renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Zbořa
Vloženo 20.6.2013
Aktualizováno 31.12.2019
Zobrazeno 3 346x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzálnost, zábava, jedinečnost!

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XJ6 Diversion F: Poměrně malá, naskytla se dobrá nabídka na Versyse.

První dojmy - Oproti Hondě CBF125 úplně něco jiného - neskutečný tah motoru, mnohem větší velikost - pohodlný posed, téměř dvojnásobná váha (po rozjetí nejde znát). Celkově Versys okamžitě padl do ruky a doufám, že bude přinášet jen a jen radost.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo hledá zábavnou motorku, ale láká ho také cestování. Určitě lze doporučit jako první velkou motorku nebo pro návrat do sedla po delší době.

Doplňky na motorce - 3 kufry Givi
Cestovní plexi Kappa
Ukazatel zařazené rychlosti GIpro
Padáky RDmoto
Prodloužení předního blatníku
12V zásuvka
Zadní blatník Pyramid
Výfuk Mivv X-Cone

Recenze

První větší motorku jsem vybíral poměrně dlouho a nakonec jsem se rozhodl pro Versyse - druhou modelovou řadu. Na trhu jich bylo strašně málo, a tak jsem neustále vybíral a čekal - čekání se vyplatilo, protože předchozí majitel motorku opečovával jak nejlépe mohl - byla zakoupena ve stavu odpovídající nové motorce.

Při koupi byly již na motorce nainstalovány některé doplňky - sada kufrů, padáky, vyšší plexi, ...

Versyse jsem vybral zejména kvůli tomu, že je považován za univerzální moto - s jeho poměrně krátkým rozvorem se lze vyřádit na vyjížďkách kolem komína a vzhledem ke vzpřímenému posezu vybízí také k objevování vzdálenějších krajin.

Na Versysovi můžu pozitivně zhodnotit živý a zábavný motor táhnoucí odsodu pa podvozek, který je přímo dělaný na naše "kvalitní" cesty. Tlumiče jsou nastavitelné (jak předpětí pružiny, tak tlumení odskoku), tudíž se dá podvozek nastavit dle svých požadavků - osobně mám tvrdší podvozek, takže na horší cestě jde cítit téměř každá nerovnost, ale na kvalitním asfaltu je výborný. Díky výše zmíněnému krátkému rozvoru motorka padá do zatáček sama a není potřeba ani velkého úsilí v překlápěčkách. S Versysem jsem byl párkrát i na okruhu typu Vys. Mýto, Sosnová, Dlhá na Slovensku, apod., kde se zejména projeví hravost tohoto motocyklu.

Dle mého názoru je Versys čistě silniční motorka a na offroad vhodná není - jakoukoli polní cestu zvládne v pohodě jako téměř každá motorka, ale jako ryba ve vodě se cítí na perfektním asfaltu. Dalším pozitivem je pohodlí jezdce, kdy kombinace vzpřímeného posedu, řídítek v přirozené poloze a výborného sedla umožní bez větší únavy zvládnout i 750 km přesun za den.

K dobré ochraně jezdce přispívá také vyšší cestovní plexi, které při správném nastavení úhlu odvádí nápor větru nad helmu (měřím něco přes metr osmdesát).

Negativně hodnotím jednoznačně vibrace motoru - po zakoupení laďáku se mi zdají ještě výraznější. Na jednu stranu jsem rád, že aspoň cítím motorku, ale na stranu druhou vibrace v určitém spektru otáček (mezi 4-5 tisíci) téměř znemožňují výhled ve zpětných zrcátkách - vidím pouze rozmazané tečky světel.

Další nevýhodou je dle mého absence centrálního stojanu kvůli koncovce výfuku umístěné pod motorkou - na cestách holt musím stříkat řetěz s pomocí kamarádů, příp. složitě popojíždět.

Brzdy jsou pro motocykl dostačující, ale člověk musí mít na mysli, že páčka přední brzdy vyžaduje větší tlak - po výměně předních brzdových hadic za pancéřové je to o fous lepší, ale stále ne tak jak bych si představoval. Brzdnému účinku hodně napomáhá také řadový dvouválec.

Spotřeba Versyse se pohybuje kolem 4,5 litru na 100 km - při velmi velmi klidné jízdě se dá dostat i pod 4 litry. Dojezd je přes 300 kilometrů - povedlo se mi na jednu nádrž dát téměř 400 km. Na druhou stranu jsem ještě nepřekročil 6 litrů na sto.

Za necelých 6 sezon jsem s Versysem najel přes 60 tisíc km a kromě běžného pravidelného servisu (moto vždy dostávala, co potřebovala) jsem se setkal pouze s jedinou závadou, a to opotřebení spojkového obložení v cca 55 tis. km. Jinak pouze pravidelný servis, dolít benzín a jezdit.

S Versysem jsme spolu navštívili část Evropy, v posledních letech většinou jihovýchodním směrem na Balkán, kde jsem si uvědomil, že Versys je poměrně limitující za poznáním dalších cílů, na které je vhodnější cestovní enduro.

I přes to budu vzpomínat jenom v tom nejlepším a třeba se jednou k Versysovi vrátím. Opravdu univerzální motorka, díky!




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
matoupetr
matoupetr napsal 10.01.16 v 19:40 10b.

hezkej kousek dobrej popis

Geodet
Geodet napsal 12.08.14 v 18:24 10b.

Nádhera

mašány
mašány napsal 13.09.13 v 22:39 10b.

ahoj vítám tě ve skupině a posílám 10 bodů za pěknýho versyse

JanaFMX
JanaFMX napsal 13.09.13 v 13:40 10b.

Fešanda! 10b!

pupik
pupik napsal 27.06.13 v 20:03

luxusni

Více komentářů



TOPlist