renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R6 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Marco17
Vloženo 30.9.2012
Aktualizováno 30.11.2013
Zobrazeno 4 419x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


R6 je velké jméno mezi sportovními motocykly střední kubatury, a musím uznat, že skutečně oprávněně! Není divu že jsou jich plné okruhy.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Daytona 675R: Velké dilema - zajímavý motor. Ve střední třídě jsem zvolil radši 4 hrnky
Kawasaki ZX-6R Ninja: Seděla mi dobře, ale design a láska k Yamaze zvítězila

První dojmy - byly rozhodně pozitivní. Přeci jen po 125ccm to nebyla tak velká změna ohledně jízdy v předpisových rychlostech. Největší změnou byly dlouhé kvalty, a jiné vedení z důvodu větší hmotnosti, širších pneu a větší zátěže na rukou. Motor nováčka nevystraší, v nižších otáčkách je to mazlík. Přestup byl naprosto bezproblémový.

Motorku bych doporučil pro - Mladé jezdce s kapkou zkušeností z pomalejších strojů, kteří chtějí sedlat elitní vybavení, ale také podle toho jezdit.

Recenze

Kdo miluje supersporty stejně tak jako já, určitě moc dobře chápe co všemi těmi ústupky v pohodlí a praktičnosti získáváme. Nesrovnatelné jízdní vlastnosti, čistý požitek z jízdy na opuštěných vlásenkách, držku od ucha k uchu každou chvíli! Všechny tyto elementy přímo definují Yamahu R6. Někdo tvrdí že to s okruhovými ambicemi už přehání na úkor jízdy v provozu - rozhodně to není pravda.

Obecná představa zní: R6 je maličká, nahrbená, tvrdá a uřvaná.Prvních 5000km jízdy na ní jsem to cítil stejně. Možná že jsem si v hospodě i párkrát zanadával na tuhost podvozku nebo spotřebu. S nástupem kilometrů se dostavila i jistota, nastavil jsem si brzdy i podvozek podle preferencí, přestal jsem jezdit jako na obyčejné motorce a začal s ní opravdu hrubě zacházet. V tu chvíli tě naplní pocit, že motorka konečně pracuje tak, jak bylo myšleno - podvozek se vlní kontrolovaným flexem, tlumiče konečně zatěžují přední kolo při brzdění tak, že máte naprostou jistotu, motor prosí o otáčky, náporové sání chrčí jak žere mouchy po stovkách, antihop zatáhne za prdelku při nájezdu do zatáčky... prostě sportovní emoce.

Na úvod jsem chtěl předeslat, že motorka není dobrá, pokud se nevyužívá naplno. Existují méně ortodoxní SS, které jsou na běžné ježdění vhodnější.

Design
To je čistě subjektivní věc. Nechám na každém ať posoudí jak hezká ta R6 opravdu je. Mně se motorka moc líbí. Za jízdy vypadá opravdu dobře, při pohledu do zpětného zrcátka se každej lekne a hned pouští Kvalita zpracování je u Yamahy jako vždy na prvotřídní úrovni. Na masivním dutém rámu DeltaBox z lehkých slitin jsou našroubované lehoučké kapotáže. Když jsou odmontované, je cítit jak lehké a tenké jsou - prohýbají se na všechny strany. Inteligentní systém montáže je ovšem perfektně zpevní a motorka působí luxusním dojmem perfektního zpracování. Přední světlomety fungují opravdu dobře, brzdové světlo se vzhledově moc povedlo.

Motor, převodovka
Čtyři válce hezky v řádce vedle sebe, extrémní otáčky, zvýšený kompresní poměr, elektronicky ovládané škrtící klapky a EXUP přívěra ve výfuku. Motor se od starších ročníků velmi změnil a srovnal krok s dobou. Myslelo se především na vysoké otáčky, což nemusí sedět každému. Motor jde od volnoběhu do 6 tisíc naprosto klidně až neutrálně. Na popojíždění po městě se to hodí, neskáče to zbytečně. Jak se trochu přitopí, od 8 do 12 tisíc už to příjemně zrychluje, nějaká ta boule na křivce výkonu tam je - je to zábava. Ideální na rychlou jízdu. Pokud se točí víc, už to opravdu letí jako utržený, ale motor si v nejvyšších otáčkách doslova libuje. Člověk nemá pocit že by měl motor šetřit, naopak. Všechny ty senzory a chytrá elektronika funguje! Co se týká převodovky, to je prostě stejně jako motor nebe a dudy! Dlouhý kvalty s krátkým chodem spojky i řadičky, padá to tam úplně samo. Převody jsou perfektně odstupňované, takže otáčky spadnou při řazení nahoru přesně tak, jak je potřeba, ať se couráte nebo valíte. Pochvalu určitě zaslouží antihop, už bych si špatně zvykal na motorku bez něj.

Podvozek, ergonomie, brzdy
Snad ještě větší předností R6 než ten točivej motor, to je šasi. Lehký rám se ve vertikálním směru ani nehne, a přenechává veškeré síly od motoru nebo vozovky tlumičům. Jejich nastavením se tedy dá velmi výrazně měnit povaha motorky, ať už k brzdění nebo stabilitě při zrychlení. Z MotoGP byl okoukán kontrolovaný flex (ohyb) rámu při náklonech, kdy nemůže pracovat odpružení. Výtečná věc, je krásně cítit, co se dole děje. Pokud vám někdo bude tvrdit že je R6 moc tuhá, je to proto, že si neumí nastavit podvozek!
Ergonomie na R6, další striktně subjektivní věc. Já jsem opravdu prcek, a posed, řidítka i stupačky jsou pro mně naprosto perfektně umístěné. Chápu že čahouni nejsou spokojeni. I když se na motorku vecpou, těžiště se posune, váha na rukou je jiná a na tak přesně vyměřené motorce to zkrátka znehodnocuje usilovnou práci japonských inženýrů. Pokud ti R6 jako mě padne, dají se jezdit i delší trasy naprosto v poho.
Brzdy jsou takové jemné... mají pozvolný nástup, pro silný účinek je potřeba opravdu stisknout energicky. Motorka silně brzdí motorem, s tím se musí při nájezdech počítat, z počátku jsem to vždy zbytečně přebrzdil. Například ve srovnání s monobloky Brembo na Ducati 848 Evo, které nastupují okamžitě a zahryznou se velmi rychle, je potřeba opravdu brzdit silou, není to na jeden prstíček.

Převodové poměry
V srpnu 2013 jsem měnil řetězovku, tak jsem si při této příležitosti ubral zoubek na pastorku (= cca +2 zuby na rozetě). Pocitově se motorka posunula o kvalt nahoru. Je to ale pouze o zvyku, a charakter motorky to výrazně nezmění. Rozhodně se líp rozjíždí - subjektivně mnohem praktičtější u 600ccm než letět jak střevo na jedničku. To si jí radši postavím na zadní, což jde nyní mnohem lépe. Maximální rychlost je kupodivu stejná, protože se na ní motorka doopravdy dostane i jinde než na letišti!
Takže pokud se nebavíme o specifickém okruhu, do provozu můžu převody do síly jen doporučit, nebál bych se i radikálnější změny.

Resumé po prodeji aneb finální tlachy
R6 je výjimečná motorka, která se stává zábavnou až v opravdu velkých rychlostech. Pokud se bavíme o této kategorii, nemá konkurenci. Každý kdo o ní sní by to určitě měl zkusit. To jak padá do zatáčky a odevzdává zpětnou vazbu asi nikde jinde nenajdeš. Musí se věnovat velká pozornost vytáčení motoru, protože když to spadne, nikam to nejede. Ale ten zvuk a pocit při vytáčení do aleluja je opojný. Když předhasím kamaráda na bublavé 848 s roztočenou jedničkou po zadním kole, to je nepopsatelný. Tak se měj ve světě, třeba se někdy potkáme





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty-CM
Marty-CM napsal 06.04.19 v 02:39 10b.

Je to fajn stroj ať slouží

Torgetin
Torgetin napsal 25.10.13 v 22:14 10b.

Nejenom že je to pěkně napsaný, navic ještě nemúžu než zcela souhlasit, co se faktický stránky týče.

ipe
ipe napsal 18.09.13 v 20:21

pěkný,z jara si jí pořidím

Luc_22
Luc_22 napsal 06.08.13 v 22:08

Skvely naprosto vysilujici popis! Krasne sedi Mnoho stastnych km

véna
véna napsal 25.06.13 v 13:15 10b.

ten popis naprosto sedí, plně souhlasím

Více komentářů



TOPlist