renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/501 (1959)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ondra55
Vloženo 6.2.2014
Aktualizováno 3.9.2022
Zobrazeno 5 643x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Čezeta 175/501 vysněná motorka - zvaná prase.

Více fotografii

Výška jezdce: 1 cm

První dojmy - Prvni­ dojem: Jel sem pro motorku do malého města z názvem Podivín okres Břeclav, o které jsem si myslel, že bude na renovaci. Když jsem přijel, pán mi otevřel dveře a za ním jsem viděl nádhernou motorku, která byla v původním stavu a k tomu i kompletní. První dojem byl překvapivý, měl jsem nesmírnou radost. S nadšením jsem ji vezl domů

Doplňky na motorce - Plexi, rezervni­ kolo a vozík pav40

Recenze

Historie:
Byl skútrem, který se stal prvním průkopníkem v sériové výrobě skútrů u nás. Tento unikátní skútr se začal vyráběl v roce 1957. Vyráběly ho České závody motocyklové, národní podnik Strakonice, v pobočce Českých Budějovicích. Skútr se hned na začátku zapsal do přední strakonické elity motocyklů díky své originální podobě, která byla na svoji dobu něčím převratným, něčím co se nedalo na silnicích jen tak přehlédnout. A tak není divu, že pro svoji krásu a velikost nesoucí se na malých kolečkách dostal svou lidovou přezdívku PRASE.
Současnost:
Začátkem roku (2013) jsem začal s opravou, spíše kontrolou a přípravou na veteránskou testaci. Začal jsem u gumových dílů a bylo zakoupeno nové sedlo.
4.5 2013 byla veteránská testace hotová.
Za sezonu najeto 1500Km, bez zásadních problémů, snad jen odešlo dobijení.

Doplněno voziíkem pav 40, bohužel už nebyl tak zachovalý, čekala ho tedy renovace, po dlouh­ém váhaní zda ho dát nebo nedat do originální­ barvy, jsem se rozhodl pro modro-šedivý typ.
Rok 2014 - motocykl zapůjčen na výstavu Wojna i pokoj v Polsku .
Rok 2015 - zapůjčen do muzea umění Olomouc na výstavu Dohnat a předehnat.
Rok 2017- zapůjčen do muzea v Havlíčkově Brodě na výstavu Móda a odívání na Havlíčkobrodsku.






















Pro zajímavost přidám technické parametry:
Typ 501
Výrobce: ČZM n.p. Strakonice, Tovární 202
Rok výroby 1957 - 1959
Motor: Dvoudobý jednoválec s vratným vyplachováním
Brzda vpředu bubnová 140x35 mm
Chlazení vzduchem (vynucený oběh)
Brzda vzadu bubnová 140x35 mm
Klikový hřídel lisovaný pr. strana 2 ks ložisek 6304 (20x52x15) lev. strana 1 ks ložiska 6304
Vrtání válce 58 mm Váha 130, 134, 140 Kg
Zdvih 65 mm Užitečné zatížení 150 kg
Zdvihový objem 171,7 ccm
Rozvor 1340 mm
Maximální výška 1000-1020 mm
Výkon ot. / min. 8 HP / 4750
Výška sedla 760 mm
Celková šířka 685 mm
Celková délka 1950-2000 mm
Mazání směsí 1:25 (záběh 1:20)
Rám samonosná karoserie svařená z lisovaných částí
Karburátor Th 105 Jikov 2924 - M 13 Tv 55
Spotřeba paliva 3 - 3,2 l/100 km
Zapalování dynamobateriové
Spotřeba oleje
Spojka lamelová v olejové lázni (korek - kov)
Objem palivové nádrže 12 l
Převodovka čtyřstupňová v bloku s motorem
Převod primární válečkovým řetězem 40/21 = 1,9
Maximální rychlost 80 km/hod.
Převod sekundární válečkovým řetězem 40/15
řetěz 1/2"x5/16" 99 čl.
Počet míst 1+1
Řazení nožní
Přední kolo ocelový výlisek 12"
Zadní kolo ocelový výlisek 12"
Rozměr ráfku 2,15 B x12"
Zadní pérování pružný blok - gumový
Rozměr Pneu 3,25x12"
Poznámka 501/01 r.v. 1957: 2000 ks (bez ventilátoru)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 25.12.21 v 22:59 10b.

Dávám deset za ten plastový škopek, který slouží namísto stojanu na PaV-íka.


Máš to luxusní, chlape, z těch bodů za škopek čiší jen bledá závist...

Kozička750
Kozička750 napsal 25.12.21 v 20:52 10b.

Nádherný prasátko ! A ten Pávik v barvě je luxusní !

bruttopyr
bruttopyr napsal 25.12.21 v 20:27 10b.

Krásná souprava!
Rozhodnutí dát PAVa do stejné barvy bylo správné. Taky jsem měl žlutobílého a teď po sladění s tažným vozidlem mu to sluší víc.

PekařŇiňa
PekařŇiňa napsal 03.12.17 v 14:18

davam jedničku dobry stroj

Lubik2
Lubik2 napsal 27.02.16 v 20:38

moc pěkný stroj taky mám 501 ale chybi mi pavik třeba ho časem taky seženu přeji mnoho šťastný km.

Více komentářů



TOPlist