renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 N (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SláďaX
Vloženo 17.3.2013
Aktualizováno 19.7.2016
Zobrazeno 7 034x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Černá krasavice co umí být rychlá ďáblice ale i hodná papající 5l.

Více fotografii

První dojmy - První nad čím jsem zůstal stál jako vyvoraná miš bylo to, že má imobilizér :-) Strašně hravá v zatáčkách. Staré stroje jako Jawka se musí pevně řidít a neodpouští chyby. Tady jde všechno skoro samo a přirozeně. Ve 100 km/h sedíte s jednou rukou v klíně a "prstem v nose" řídíte... Přeskočí nerovnosti či koleje a Váš zadek o tom ani neví...Ve 130km/h se pořád nic neklepe a stále člověk cítí maximální kontrolu nad podvozkem a vazbu se strojem. Tento stroj není předělaná lehna, ale od prvního šroubku nový vymyšlený stroj. Charakterizuje ho zpřímený a blízký posez k řídítkům, podobný více Jawce než lehně či k Hornetu. Posez byl vymyšlen o 5mm vyšše nežli u Hornetu a Banditovi (795 vs. 790 mm). Jawa 350/640, známá svoji výškou, má 820 mm. Rozdíl jen 3cm :-) Cílem bylo asi dosáhnout o nějaký to procento lepší sportovně cestovní posez a nehrát si na lehnu. Ale FZ6 dostala motor z R6 s max přes 14000 ot/min (o něco delší životnost docílena jinou cestovnější mapou střikování atd)

Recenze

Na první co bych rád upozornil je skutečnost, že starší modely 2004-2007 mají pomalí CPU pro el. střikovaní :/ (známá skutečnost skoro u všech výrobců removaných značek). Od 2007 problém prej vyřešen. Lepší odezvy od CPU jsem docílil tím, že jsem napnul plynové lanko na 100%, Správně by měla být zpožděná odezva spojení mezi gripem a lankem.

Další projevy pomalé elektroniky CPU se dostaví při zběsilém tahání za plyn ( rychlém povelu), to pak se mám občas pocit, že střikování způsobí dušení a nebo neví co dělat...

Nadále mě mrzí, že na zadní kyvce se nenachází závity pro montáční šouby či padáky. Nejlepší úchyt zadního stojanu je přeci v "U" kolíbce.

Zkušenost po mnoha měsících pokusů klopit :D:
Stojánek je moc nízko (není to přece jen konstrukčně vymyšlená mašina na okruh jako R1) a z tohoto důvodu ingeníři udělali dlouhé varovné hlásiče náklonu na stupačkách. Myslím že až příliš dlouhé asi 3cm, páč přes škrnutí Poserproužek zůstává asi 10mm

A další poznání co mile potěší, že povrch sedačky nedovolí klouzání zadku, drží jako přibitej, ani ryflích a ani v kůži a to na nádrži nejsou antikluzní gumy na kolena. Hornet klouže jako svině











Na fotce nejsem já. Jak si můžete všimnout u modré FZ6 chybí hlásiče náklonu. Další fotku jsem si též vypůjčil, ale vidíte skutečnou velikost původního hlásiče ku prstům.

Nejsem jediný, kdo má tuto zkušenost, viz. zdejší forum


Budík: :
Tyjo pání ingeníři z Japonska dávají mini řidítka (mám naštěstí neorigoš 72cm). Před řidítky se nachází lehce discetralizovaný budík, dás se polimizovat o kráse a čitelnosti. Po několika týdnech jsem se do tohoto tvaru zamiloval ;). Ovšem nemuho odpustit výrobci čitelnost otáček (rychlost a dalšíúúdaje jsou čitelné na jedničku), hrůza a to mám štítek. Naštestí že se dá nastavit údaj o otáčkách na pozici určeno obvikle pro denní porci kilometrů.

Kvalita jezdce vs. parametry stroje:
Rozhodování není vůbec jednoduchý. Máme tu Fazera a Horneta a Bandita a jiný např. SV 650 ... .Všechny stroje mají srovnatelný vlastnosti (brzdy, zrychlení, podvozek, spotřeba, motor ...).

Poznáte decentní rozdíly až skoro při hranici stroje, ze zkušenosti až na okruhu. Bandit třeba má slabší brzdy než udaná konkurence, ale pořád jsou dost výborný. Ikdyž si myslí většina z Vás, že jezdíte výborně a tzv. "kudlu" a že Vás rozdíly budou obtěžovat. Není tomu tak. Rozdíly jsou zanedbatelný.

Usuzuji, že chcete jezdit sportovně a proto Vás to přivedlo k tomuto stroji (jiný typ jezdců má rádo jízdu na cruiser a goldwingu ... )

Skutečnost, že tento typ stroje je i hodně sportovní nabízí vynikající vodítko v podobě "poserproužku" pro rozšifrování kdo pozná rozdíly a kdo ne ... Kvalita sportovní jezdců se vyčte na poserproužku pneu... !!!. Pokud pneumatiky jsou sježděný až na kraj bez milimetrové mezírky, a stále žijete, tak asi už něco málo na mašině umíte ;). Ale pozor, ještě nejste pravděpodobně zdaleka na hranici podvozku. Ingeníři přeci podvozek nedimenzovali na dálnice ;) ... Ale pokud máte 1-2 cm poser-proužek k hraně pneu čistej -> tak jezdíte pouze asi na 60% stroje, takto jezdí cesťáci A garantuji že rozdíly nepoznáte...

Přístup k jízdě od nováčků a bohužel i mnoha dalších je často jen držet plyn na rovince a předjíždět ve 180 km/h auta ..."já pravím nuda", toto umí každé pako ale málo kdo umí plynule vykroužit zatáčku bez škubání plynu pěkně na "ramínko" a kolínko. Jak o tom píše motocyklový guru Keith Code v knize Twist of the wrist = "bible zatáčeni".

Užít si jízdu pro mě je synonymum užít si zatáčky...

"Páni nedá se spočítat čas, který jsem strávil v hledání úseků, kde silnice se vine jako had do esíček a vraceček, na netu i při projížďkách v té naší české kotlině ..."

Mám/měl jsem respekt k pneu. Plynul z neznalosti kvality a konstručního rozdílu mezi speciály na okruh a obič pneu na silnici. Z mé osobní zkušenosti a zkušenosti přátel, na okruhu drží tzv. cestovněsportovní pneu jak přibitá.

Takže rada pro šetřílky a nás chudý lid s mašinou pod 60 000Kč ... Rozvíjejte své dovednosti jezdce než začnete "držkovat" na parametry stroje a než začnete oprávněně utrácet. Nejen že drahý lehny nevyužijete na plno ale i sportovní pneu nevyužijete na 100% ale budete zbytečně utrácet za dražší pneu co vydrží ke všemu skoro půlku porce ujetých kilometrů oproti cestovním. Obvykle sportovní vydrží 5000 km a sportovně-cestovní 10 000 km.

Srovnání s ostatními motocykly:
Když jsem nyní se Vám pokusil odstranit předsudky a mnohým snížil ego, přejdeme k mě známým rozdílům.
Skoro je to výběr srdeční záležitosti vůči továrním značkám. O srovnání jednotlvých motocyklů bylo již napsáno mnoho na nejrůznějších forech či v moto magazínech. Za zmínku stojí však rozdílný pokles ceny stářím a egonomie posezu na motorce.

Každý stroj z těchto jmenovaných má jiný posez jezdce. Vše je o zvyku. A taky přeci máte možnost dát jiná širší řidítka a třeba i s podložkami na zvednutí a už se vám sedí rozdílně než konstruktéři zamýšleli, možná pro někoho z Vás lépe .

Ale např. u Horneta se mi posez nikdy nezalíbil, je to přece jen lehna, co někde ztratila plasty. Ležíte na nádrži, sedlo je přibližně ve stejné výšce jako FZ6, ale řidítka jsou o dost níže. Řekl bych i o výšku světlometu Na starších ročnících Hornetu mi klouže brdel po sedle jak na másle a i plasty kolem kolenou kloužou nejsem schopen držet se v posezu

Na FZ6 sedíte více zpřímeně a blíže k řidítkům a neklouže to vůbec . Tyjo spíše podobný Jawce a kroskám nežli Hornetu.

Pokles ceny stářím se lehce u těchto motocyklů liší. Další faktor ovliňující cenu je nástup na trh jednotlivých nových generacích těchto strojů. Platí že nový generace jsou o velký skok ceny dražší nežli stroj starší generace vyrobený biť jen o 1 rok dříve nežli nová gnerace. Ale jde spíše přeci o ujetou porci kilometrů stroje a chování předchozích majitelů.

FZ6N má např. největší nádrž 19,4l a nejmenší váhu 190kg nežli konkurence a je to už střikovačka . POZOR první generace střikovaček u každé značky jsou pomalejší na odezvu od plynu Zpravilo se to až modelem FZ6N S2. Hornet mi přijde živější. FZ6 má i palivoměr.

Ale byl to desing co mě k výběru nejvíce nasměroval. Ale pohled na krásu je subjektivní záležitost

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
David164
David164 napsal 01.08.14 v 17:24

Krásný a super recenze

hOOrNeT
hOOrNeT napsal 14.04.14 v 14:09

hezký fazer :) Ať slouží

selinka
selinka napsal 24.03.14 v 14:45 10b.

Krásný Fazer...at slouží a dělá radost

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 17.03.13 v 22:19 10b.

super,takový vetřelec na kolech gratulejšn

burdus
burdus napsal 17.03.13 v 15:10 10b.

pěkná , a´t ti slouží . přeju jen šťastné kilometry v sedle

Více komentářů



TOPlist