renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR-Z400S (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fic6
Vloženo 16.9.2013
Aktualizováno 27.4.2021
Zobrazeno 3 814x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Myslím že celkem parádní mašina se kterou můžete jet skoro všude a všecho :)

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XR 400: Bál jsem se chlazení v létě, při pomalé náročné jízdě terénem a servisní interval oleje a celkově se mi zdá DRZ hezčí a modernější.

První dojmy - Ale jooo dá se s tím jezdit, kam to pošlu tam to jede celkem v pohodě a bez problémů.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co chcou univerzál a nechtějí do toho strkat mrdu peněz (nepočítám nehoráznou vstupní investici za pořízení slušného stroje)

Doplňky na motorce - KN filtr, silikonové modré hadice, laďák WhiteBros, přední brzdová pancéřová hadice Hel, přední desky Brembo, držáky kufrů, kufry, řídítka 28.6mm a zvýšení








Recenze

Stroj jsem pořídil kvůli NNP(nízkénáklady na provoz) a jeho spolehlivosti.
Jezdím s ní od dubna a zatím žádný problém. Startuje na první protočení a vše funguje jak má a bez jediné chybičky.

Něco málo už mám najeto, tak můžu psát něco o vlastnostech a pod.. Všechno je v pohodě. Co jsem jezdil s Huskou, tak to jezdím i na DRZ. Sice sem tam pokulhává, ale dá se to vpohodě přežít.
Tak a teď k tomu pokulhávání. Výkon je při výjezdech hodně nedostačující. Když je malý rozjezd, tak je dvojka slabá a jednička zase pomalá. Doufám, že karburátor s akcelerační pumpou bude řešením :). Teď k váze. Co šlo sundat jsem sundal a stejně je pořád těžká :(. A světlá výška? Jo je malá.
Nakonec dodám, že DRZka sice pokulhává ve výše zmíněných věcech, ale mi hobíkovi to nevadí, protože mi to vynahradí NNP.

Takže motorku mám rok a půl, tak je na čase přidat nějaké postřehy. Naprosto super univerzální motorka. Prakticky až do jara jsem jezdil enduro a naprostá spokojenost. Dost toho vydržela a jako ne že bych ji šetřil - motorku mám pro zábavu a ne abych ji šetřil a hýčkal. Jedu kam mě napadne bez toho abych uvažoval jestli si něco odřu, ohnu nebo urvu a ona pořád jezdí a funguje na jedničku bez technických závad. Samozřejmě spotřební věci se musí měnit a i ten běžný servis musí dostat i když toho moc nepotřebuje. Opravdu mě nenapadá nějaká vyjížďka kdy jsem nedojel nebo tak něco.
V létě jsem přezul na spíše silniční obutí, protože mi odešlo předtím zlomené zápěstí (jo taky se mi odvděčila za to zacházení :D). Takže nějakých 2500 km najeto převážně na cestě. Pokud člověku stačí rychlost do 110, tak celkem postačuje. Sice jsou tlumiče celkem měkké, ale dá se s tím celkem pěkně klopit a když jezdím okolo 100 105 tak je spotřeba nějakých 3,2l - musím říct šupa morda pecka!!! A gumy (Mischelin Sirac) jo dobré na cestě drží pěkně a klopím až do hran a když je sucho, tak si dám klidně i offroad a kupodivu i něco vyjedu i sjedu a takové ptákoviny.

Jo fakt dobrá motorka. Naprostá spokojenost a myslím že si ji ještě chvíli nechám!!

5.12.2017
Motorku už mám víc jak 4 roky což je na mě docela dlouho :D. Druhou motorku jsem stihl otočit 2. První Honda XL 250R r.v. 82 - super retro enduro, ale byla to babička a nechtěl jsem ji dávat kouř, tak šla do světa. Druhá Báwo G650 Xcoutry na motárdech - super mašina na blbnutí (lehká a dostatek výkonu), ale taky musela jít, protože byla na těch motard kolech. Kdyby byla origo, tak asi vydrží déle. Potřebuju mít tu možnost vyrazit na offroad, protože cesta je voprc. Jako třetí jsem zvažoval DR 650SE, XTZ 660 Tenere a pod., ale naskytlo se mi další DRZ za dobrou cenu, tak jsem po ní šáhnul - jako né,že bych potřeboval dvě, ale spíš pro zábavu a naučení mých mechanických dovedností, protože to je nepojízdná zanedbaná motorka, která chce dost péče.

Co se týče servisu:
Na jaře trochu zlobila a nešla nastartovat. Servis rozebral a byly z nějakého důvodu zapečené pístní kroužky a to tak moc, že nešly z pístu sundat, tak se kupovala nová pístní sada. Válec a píst byly poškození
Tohle je asi k závadám za 4 roky všechno.
Jinak běžná úržba a spotřebák (gumy, oleje, řetězovky, ložiska, baterka) a opravy po pádech.
Co mě štve jsou studené starty. Když je nad dvacet stupňů tak se to dá, ale jinak je děs a bída. Strašně dlouho točí než nastartuje a to jestli vůbec. Za tepla na první otočení.

Tento rok první motodovolená na Ukrajině. Jen pět dní. Příště to chce déle, protože jsme projeli tak 1/5 toho co jsme chtěli. Když se člověk smíří s cestovní rychlostí 100 - 110, tak to je v pohodě. Při přesunech byl na tom nejhůř zadek, kdy jsme jeli 800 km/den. Tohle vyřeším koupí rozšířeného sedla - viděl jsem ho tuším na ebay. Na Ukrajině v horách jsem si už jenom chrochtal (i s naloženou motorkou).
Pokud bude čas a finance, tak určitě zase někde vyjedu (Ukrajina, Bosna, Černá Hora, Rumunsko).

Tímto teda chci říct, že je asi ta pravá a doufám, že už stálá motorka dokud to půjde.

















13.1.2021
Po dlouhé napíšu nějaký edit.
V roce 2018 jsem zadřel motor na válci z důvodu nasání prachu. Probehla GO vršku motoru a motorka zase šlapala jako hodinky ovšem né na dlouho. Po cca 500 km umřel nový rozvoďák. V tu dobu jsem měl už balit na dovolenou na Ukrajině a nevěděl jestli to do výjezdu zprovozním.
Zachránil mě kompletní motor co jsem měl v regále, který jsem vytáhnul z jednoho vraku. Věděl jsem že motorem jde točit, ale nikdy jsem ho neviděl nastartovaný, ale byla to jediná možnost.






Seřídil jsem ventily přehodil startér a zapalování z motoru z motorky a motory prohodil. Nastartování chvíli trvalo, ale nakonec naskočil a celkem rozumně šlapal.
Takže den před odjezdem jsem zkompletoval motorku a projel ji. Všechni šlape akorát za tepla huř startuje a hučí převodovka na 4. rychlost.
Na dovolené jsem snad 20 skoro nenastartoval, ale ona nakonec vždy chytla a úpěšně se vrátil po ose domů.
Následující zimu 2019/2020 při teplotě cca 5°C jsem nebyl schopný motor nastartovat, tak šel ven a nastal čas na další GO původního motoru.
Motor se půlil a hledala se příčina proč umřel rozvoďák. Zjistilo se že byla ucpaná olejová tryska co dává olej nahoru do hlavy. Vačky a uložení to naštění přežily bez následků. Ještě byly špatné pístní kroužky, takže ostřik válce asi taky nebyl OK a vůbec celkově motor dostával asi méně oleje, protože byly chycené ložiska kliky i ojnice. Motor plný šedé sračky - zřejmě z vydřeného válce.






Jaro 2020 motor složen. Najeto cca 2000 km a zatím šlape, akorát je hlučnější hlava. Asi ventily??? Ale nevím, protože ta byla taky dělaná a jsou vyměněny vodítka ventilů. Tuto zimu na to ještě musím mrknout.
Mimo to mě čeká běžná údržba, možná výměna zlomených blinkrů a baterky za lithiovou.

Tento rok jsem chtěl motorku prodat, a koupit modernější motorku. Buď KTM 690 enduro (už je dost těžké) a nebo novou Hondu CRF 300 l. U KTM se trošku bojím servisu, tak zatím nic, ale asi na ní časem přijde řada. U nové Hondy se mi líbí dizajn a to že je nová a člověk by se nějaký čas nemusel starat, ale jinak bych si asi pohoršil, minimálně motorově. Jiná optimální náhrada zatím neexistuje.

Takže DR-Zko zůstane dál doma, a já doufám, že bude šlapat líp jak 2 předchozí roky.

27.4.2021
Po mých rozporuplných nerozhodných pocitech nakonec prodáno 24.4.

Jako náhradu jsem pořídil Hondu CRF 300L

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vojta_M8
Vojta_M8 napsal 23.02.21 v 18:29 10b.

Pekna drzka :) neboj, ne ty :)

-Jandys-
-Jandys- napsal 14.01.21 v 00:52 10b.

Prostě nezmar a super strojek na zábavu i offroad

Fic6
Fic6 napsal 15.12.20 v 12:25

Barney klidně můžeme pojezdit sice v létě bude asi jiný stroj, ale určitě to bude offroad, tak tě můžu provést směr Libavá a pod.

Barney
Barney napsal 15.12.20 v 12:01 10b.

Supr stroj Do Opavy to nemám až tak daleko. Že bychom se někdy v létě projeli?

Pedl
Pedl napsal 15.10.19 v 21:23 10b.

Správná motorka

Více komentářů



TOPlist