renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Piaggio Beverly 500 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník David_D
Vloženo 23.11.2011
Aktualizováno 25.11.2011
Zobrazeno 7 887x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


tak trochu větší skútr..pro klasické skútraře rozporuplný, pro motorkáře..netroufnu si odhadnout. Čtěte, případně zkuste..a posuďte sami :)

Recenze

Beverly 500 jsem koupil na podzim 2011, dovoz Itálie, najeto necelých 20tis., zdá se že poctivých. Zatím nemám moc naježděno, spíše si s tím zatím hraju v garáži. Nemůžu se ubránit srovnání s mojí starou Majesty 250 .. přikládám pár postřehů pro ty co o Beverly přemýšlejí. I když mám ze novýho sútru velkou radost, nebudu mazat med kolem huby ani sobě ani vám..viz detaily níže:

Motor a jízdní vlastnosti:

tady není co diskutovat, necelých 30kw ve skútru o 180kg se dokáže pořádně projevit. Stříkačka, 460ccm, jednobuch..ale skoro bez vibrací. Zrychlení 0-100 < 7s, vMax >160km/h, spotřeba při běžné jízdě cca 4.5l/100km. Prostě radost točit plynem!

Bzrdy..brzdí. Ačkoliv všichni nadávají na duální systém, mě maximálně vyhovuje (jsem praktik). Prostě zmáčknu levou, a brzdí zadní i přední. Když chci brzdit hodně, zmáčknu i pravou a přední brzdí ještě o něco víc. Pohoda.

Odpružení..na můj vkus velmi tvrdé, zdá se mi že Beverly i přes velká kola, skáče po dírách snad víc než Majesty na 12" :-/ V tomhle směru zklamání. Snad se časem podaří nějak poladit.

Pohodlí a praktické (ne)vychytávky:

Origo základní plexi je skoro k ničemu. Plexi od Givi, které se montují přímo na řidítka jsou na můj vkus zase příliš blízko obličeji. Nakonec se mi podařilo z Itálie sehnat přídavné Piaggio plexi co se montuje do brýlí schovaných pod krytkami v čele skůtru. Vypadá to sice hnusně, ale myslím že ze všech alternativ je tahle nejpraktičtější. Rozepíšu více až to tam namontuju.

Ostatní ochrana před nečasem je spíše průměrná. Dost fouká na kolena mezerou mezi tělem skůtru a kapličkou řidítek.

Sezení je vzpřímené, to vyhovuje mým pochroumaným zádům. Zmíněné tvrdé odpružení už ovšem méně :-/ Sedadlo řidiče je zvláštně tvarované, zadek sjíždí dopředu takže záda ztrácí oporu o opěrku. Spolujezkyně hlásí totéž.

Další výtku bych měl k zrcátkům, jsou příliš nízko, špatně se do nich kouká a navíc v nich není moc vidět. Když chci mrknout co se děje vzadu musím se vzdát pohledu vpřed a komplet přeostřit na zrcátko. Pořešil jsem to prodloužení závitu spojovací matkou, docela detektivka sehnat takový, se stejnou roztečí. Nakonec pořešeno uříznutím hlavice šroubu se stejným závitem. Nyní jsou zrcadla o cca 7cm výš, a už je v nich i něco vidět.

Úložné prostory:

docela zklamání, v porovnání se skútry na malých kolech opravdu nic moc. Daň za 16"/14". Do prostoru pod sedlem se nevejde ani jedna integrálka, ani 14" notebook nebo složka A4. Je prostě moc úzký a mělký..takže snad nějaké nářadí a drobnosti. Výhodou je že se otevírá elektricky tlačítkem zpod řidítek, takže netřeba vypínat motor. Prostor pod řidítky - dvě kapsy, tak akorát na rukavice a brýle. Pokud tam dáte něco co nepřizpůsobí svůj tvar kastlíku, při příštím otevření to zcela jistě vypadne neboť kastlík nemá žádnou hranu a dno má sklon směrem ven. Útěchou byť příprava na boční kufry, pokud se vám podaří sehnat origo Piaggio bočáky (good luck..) montáž by měla být otázkou pár minut. Já úložný prostor zatím zachraňuju 63l topcasem, který, vzhledem k rozměrům skútru vzadu nevypadá nijak obludně..spíše bych řekl přirozeně.

Na Majesty se mezi řidičovy nohy vlezla 60l napěchovaná krosna, případně vodácký pytel. Na Beverly se na stejné místo vleze břemeno o objemu cca polovičním. Pokud není moc vysoké, k zajištění pomůže praktický háček pod řidítky.

Místo spolujezdce též rád využívám jako nákladní prostor, BV bohužel neposkytuje moc možností jak náklad upevnít. Budu muset ještě nějak laborovat, případně modifikovat.

Závady:
zatím žádné, jen bude potřeba poladit variátor, píská řemen při rozjezdu..to je ale provozní záležitost. Bude asi potřeba vyměnit ložiska řízení, olej ve vidlích a př. gumu neboť to při ostrých průjezdech nějak plave..taktéž provozní záležitost. Trochu sákne vodní pumpa, prý klasika na těchto motorech. Pokud únik nebude nějak výrazný, nebudu to zatím řešit.

Závěr
BV 500 je, doslova vzato, nejlepší v poměru cena/výkon. Statisticky je to nejlevnější maxík ve své kategorii, se supr motorem a slušnými jízdními vlastnostmi, navíc věhlasné značky. Tradiční skútraři se budou muset uskrovnit co se týče pohodlí a úložného prostoru, oboje se ale dá částečně poladit. Říkám si či jsem neudělal chybu, neměl raději zůstat u značky a koupit Majesty 400.. Až nějakou dostanu do ruky, vyzkouším a napíšu to sem :)

Update 25/11/11
Tak včera přišlo z talošky to plexi. Po montáži jsem zjistil že je lehce v kolizi se zrcátky který jsem si tak pracně zvýšil :) ..naštěstí kompromisně se tam vleze jak plexi tak i zvýšený zrcadla. Byl jsem to hned projet, nebe a dudy - do 100km/h klid, pak to sice už přestává být slyšet, ale do 130km/h bez aerodynamickýho tlaku na tělo či helmu. Takže víceméně spokojenost. Na to hučení možná pomůže lepší helma. Podhustil jsem přední i zadní pneu, lehce pod limit - musím říct že už to tolik nedrncá, v znovuporovnání s Majesty (na které jsem poslední týden jezdil) je BV klidnější a výrazně stabilnější. Na redukci drncání má asi svůj podíl taky topcase 63l který jsem nainstaloval. To klouzavý sedlo..je dost záležitost oblečení - bohužel zimní impregnovaný lyžařský gatě nejsou ideální. Dá se zvyknout. Takže můj celkový dojem z pohodlí jezdce a odpužení zvyšuji ze 4/10 na 7/10 :) Úložný prostor pod sedlem mě ale stále vytáčí k nepříčetnosti, nedá se tam dát ani bunda aby potom člověk nemusel bojovat se zavíráním. Kromě prášků na uklidnění mě však v tomhle případě nenapadá žádný řešení .. :-/

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mikru
mikru napsal 08.08.13 v 21:00

Dobrý připomínky a užitečný informace. Díky.

Myschan
Myschan napsal 24.09.12 v 18:14

Beverlynu jsem měl a řídítka kmitaly taky. I ze sedačky jsem měl tendenci sjíždět, ale stejně na ni v dobrém vzpomínám a dokonce uvažuju, jestli si ji nemám pořídit znovu místo své SH 300. Každopádně díky za dobrou a pravdivou recenzi

wochomurka
wochomurka napsal 27.02.12 v 15:48

S tím předním kastlíkem mám já osobně vevnitř vysoké plastové zarážky, takže mi z nich nic nevypadává. Buď máš model, kde se nemontovaly, nebo ti tam chybí. Já měl s tlumičema zase opačnej problém, byly jako bláto, ale to jsem vyřešil výměnou oleje vepředu a vzadu jsem dal tlumiče Malossi. Jízda je o něčem jiném. Ložisko v krku jsem měnil taky, koupil sjem si celou sadu a vyměnil jsem ho komplet. Přední vidli si můžeš naladit dle libosti, stačí polaborovat s viskozitou a množstním oleje. Po 33000 km byl olej ve vidli úplně hotovej a byla to jen parodie a něco, co se tam kdysi dalo.

Štumby
Štumby napsal 26.11.11 v 22:17

Beverly ma opravdu problém s místem pod sedlem, ale dokáže to vrátit velice slušným motorem. Co se týká sjíždění ze sedačky, postupne jsem si na to zvyknul. Dal jsem na Beverly v kuse cca 600km a nebyl zádný problém. Kmitání řídíte je podle diskuzi na forech problém skoro u všech Beverly.
Každopádně na pět let starým skútru dovezeným z Italie najeto 20000km proste nevěřím. Já to měl úplne stejně najeto kolem 20000km ale ve výsledku je to úplne jedno, protože tento motor při slusne zacházení musí vydržet i 100000km
Každopádně přeji mnoho šťastných km a vždy bezpečně domu!

MimoCZ
MimoCZ napsal 23.11.11 v 19:12

Říká se, že Piaggio je na opravy nejlepší volbou (levné díly). Připadá mi, že Majda byla spíš na cestování a toto je zas vic do města. Mě osobně by se na tento typ provozu líbilo Kymco GT300i, má prý dokonale odpužený podvozek.
Každopádně držím palce s Beverly a těším se na další recenzi

Více komentářů



TOPlist