edit: Prodaná, protože mne přítelkyně pustila k vodě
Skútr, který jsem pořídili společně s přítelkyní. Na svoji třídu paráda i pro vyšší postavy
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 125: Výborný skútr, avšak nesehnatelný za malé peníze a když jo, tak je to naprostý vrak. Hondy vydrží děsně moc, ale s rozpočtem 20 000 na skútr je prostě málo.
Vespa ET4 125: Protože když už se nějaká pěkná objevila, tak byla hned prodaná. O Vespy je celkově děsný zájem. Sem tam se objevila, ale než jsem se rozhoupal, byla pryč. Výborné motorově a ten styl je skvělý.
Piaggio Liberty 125: Prý ovladatelná a hbitá motorka. S cenovkami celkem vysoko a zase mimo můj rozpočet, hodně dotažených ale v děsném stavu. Avšak pěkné se najdou a někteří lidé si je hýčkají.
První dojmy - Jednoduchost sama o sobě. Jede to, svítí to a pěkně to troubí. Pro mne pojízdný záchod, pro přítelkyni neřízený koráb silnic!
Motorku bych doporučil pro - Pokud potřebujete cestovat menší vzdálenost, štve Vás bus a nechce se Vám čekat, máte rádi trochu té svobody a radosti, užívání si přírody a případné přemistování na koupání, houby či cokoliv jiného, je tento typ skútru opravdový ideál. Působí majestátním dojmem a zaujme hodně lidí! Směle do toho :-)
Doplňky na motorce - Na skútru není nic. Akorát připravená plotna pro kufr. Místo padáků slouží poškrábané plasty
Recenze
Vybíral jsem z několika typů skútru a to Honda SH125 a potom Piaggio modely. Nechtěl jsem Čínu, ikdyž stojí nová 25 000 Kč. Prostě ne. Přítelkyně nechala více méně vybírání na mě. Snažil jsem se učit a hledat ideální kompromis. A hlavně abych na tom nebyl jak slon na kole a musel to být 4T. Neměl jsem náladu vysvětlovat přítelkyni kam se musí lít olej a proč to má zvuk jak sekačka Nakonec se objevila pěkná nabídka od příjemné motorkářské rodinky a za pár dní se pro něj jelo.
Po týdnu najeto 250 km a super paráda. Občas sranda jako na SVčku. Motor, klasika lenoch. Ale jede to i 110 a cestovní rychlost se s auty dá udržet. Podvozek hází děsně na špatných silnicích, prostě malá kola a nic moc tlumiče. Ovladatelnost je výborná, výhoda pro malá kola, kdy je potřeba malé síly na přenášení váhy. Přítelkyně mne vozí jako spolujezdce celkem často (v rámci učení a balancování jí dělám pomůcku) a posez je v pohodě. Nemá to opěradlo to až novější modely ale 50 km v kuse není u skútru problém.
Spotřebu stále měříme, ale ještě přesně nevíme. Vypadá to na klasiku 3l/100km. Servis se dá zvládnout doma, což je velká výhoda, je to sice vodník (pozor, italský kvalitní motor Minarelli) ale zatím co jsem potřeboval tak v pohodě doma.
Na polykání kilometrů není, ani do neustálých kolon ve městě. Spíše něco mezi tím. Kdy já potřebuji z vesnice do města, pro rohlíky, a přítelkyně zase dvakrát za týden na koně 20 km daleko. Pro takové podmínky je naprosto ideální! Zatím jsme velmi nadšeni. Kdo váhá s koupí skútru a potřebuje jej, vřele doporučuji
kup si nějakou starší motorku která vypadá trochu jako motorka a ne gauč na 2 kolech se světlem
No jedině když se nekouká
Ale najel jsem s tím docela dost a je to příjemný svezení.
Snad ti ho taky někdy půjčí .