renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Pegaso 650 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Onkl_Kárl
Vloženo 3.1.2013
Aktualizováno 29.9.2015
Zobrazeno 1 975x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Senzor nízké hladiny paliva

Vloženo: 23.04.2013, Uskutečněno: 30.03.2013, Stav tachometru: 33892 km, Zhlédnuto: 140x


Po prostudování všech možných diskuzních fór jsem se pustil do opravy senzoru "rezervy". V partsdepot.cz je tahle drobnost za cca 950,-Kč + zasílací poplatky. Náhradní termistor Epcos NTC 164K0471K stojí v prodejnách elektrosoučástek do 20,-Kč. e-shop GM electronic Vypadá trochu jinak - jde o "klasické" diskové provedení termistoru a před montáží je potřeba upravit nožičky - obr. 4 (originální termistor má tvar miniaturního válečkového odporu - obr.1). Demontáž nádrže a desky s palivovým čerpadlem z ní zůstává. Navíc je jen drobná piplačka s kleštičkami na rozpertlování lemu obalu a s pájkou (nejlépe hrotovou s regulací teploty - nespalte termistor hned při pájení) na odstranění nefunkčního (většinou prasklého) původního termistoru. Z dalšího nářadí doporučuji malý hobby svěráček, radiokleště (nebo tenké dlouhé ploché kleště), malé stranové štípačky, odsávačku cínu, ohmmetr a pro zpětnou montáž desky palivového čerpadla momentový klíč - utahovací moment šroubků je 5 Nm!!!
Demontáž:
Vypustit benzín z nádrže, sundat sedlo, demontáž šroubů spojujících nádrž s kapotáží, demontáž šroubu, kterým je nádrž přitažena přes gumovou podložku k rámu.
Rozpojit konektor 4-drátového svazku vedoucího k desce čerpadla, přizvednout zadek nádrže, odpojit konektory vstřiků, opatrně (nutno stisknout aretační plošky z obou stran!) stáhnout rychlospojky benzínových hadic z trubice u vstřiků, vytáhnout nádrž s nadzvednutou zadní částí pod úhlem cca 30- 40 stupňů směrem dozadu.
Nádrž položit na pravý bok (podložit dekou pokud nemáte v garáži konkursní kanape ) a odšroubovat šroubky desky čerpadla v pořadí dle servisního manuálu. Pak nastává fáze "Ježek v kleci". Desku posunout trochu dopředu nadzvednou její zadní část a opatrně kývavým pohybem vyvléknout plastový košík (hrubý palivový filtr), který obrysem přesahuje otvor v nádrži. Po vyjmutí desky pal. čerpadla už zbývá jen rozpojit konektor na drátu (zeleném) odšroubovat šroubek a senzor je venku! - obr.2
Repase senzoru:
Malými stranovými štípačkami opatrně rozpertlovat (jeden zobáček kleští z vnější strany zapřený pod hranou, špička druhého zobáčku tahá za vnitřní okraj pertlu směrem ven). Po rozpertlování válečku vypadne pertinaxové víčko s půlkou termistoru. Druhá jeho polovina je naletovaná ve špičce těla senzoru - obr. 3. Oba zbytky pomocí pájky odstraníme, u špičky se bude hodit odsávačka cínu, ale dá se to zvládnout i bez ní.
Náhradnímu termistoru ohneme nožičky podle obrázku č.4 - termistor by se neměl dotýkat těla senzoru, protože to způsobuje jeho ochlazování a tím nižší svítivost kontrolky. Termistor zasuneme do válečku tak, aby byl v polovině, zkrátíme vývod , který budeme letovat do průchodky v pertinaxové podložce tak aby cca 1 mm přesahoval ven přes hranu. Termistor vyndáme a zkrácenou nožičku naletujeme do průchodky v pertinaxu.
Nyní vložíme termistor zpět do válečku, nožičku provlékneme špičkou (během vkládání kontrolujte, zda bude tělo termistoru uprostřed válečku a nebude se ho dotýkat!) lehce přitáhneme, ohnutím zafixujeme a přiletujeme. Přebytečný drát nožičky odštípneme. Zkontrolujeme ohmmetrem odpor mezi tělem válečku a mosaznou průchodkou v pertinaxovém víčku. Pokud vám měřák ukáže něco kolem 470 ohmů, můžete zapertlovat víčko a senzor je opraven.
Zpětná montáž: V obráceném pořadí demontáže.

Pokud termistor zaletujete tak, aby se jeho disk nedotýkal těla válečku, bude vše fungovat správně. Svítivost kontrolky je dostatečná. V noci je i při "plné" nádrži vidět nepatrné světlo. při poklesu hladiny kontrolka nebliká stylem "on/off", ale plynule se rozsvěcí a zhasíná. Po odčerpání paliva do úrovně, kdy už na senzor vůbec nedosáhne je svítivost kontrolky i za slunečného dne dostatečná. Otestováno osobně se spuštěným slunečním štítkem v helmě. Pro správnou funkci je nutné též "nezalepit" cínem nebo čímkoliv jiným malé otvory v pertinaxovém víčku a na špičce obalu!

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pkKun (12) napsal 13.03.2024 v 13:29

Ahoj, je to sice dekáda od Tvého skvělého popisu, ale nyní jsem to řešil. Zatím tedy jinak, protože jsem na tento návod narazil až nyní. Nicméně mohu starý zkusit opravit a počkat na někoho dalšího . Je to ukázkově napsané, včetně deky. SUPER.
Jo a klidně bych si koupil nějaký ks, pokud ještě máš.

Onkl_Kárl (0) napsal 31.08.2020 v 00:06

Onkl_Kárl (0) napsal 30.08.2020 v 23:59

Pokud by měl někdo zájem, podařilo se mi sehnat cca 20 ks temistorů originálního provedení. Vzhledem k velikosti není problém poslat v dopise.

Machick (1) napsal 25.07.2019 v 22:24+1

Díky, skvělý návod.

Karpau99 (1) napsal 03.07.2014 v 19:20+1

Zdarec Kárl.
Chci Ti poděkovat za super radu na opravu senoru
hladiny benálu.
Když jsem viděl ceny dílů tak se mi podlomily běháky protože
1125,- Kč za jetý díl (nejlevnější co jsem vygůglil) je fakt pumelenice.
Takže hópnul jsem na mašinu zalít do Plzně do GM Electronic (cca 60km tam i zpět)
a za 9,03 Kč vč. DPH koupil termistor a opravil snímač.
Takže ještě jednou díkes.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Nedělní výlet

    Projížďka s manželkou na trase KV - Bečov nad Teplou - Nekmíř - Všeruby - Toužim - Bochov - KV. 145 km. Odpoledne polojasno až jasno, mraky motorek a kolečkářů na silnici, večerní návrat (19:00, Bochov, 625 m n.m., 8°C

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 14.10.2013
    Uskutečněno: 13.10.2013
  • Do Práglu und zurück

    Testovací jízda - baťůžek si chtěl otestovat delší cestu. 269 km v docela silném bočním větru a kličkování mezi auty po Práglu jí odhalilo jisté rozdíly proti cestování plechovkou. :-D Cesta jinak dobrá, ale... Vyskytl

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 14.06.2013
    Uskutečněno: 14.06.2013
    Tachometr: 34554km
  • II. letošní vyjížďka

    Dnešní trasa Karlovy Vary - Bečov nad Teplou - Bezvěrov - Krsy - Konstantinovy Lázně - Chodová Planá (zde posezení v restauraci pivovaru Chodovar Stará sladovna - dobrý parking, slušná kuchyně, stylově zařízeno, jenom vr

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 19.05.2013
    Uskutečněno: 19.05.2013
    Tachometr: 34285km


TOPlist