cena byla jen o 10 tisíc dražší než FZ8. Jenže já měl FZ8 vyhlídlou už dávno v těchto barvách a vyhrála i proto, že ji vidím víc jako univerzalnější stroj než na blbnutí dělaná MT-09.

První dojmy - No ze začátku jsem byl trošku nervózní, přeci jenom si nekupuju fungl novou mašinu každou chvíli :D Takže první jízda opatrná at si zvyknu, kde zabíra spojka, jak reaguje plyn atd. Posed je perfektní, řídítka akorát na dosah ruky, sedlo komfortní a stupačky taky fajn. Proto preferuji tyhle naháče než kapotované supersporty, na kterých člověk leží a nedá se na tom skoro nikam vycestovat.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych klidně doporučil i pro začínající jezdce, od nízkých otáček je hodná, takže žádný trhač rukou. Pak dále i pro jezdce, kterým litr přijde moc na zkrocení, což je můj případ.

Doplňky na motorce - Laděná koncovka Akrapovič, podvozek Hyperpro - přední progresivní pružiny + zadní tlumič emulsion; všechny originál doplňky od Yamahy: klín pod motor, plexi, padací kolečka, kryt chladiče, boční kryty chladiče, krátký držák SPZ, LED blinkry, vyhřívané rukojeti, zadní madla, nosič kufru, kufr 46 l. Dále ukazatel zařazené rychlosti Gipro, pancéřované brzdové hadičky Hel, zalamovací páčky Titax, USB zásuvka, racingové stupačky M-style, rolny.

Recenze

Proč jsem ji koupil?
Yamaha FZ8 se mi hrozně dlouho líbila, pokukoval jsem po ní už od doby, co jsem měl MT-03, která byla moje první motorka a stroj na zaučení. Po 2 letech už mi ten jednoválec přišel málo a chtěl jsem něco silnějšího a dospělejšího.
V roce 2012 Yamaha nabarvila FZ8 do těchto červenobílých barev a byl jsem z nich u vytržení, chtěl jsem ji mít. Takže odjezdit 2 roky na slabším, pošetřit peníze a pak pokukovat po inzerátech. Jenže nikde nebyla k sehnání v takovém stavu jakém jsem si představoval a už vůbec ne v těchto barvách. Věděl jsem, že v Yamaze mají pár kousků ještě skladem a za dobrou cenu. Dlouho to ve mě hlodalo až jsem se rozhodl. Koupím ji!










Zkušenosti
Moto je nové, takže jsem zajížděl, což bylo pro mě dost otravné. Prvních 1000 km jsem nesměl dlouhodobě vytáčet motor přes 6 tisíc a dalších 600 km přes 7 tisíc. Ted mám najeto nějakých 1700 km, takže moje zkušenosti zatím:
Velký rozdíl oproti jednoválci, co jsem měl předtím. Čtyřvál je jiná liga :D Na vyšší kvalty klidně jede i v nízkých otáčkách, což se nedalo říct u jednoválce, který byl dost nervózní a cukal. Rozjezdy jsou hračka a není to záludná svině, která by vám chtěla nakopat zadek. Dle mě má dostatečný výkon, který využije každý normální motorkář. Na jiné střelce tu jsou přeci překoňované litry. Motor je totální sameťák, od nízkých otáček jede pozvolna, od 4 tisíc začíná trošku zabírat a od 7 tisíc má snad schovaný někde turbo nebo si to nedovedu představit, jede jak smyslů zbavená až do omezovače. Nejvyšší rychlostí, co jsem zatím na ní jel, tak byla 226 km/h. Při takové rychlosti je to ukrutný boj s větrem, ale je to přeci naháč, takže to není o maximálce.




Akorát mi chybí ten zvuk jednoválce s laďákama, to byl rachot. Tohle má dost utlumený zvuk připomínající vysavač a ani ten originál výfuk nemá bůhvíjak krásný vzhled, vypadá jak roura od kamen :D Časem tam hodím nějaký laděný výfuk.




Podvozek bych řekl, že je akorát na naše silnice. Přední vidle u tohodle ročníku nejsou nastavitelné což mi ani nevadí, kdybych se v tom rýpal tak to ještě pokazím. Nejsem žádný expert, ale řekl bych, že je nastaven víc komfortně tedy na cestování než na nějakou řežbu v zatáčkách. Ale rychlejší tempo zvládá bez problému. Mě tohle úplně vyhovuje. Za den jsem najel i přes 300 km a ještě se to dalo, trošku bolel zadek, ale to se dá vytrpět :D
Přední brzdy jsou čtyřpístky, původem ještě ze staré R1. Nemám k nim žádné výhrady, brzdí fakt moc dobře. Nadávkujete si, co potřebujete. Zadní brzdy, jako na skoro každé motorce, jsou jen do počtu. Tudíž nebrzdí skoro vůbec.




Přístrojový panel je klasického vzhledu. Tedy digitální tachometr a otáčkoměr. Líbí se mi víc, než ty plně digitální, co hází teďka na každou mašinu. Takhle je to aspoň pěkně přehledné. Najdete tu hodiny, palivoměr, teplotu oleje a celkové najeté km. Ale co mi nejvíc schází, je aktuální zařazená rychlost. Na tohle Yamaha jaksi zapomněla!




Pneumatiky to má z výroby japonské Bridgestone BT021, což jsou sportovně cestovní pryže. S jiným zaměřením bych tu ani nedával, stupačky jsou dost nízko tudíž velké náklony moc nehrozí jestli si je nechcete odřít.

Takže to je zatím ode mě vše, uvidím jak najedu ještě více.





Srovnání se šestkou
Jo a s kámošem, který má FZ6, jsme udělali malé srovnání. Jestli je mezi šestistovkou a osmistovkou takový rozdíl, či to jsou jen marketingové kecy.
Takže na kámošově FZ6 jsou laděné výfuky a KN filtr, jinak žádné další úpravy. Po nasednutí je cítit, že je o dost užší v prostoru nádrže, tudíž tak nemáte roztáhlé nohy a je o něco lehčí než moje FZ8. Také má o dost tužší podvozek, čemu jsem si i divil. Jinak motorově jde ten vyšší objem fakt poznat. Osmistovka letí daleko lépe, šestistovka mi přišla dost chcíplá a za plynem šla pozvolna, hlavně v nižších otáčkách. Ani ve vyšších neletěla tolik co moje. A brzdy jsou o dost slabší, ty bych ale objektivně moc nehodnotil, byli už o něco opotřebovanější.
Toť malé srovnání, kdyby chtěl někdo poradit, zda jít do šestky či osmikila.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bofik
Bofik napsal 13.05.21 v 19:04 8b.

dik za srovnaní, FZ6ku mam a vlastně tak nějak plánuji za rok/dvě přestoupit právě na FZ8, hlavně z důvodu 4V. Ta barevna kombinace se mi též libi.

Mara8993
Mara8993 napsal 27.06.18 v 11:00 10b.

juhis46
juhis46 napsal 25.05.18 v 12:17 10b.

Super popis a barvy výročí jsou prostě best !!

Sonicek
Sonicek napsal 19.04.18 v 07:09 10b.

Pěkná

vojtech87
vojtech87 napsal 21.04.16 v 08:13 10b.

Ta výročka je fakt krásná!

Více komentářů



TOPlist