Že není motor z Chopperu dobrý na daleké cestování?
První dojmy - Přesedal jsem z Hondy CBF 600S a uchvátil mne zvuk, mohutnost a otáčkoměr cejcnovaný do 7 tisíc otáček :))
Doplňky na motorce - Laděné výfuky
Recenze
Měřím přes 190 cm a tak jsem chtěl větší mašinu - zároveň jsem měl docela dlouhou pauzu, tak jsem nechtěl nic 100 PS+. Kamarád měl bulldoga s laďákama, a tak nějak jsem se zamiloval.
Koupil jsem jej na jaře v roce 2012 s 14 500 km na tachometru. Dnes má(me) 53 000 km a sjeto několik párů pneumatik. Byl jsem s Bulldogem v Albánii, Turecku ale také Itálii, Londýně nebo Lotyšsku. Zažili jsme 40 stupňová horka, kde se kámošovo BMW GS přehřívalo i minusové teploty a tak nějak ji už teď jenom velmi těžko můžu dát pryč z ruky ... tedy z garáže. A to ačkoliv to není vůbec ideální bike:
Je to enormě těžký stroj s velkým motorem, který ale rozhodně nějak extra nejede. Holt 65 koní na tu váhu? Do 130 určitě stačí většině motorkám, ale pak už to trochu vadne. Co je platné tolik točivýho momentu ve spodu (90 NM), když proto abyste stačili klukům na 600ccm musíte jet pořád mezi 5-6 tisíci otáčky... více to netočí :)) Do toho na cestování docela hodně žere. Když jedu po dálnici více než 150 v průměru tak klidně mezi 7-8.5 L, ale berme taky v potaz, že vážím přes 110.
To všechno však kompenzuje vzhledem, když sedíte někde na zahrádce na kafi a díváte se na ní a také především zvukem. Ten vám závidí snad úplně každej na jakýmkoli čtyřválci. Přijde mi také, že je docela pohodlná. Ujel jsem na ní i 1000 km za den a žádná bolest zad(ku). A další plus směřuje k pohodlnosti spolujezdce - není to (až na brždění) příliš velký rozdíl zdali jedu v jednom nebo ve dvou.
Spolehlivost? Za svých 40 000 km jsem měnil pneumatiky, oleje, filtry, destičky a to je tuším všechno. To je dost možná nejdůležitější argument proč si ji nechám :) Nemusíte se starat o kardan a tak se dá prakticky jen jezdit.
O mých zážicích na motorkách píši na svém blogu - http://jednoustopou.cz
Ta motorka je svým způsobem v moderní době unikátní, má kardan, karburátor a ke všemu chlazení vzduchem. Škoda jen toho japonského unisex vzhledu.
Pěkně Jindro, musíme se někdy domluvit na projíždku