renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FLSTCI Heritage Softail Classic (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rybkyn
Vloženo 2.12.2013
Aktualizováno 6.3.2024
Zobrazeno 5 484x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Výroční model 2003 dovezený z Anglie - TwinCam 88B - stříkačka (dal bych přednost "karbenátku"), evropská verze, 30000 km. Nejspíš "padenka" ...ale jede rovně. Byla postižena filozofií "levně poskládat a rychle prodat", ale už je vyladěná a nádherná.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Myslím si, že po roce a cca 7000 km už můžu mluvit i o těch druhých dojmech... ...jsou pořád stejné jako ty první - nadšení!

Motorku bych doporučil pro - Pro vyznavače pohodové jízdy, kteří se stejně jako Heritečka nejlíp cítí při rychlosti kolem "kila". ...tam se Vám taky odvděčí tím úplně nejvíc nelepším zvukem...

Doplňky na motorce - Nejvýznamnější doplněk, který jsem montoval já, je padací rám a teď nově (11.2014) - zátka olejové nádrže s teploměrem (myslím, že je dobré vědět, jak holce zatápíte pod kotlem, nebo spíš, kdy ji za chladného rána či sychravého podzimu pošetřit, než získá tu správnou provozní teplotu). Pak už jen drobnosti, které mi zbyly z bývalé motorky - chlasták, hodiny+teploměr, rolka na opěrce a zásůvka 12V (supr věc pro napojení udržovací nabíječky v zimě, když baterku ten "milovaný" alarm furt vycucává - pomaličku, ale furt, neřád). V plánu mám ještě chromované tool boxy na boky pod sedlo a možná nějaké parádní stupačky na padák. Jsou to jen blbinky aby si člověk udělal trochu radost a kdyby tam nebyly, nevadí, protože všechno podstatné co potřebuješ, má už z fabriky...
Ryze estetickou záležitostí je obutí pneu s bílým bokem.
Z doplňků, které na motorce byly při koupi, to jsou laufy Sceeming Eagle a filtr KN.
11.2018 - V průběhu času jsem nainstaloval ty zmiňované stupačky a toolbox, přidal třičtvrtělitrovou bandasku na benzín (rezerva rezerv) a vyměnil sklíčka blinkrů za kouřová (sice je svítivost blinkrů poloviční, ale mají "Éčka" ..a tak je tedy všechno v pořádku . Z jistých praktických důvodů jsem vyměnil tlumiče Skreaming Eagle za tovární. A protože maník (prodávající) vypletl z.kolo drátama z jahodového dřeva a tyto praskaly, vyměnil jsem jej za plné z Fat Boye - tam už drát nepraskne!

Recenze

Harleye by si měl pořídit člověk, který Harleye CHCE! Ne pro žádnou lakýrku, ale proto, že to tak cítí. Člověk, který k němu směřuje a třeba po něm i půl života touží.. ..pak je to ta pravá VÁCHEŇ!!!
Cruisery, potažmo choppery jsou původem z Ameriky a H-D jako jediná přeživší velká Americká "moto-fabrika" je udržela při životě a i když na Japonské cruisery nedám dopustit (měl jsem doma dva) a asi jsou i technicky možná o fous dokonalejší, jsou to ale pořád jen kopie. A já jsem chtěl mít originál, který není jen technickým skvostem, ale má něco, co ho dělá pro celé generace tak výjimečným. Pro mě teda stoprocentně!
No a k té dokonalosti techniky. Když po Vás svět chce bike určitého vzhledu, určitého projevu, dlohozdvih, OHV, chlazený vzduchem atd., tak Vám to nastaví určité hranice a když ho přesto vyrábíte a prodáváte 110 let a navíc jsou lidi ochotni za něj zaplatit šííílené peníze, tak bude asi DOKONALÝ, ne?
Teď tedy něco málo mých postřehů k technice, jízdním vlastnostem a trocha kritiky u pár detailů:
Podvozek: Oproti dřívější motorce (Kawasaki VN 800) je tak, jak ho mám nastavený tvrdší, ale nevidím to jako nedostatek a měnit to nebudu - snad ledaže bych ještě přitvrdil. Supr věc je plexi - parádně chrání (zdá se mi, že víc jak plexi na Vulkánu ).
Co mě ale docela krká je strašně krátká doba od "odemknutí" alarmu do jeho opětovného aktivování. Je to cca 30 vteřin, když neotočíš "klíčkem" do polohy 1. To obnáší krátké zapnutí palivového čerpadla v nádrži a "dokrmení" stříkačky, aktivování celého zapalování a rozsvícení tlumeného a koncového světla. Už jsem stál na semaforech u různých uzávěr i víc jak pět minut a vím, že by to baterka v poho dala, ale mě to vadí.
A k přemíře elektroniky ještě něco, je to samozřejmě jen můj názor, ale - na takovémto Harleyi NEMÁ CO DĚLAT (hlavně vstřikování) !!! Její klad - spolehlivější studený start (!), ...automatické vypínání blinkrů (to je snad i zápor) a již zmíněný alarm (naprostá zbytečnost), nic dalšího mě nenapadá - nemůžou staromilci jako já vynahradit jednoduchost, o docela dost nižší volnoběh a možnost odstraňování menších závad doma v garáži u typů s "obyčejnou" elektrikou a karbecem. Na "Glajdu" či V-Roda proč ne, to je jiná písnička, tam jde o rozmazlování majitele resp. o výkon, ale proč na stroj, který vypadá a jmenuje se... "Dědictví" !?!
11.2018 - Po 5-ti letech rozporuplné spolupráce má ono slavné vstřikování jen jeden malý krůček od výměny za karburátor. Neustále se mi potvrzuje, že je to technologie na hovno. Popisování oněch drobných, ale i pár nemalých trablů se stříkačkou by bylo na zvláštní článek a jediná věc, která ji zatím drží mezi válci je, že s karbecem musíš šáhnout i do elektriky (což není úplně můj šálek kávy). Jedno je ale jisté ...eště jednó se mnó vyjebe a pude!!!
Projev motoru je bomba ...když elektronika dělá, co má . Když jsem už hodně lenošný a nechce se mi řadit (nedělám to často...), vytáhne to na rovině na pětku bez většího protestování klidně i z "pětašedesátky"...
Brašny: Vypadají, že v nich odstěhuješ vybavení třípokojového bytu na jeden zátah, ale jakmile je otevřeš ...aha, plcu je míň. Zadní plastová stěna je tak komplikovaně tvarovaná, že si až člověk říká, jestli ten co je navrhoval, náhodou nefrčel na LSD. A přitom je mezi kolem, potažmo vidlicí a tou zadní stěnou místa habakůk. Mohly tedy být prostornější, ale i tak toho pojmou dost a dost a když si přidáš kufr na nosič, odvezeš toho jako malej osobák.
Přídavná světla: V originále byla napojená na tlumená...nevyhovovalo. ...přepojil jsem je na dálková...vyhovuje!!!
Spotřeba: Někdo tu psal - 4 litry/100km... tak to asi NÉÉÉ a jiný zase 7... toš bych řekl, že to je zas nejak moc! Moje zkušenost je při mém přirozeném režimu, což je režim "kochací" - do kila: 5,2 - 5,4 l/100km. Při jízdě s kamarádama, kteří jezdí živěji, nebo cestování po dálnici s rychlostí 130 - 140 km/h jsem zatím nepřekročil 5,8 l/100km. Neprovádím žádné dlouhodobé měření ani sáhodlouhé testy, jen občas při dotankování do plné, vynuluju kiláky a při následném dotankování to spočítám. U obou "režimů" jízdy je úplně jedno, jestli jedeš sólo, nebo ve dvou.
11.2018 - Někdy to umí i pod 5 na100 - trasa Vyškov-Přerov-Lipník-Hranice-Žermanická přehrada (Frýdek-Místek) - červen, sucho, teplo - režim jízdy-kochací (kolem stovky), se spolujezdkyní - náhodu jsem vynuloval a pak spočítal ...spotřeba 4,69 l/100km!!!
Brzdy: Lepší, než mi většinou všichni tvrdily.
11.2018 - No, už si to nemyslím ...fakt brzdí na prd. Když to ale víš, jezdit se s tím dá v pohodě. Kawa měla taky zadní, bubnovou brzdu asi jenom na uchycení drátů výpletu kola. , takže na vlažnější brzdy jsem zvyklej.
Ten původní poznatek, že brzdí dobře, byl zapříčiněný asi tím, že byl na zadním kole nabastlený přední, tenčí kotouč a třmen byl ke kyvce vymezený ne tím originálním gumovým vymezovacím válečkem, ale silikonem(!) a jak se to "hádalo", kroutilo a šprajcovalo, asi to lehce zvyšovalo brzdný účinek, ale ve finále můžu být rád, že se mi to někde nehryzlo - jak jsem už psal, co nejlevněji poskládali a poslali do světa. Při koupi takovou věc neodhalíš, kdyby ses pos... rozkrájel.
Převodovka: Sere mě ten vysoký volnoběh při studeném motoru, což při řazení jedničky způsobuje rachot jak na Tatře, to ale není problém převodovky, ale těch otáček. Převodovka je klasicky po harlejovsku hrubější a slyšitelná až ke čtyřce, ale přesná. Úža věc je řazení pata/špička - to na sportech nemají!
11.2018 - Nejezdím zdaleka tak často, jak bych si přál, ale za těch pět sezón mám najeto bezmála 40 000 km a když si vyjedeme, nebo se kolem Ní motám v garáži pořád je tam to nadšení ...když mě zrovna nesere to vstřikování!!!
A kdyby jste někdo věděl o nějaké Dyně, nebo Softailu s tenkým předním kolem, s českým TP, nebo papírama na bezproblémové přihlášení a motorem Evo (tj. do roku výroby 1999) - ideálně opravitelná padenka za slušné peníze - dejte mi vědět, chtěl bych o dlouhých zimních večerech vdechnout nový život a vrátit lesk (prcovní název Bastl Bike...) nějaké životem unavené bojovnici ať si má ta moje holka v garáži s kým popovídat ...když tam zrovna nejsem
4.2019 - Tak se povedlo. Nový přírůstek přidávám na hlavní stránku.
6.2.2020 - Zima kolem nuly mi nevadí a jezdím v tom rád, když je sucho a bezvětří, nebo tak nějak snesitelně větrno. Jenže letos zima není a je dost teplo, ale furt jaksi slizko a v tom se jezdit nedá... tiše tedy vyhlížím vhodné počasí a tak jsem alespoň přidal pár fotek...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Libor1965
Libor1965 napsal 02.04.23 v 18:06 10b.

Mám taky takovou. Jsou super nemáš prosím náhodou český manuál? Mám ji od letoška a potřeboval bych ho prostudovat. Děkuji Libor

Meggier
Meggier napsal 05.11.18 v 20:53 10b.

, hezkej popis))))

2224
2224 napsal 09.08.17 v 14:34 10b.

Srdeční záležitost pro fandy, kdo tuhle motorku nejel, neví, co je jízdní orgasmus!

clovicekRadek
clovicekRadek napsal 18.03.17 v 11:40 10b.

Můj velkej sen mít Heritage Krásná motorka a suprovej popis 10b

garcia
garcia napsal 07.06.16 v 00:05 10b.

Zapoměl jsem obodovat a to by byl u Heritage opradu hřích. jasnejch 10b.

Více komentářů



TOPlist