Japonská užovka, co nikdy nemá dost!
Výška jezdce: 168 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NSR 125R: důvod neuveden
První dojmy - První dojmy z přechodu 50 ccm na 125 ccm naprosto neskutečné. Ani jsem nemohl dospat, až znovu osedlám tu dravou užovku.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny co začínají, nebo studují.
Recenze
Výběr tohodle motocyklu byl jednoznačný. Spotřeba, spolehlivost, výkon a pro mě požadovaná velikost (měřím 168 a padne mi parádně).
Mašina byla zakoupena od jednoho synka z Prostějova. Takže jsem jel po vlastní ose z Prostějova až do Ostravy po dálnici. Pamatuju si to moc dobře, protože jsem toho měl plný zuby :D .Vůbec jsem nebyl zvyklý tak dlouho jet. Ale zvládl jsem to. O motorku nebylo moc dobře pečováno. Motorově sice byla bezproblémová, ale vzhled.. no praskliny,odřeniny... Vím, že na odřeniny motorka nejezdí, ale já jsem prostě blázen, musím mít vše v 100% stavu. Malý škrábanec a skoro až nespím a jdu leštit. Následoval první servis. Řetězovka, nové gumy, brzdy. Takže vše připraveno na ježdění! Jsem spíš takovej cestovatel. Rád si zajezdím sportovně, ale upřednostňuju tůry, spaní ve stanu, atd. Ze začátku jsem se učil jezdit a uměl jsem to skoro hned. Začal jsem jezdit větší dálky. Rožnov, Vsetín, Ostravice. Teď to jsou pro mě jen malé výlety. Jezdím pořád Polsko, Slovensko a velký kus tady v ČR.
Co jsou plusy této motorky, jsou brzdy, spotřeba a užití. Spotřeba kolem 3 litrů, brzdy paráda, na cestě to taky drží pěkně. Ti co kritizují úzké gumy, tak ať se přijedou podívat do Beskyd na Staré Hamry, jak to tam klopím!!! Je to úzká motorka a pneu je dostačující. Je to taková hbitá užovka. Kdekoliv se dostane, ostatní dokáže potrápit docela svižným zrychlením, prostě myslím si, že nějaké nedostatky nemá.
A trochu ke spolehlivosti. Mám najeto skoro 40 000 km. Motor krásně brblá, necinká, je v krásné kondici a je úžasně zajetý, protože jede mnohem líp než ostatní CBRka s karburátorem. Je to prostě japonec, ten se nerozsype :) . Měl jsem jedinou poruchu a to ukroucené óčko ve startétu. Jinak vše opraveno. A upřímně, jet s tím třeba do Chorvatska? Když nebudu brát slabší motůrek, tak by to určitě dojelo. Spolehlivost je fakt parádní. Prostě ráno příjdete, odemknete a nastartujete. Nikdy jsem neřešil nějaký velký problém. Pořád se snažím spravovat ty kosmetické vady od předchozího majitele. Dělám co se dá, aby to bylo 100% krásný stav. Teď na podzim jsem měnil chladící a brzdovou kapalinu, olej, svíčku NGK a udělal jsem kompletní čištění řetězu. Motorka je navoskována super voskem ze !!!ŠVÉDSKA!!! Korrkem. Cestuju s tím moc rád, pohodlí je dostačující, dojedu kdekoliv. Teď v létě plánuju jet do Polska do Krakowa a pak na Slovensko, do Vysokých Tater :) Takže se moc těším, bude to zase nádhera.
Všem Hondu CBR 15R doporučuju. Neznám lepší 125ku, která by mi osobně vyhovovala víc než tady CBR. Má vše, co student, nebo začátečník, potřebuje. Na podzim půjde ale pryč, mám vyklídnutou Kawu ER-5ku, ale vždy, když uvidím CBRko, vždy se usměju a nikdy nebudu litovat, že jsem někdy tuto motorku měl.
EDIT: 28.11.2014 ...Konec sezóny je tu. Motorka v létě najela nějaké ty kilometry, jelo se na červenohorské sedlo do Jeseníků, opět na Slovensko a projelo se Polsko. Poruchy? Drobné byly. Prasklá žárovka a vadný ventilek na předním kole. Jinak opět bez vážných problémů, najeto přes 43 000 km. přes zimu se jako vždy vymění olej a mašina dostane novou řetězovou sadu!!!
Každej ví, že 2t je mnohem čipernější. Nevím, třeba to má ten frajer přidřené, nevím. Ale neměl na mě šanci a to jsme dávali sprint v Polsku někokrát
No nevim kolik mas na NSRku odjezdene ale ja treba dve sezony a na nsr nedam dopustit na CBRku jsem nejel takze nechcu srovnavat ale uz jen z technickych paramatru bys jako autotronic mohl vedet ze dvoutakt o stejnem obemu strci vykonem ctyrtakt do kapsy.
Já vím :D Pořád se mi to slovně plete...tak oprava: PROSTĚ STŘÍKAČKA! :D
jen taková technická, motorky nemají přímé střikování pouze nepřímé
Užovky se dožívají dlouho! Dík