renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 1200 (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bony.m02
Vloženo 23.8.2012
Aktualizováno 18.2.2013
Zobrazeno 5 883x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Suzuki GSX 1200 Inazuma 4V vzduchem a olejem chlazený motor který příjemně a pohodlně jede do 5 tis.ot. a docela dravě od 6tis.no a nad 8tis.ot.??? zatim nevim Je to řešení na couračky,ale dá se i pohodlně cestovat někam dál.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Suzuki GSX 1200 Inazuma 4V vzduchem a olejem chlazený motor který příjemně a pohodlně jede do 5 tis.ot. a docela dravě od 6tis.no a nad 8tis.ot.??? zatim nevim :-) Je to řešení na couračky,ale dá se i pohodlně cestovat někam dál.

Recenze

PARAMETRY:
Oběm – 1157ccm
Výkon – 100k/8500 ot.
Toč.moment - 97,6Nm/8500 ot.
Hmotnost - 210 kg (suchá)
Spotřeba - 5. – 7. l/100km
MOTOR:
čtyřdobý, vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, DOHC/4
Vrtání x zdvih 79,0x59,0mm,
Kompresní poměr 9,5 : 1,
Karburátory Kijhin CVK32
Elektrický starter,
Mokrá spojka,
Pětistupňová převodovka,
Sekundární převod řetězem.
PODVOZEK:
Dvojitý kolébkový ocelový rám,v předu teleskopická vidlice o průměru 43mm.
Vzadu hliníková kyvná vidlice s dvěma jednotkami Showa,nastavitelné předpětí a komprese.
Brzdy v předu 2 kotouče o průměru 310mm čtyřpístkové třmeny.
Brzdy vzadu kotouč o průměru 240mm dvoupístkové třmeny.
Pneu v předu 120/70-17 vzadu 170/60-17
ROZMĚRY:
Délka – 2140mm.
Šířka – 780mm.
Výška – 1100mm.
Nádrž – 18L.

SUZKI GSX 1200 INAZUMA
Krásné mašiny,která na nadvládu Banditů nestačily.Měly sice konkurovat obdobným klasickým stojům jiných značek,ale pomyslné jméno jako Hondy CB si nikdy nezískaly.Malá i velká Inazuma jsou skoro k nerozeznání,rozdíl je víceméně jen v tom,že sedmpade jezdila od roku 1997 a velká od roku 1999.
I když zvěsti o tom,že malá Inazuma přišla na svět ještě o dva roky dříve,nejsou úplně mimo mísu,
vyznat se v modelech,které jezdily a jezdí na japonském trhu,je poměrně složité a anály Suzuki hovoří jako o startovacím už o letopočtu 1994, kdy zároveň zaplavily trh GSF Bandity.
KLASICKÝ ROCK
Inazuma je designově dle mého oka velmi podařená motorka,na nic si nehraje a využívá velmi decentní
formou všechny klady úplně jednoduché koncepce. Však také v nabídce Suzuki měla oslovit ty,kterým
byl Bandit příliš sportovní – byl to vlastně přímí konkurent Yamaha XJR.
Ocelový rám není tak avantgardní v oblasti nádrže jako u Banditů,nádrž není přilepená sportovně s vrchu,ale užší stavbu rámu krásně poklasicku překrývá.Nádrž má jednoduché kulaté a trošku banánové prohnutí,což připomíná staré časy a café,nikoli latte,ale café racety. Klasické odkoňované vzduch-olej
GSX-R750/1100 z konce osmdesátek vzhledově krásně zapadá,stejně jako obyčejné kulaté chromované světlo,obyčejné kulaté chromované budíky,obyčejná nerezová výfuková koncovka typu bojler či obyčejné dvě zadní pružící jednotky.Dvanáctistovku poznáte podle zlatých výkonnějších čtyřpístkových
Brembo kusadel na předku (místo menších černých dvoupístů na 750) a v sérii leštěných bočních víček na motoru.Trošku jinak je čalouněné sedlo.Jinak máte u obou verzí vše stejné-podvozek,hranatá zrcátka,
malý olejový chladič,hliníkovou kývačku,madlo pro spolujezdce i přítomnost centrálního stojanu.
ŘEMESLO SE RADUJE
Je to jedna z posledních motorek,na které vidíte řemeslo.Rám je ocelový a leskle barvený,sváry parádní,
žádné dnešní matné ošoupatelné a rychlestárnoucí módní matné povrchy.Žádný z detailů dílů stroje není
extrémně drahý,ani odfláknutý,motorka jako celek působí robusně a dospěle.Je to mašina,za kterou se prostě nebudete stydět.
Je velmi pohodlná a dává dojem bezpečí a klidu.U sedmpade je to způsobeno poměrně velkou absencí výkonu ( na kredit životnosti agregátu) a měkým podvozkem – 86 koní a 67Nm opravdu není ke kilům a velikosti stroje žádná ultrahodnota a když pojedete naložení,budete muset častěji podřazovat o dva kvalty.
Dvanáctikilo je samozřejmě v pohodě,to má síly o ohromný kus víc.O dost lépe brzdí na předku,ale silné
čtyřpísty zase nepobírá vidlice,kterou ostrým brzděnim zapíchnete natvrdo do dorazů.
Spotřeba se díky karburátorům a seřízení hodně liší. Bohužel nějáký enormní rozdíl mezi oběma motory
ve spotřebě není,jelikož sedmpade je dost slabá,a tak jí dáváte i při normální jízdě daleko víc nažrat.
Dvanáctka běží volně a pokud do ní nelijete pořád plný plyn,není důvod,aby žrala.
U Banditů je to nemlich totéž. Dá se jezdit prdlavka za 5,5 na 100km nebo za 10L při plném plynu.
Běžných 6-6,5L/100 umí oba stroje při plus mínus předpisové jízdě v klidu.
KVALITNÍ GUMY NUTNOST
U dvanáctistovky motor funguje,ale o to víc běduje podvozek.Stavba stroje nepatří samozřejme jako u
žádných jiných ocelových naháčů ve vyšších rychlostech k nejklidnějším,ovšem rámu jeho práci nejvíce hatí pérování.
Přední vidlice je stejně žalostná jako na všech Banditech,přítomnost zadních teleskopů bez přepákování
citlivosti a progresivitě taky moc nepřidala.Kdo normálně jezdí,podvozek naopak ocení jako velice komfortní a pro české silnice velice chápaví. Jakmile ale nasadíte do zatáček, musíte mít alespoň hodně dobré obutí – na to je stroj citlivý. Stroj se začne se svými kily zneklidňovat a měkké pružina a chabé tlumení bez možnosti zásadní regulace hmotnost prostě neukočírují. Samozřejmě jde podvozek přepružinovat – mašina získá na svižnosti,ale ztratí své kouzlo rozvážnosti.Problém mohou mít vyšší postavy, stroj je sice dlouhý, ale jakmile ho zasednete,nemusíte mít ani moc těžkou tandemistku,bagáž,
Ani velký oběd v žaludku,ale stroj si prostě sedne. Při parkování pak máte chodidla na zemi,kolena u brady a pošlapující obkročmo velké nádrže tak nedůstojně vypadáte jako mimino na plastovém odstrkovadle.
BUDE I PO LETECH
Inazuma je motorka,která vám už neztratí moc z ceny,pokud bude pěkná a vy ji nezničíte.
Spolehlivá bude i za dalších deset,patnáct let a vzhledově rozhodně neurazí.Navíc jich není tolik jako Banďourů,které tak trochu nahradily Jawy 350. Motor Inazumy je věčný,elektronika kromě zapalování a přerušovače blinkrů pod plasty žádná není. Nemá se co pokazit.A je to pěkná motorka
z ČMN 20.10.2011

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kacafirek
Kacafirek napsal 12.07.18 v 08:19 10b.

Pekna klasika. Radost pohledět !

Pedl
Pedl napsal 10.02.18 v 21:29 10b.

Pěkná, červená

dajos
dajos napsal 22.02.15 v 16:26 10b.

Moc pěkný kousek, skoro jako dvojče mé bývalé INY 750. Červená jí moc sluší
Jinak si oprav překlepy v textu. A možná bych nepsal, že má motor 4V (tak se označuje 4 válec vidlicový), ale 4R (4 válec řadový). A máš to za 10B . Tak ať ti dělá jen radost a máš ji pořád tak vymazlenou.

mates3
mates3 napsal 18.02.15 v 19:39

jo 1200 je super bohužel já sehnal 750 ,ale i tak jsem moc spokojený, jasných 10 b za klasiku a hafo koníííí

marmin
marmin napsal 26.01.15 v 21:20

Hned by som menil! kraaasa

Více komentářů



TOPlist