renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 X (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník martaass
Vloženo 1.11.2011
Aktualizováno 18.5.2014
Zobrazeno 18 542x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha XT660X.. srdeční záležitost...
(manuál si může přečíst každej, já recenzi píšu podle svých zkušeností..)

Více fotografii

První dojmy - Jak je již psáno v recenzi, mě motorka padla do ruky hned. Srovnával jsem jí i se strejdouvou XT660R a ten rozdíl je tak opravdu znát. (Motard/Enduro) A o vzhledu nemluvě... mě tam ta 17" vpředu prostě víc pasuje... A navíc nevím zda to je jeho motorkou, ale já sed na motárda a ten jel o poznání líp... Předem všechny upozorňuji, že popisuji motorku typu (neostrý) motard a veškerá srovnání v recenzi popsaná se vztahují k této skupině motorek... (tudíž majitelé třeba silničních motocyklů s obsahem 100000ccm zde uspokojení bohužel asi nenajdou).

Doplňky na motorce - Padáky Givi, hliníkový kryt pod motorem, laďené výfuky

Recenze

Vždycky jsem si přál MOTARDA ale pak koukáte po netu a čtete miliony recenzí a návodů až jde hlava kolem.
Ale hledání se vyplatí.
Chtěl jsem motarda co zvládne okruh, cestování, nemusí se u něj tak často (třeba po 5mth) měnit olej a podobný údržby a přitom spolehlivýho, vhodnýho pro spolujezdce, pěknýho atd. atd...
Tím se vyloučily všechny ostrý motardy (Husqvarna, Husaberg...apod) -škoda.

Občas musíte udělat kompromis a hold někde slevit.

YAMAHA XT660X - v mnoha recenzích se dočtete, že je to těžká neohrabaná motorka, s malým výkonem a spoustu dalších negativ.

Ovšem nenechte se uchlácholit pitomcema co viděli XT možná tak na obrázku ...

-před Yamahou jsem pěkně proháněl (a to i na okruhu) SUZUKI SV650S - 52kw. Pak jsem přesedlal na XTčko (néže bych nebyl s SV-čkem spokojenej, ba naopak - rychlá, spolehlivá... ale nebylo to úplně moje DNA a navíc pro mě byla i kapku menší) (omlouvám se Sůzo) <3

Musím říct, že když je člověk soudnej a ze získaných informací (např že XTčko má "pouze" 35,3kw a 189kg -v plný polní) odvodí závěry... Tak mu dojde že tahle motorka není žádnej vostrej sportovní speciál, co jde na 1,2,3 pořád na zadní pouze plynem. Ale že kupuje kvalitního motárda s kvalitním motorem , s dlouhejma intervalama výměn náplní (olej možno až po 10.000km !!). Zkrátka motorku na kterou, kromě běžných pravidelných servisů, nemusí pomalu ani šáhnout a ta motorka prostě pojede...
(-jeden chlápek co jsem se s ním bavil jezdí s překopaným XT-čkem hobby motokros (jiný přední vidle -štelovací, jinak vedený svody výfuku..atd ,ale základ stejnej a motor prej drží furt).

CO OD NÍ MŮŽETE ČEKAT: (podle mě a mými slovy)

Ve městě: - ve městě se XT-X cítí jako ryba ve vodě, město jí zkrátka jde. Proplétání se mezi auty v kolonách nedělá Xt-čku žádné problémy, jen menší problémy může způsobit (pro tyto účely) hůře odstupňovaná převodovka. Ve městě se zkrátka neztratí, ale vyloženě městská motorka to rozhodně není...

Okresky a cestování: - v drandění "kolem komína" XT (motárdi všeobecně) prostě vyniká a dle mého názoru je právě tahle disciplína její doménou. Když zhodnotíme stavbu motorky, je nám jasné, že tento typ (supermoto, nebo enduro - XT-R) je na naše (mnohdy motokrosové) silnice prostě dělaný. Ovšem zde (s okresními silnicemi) většina motárdů končí -a alou domů a měnit olej apod. servisy...
To u XT NEPLATÍ!! -olej se může měnit až po již zmiňovaných 10.000Km! což nám otevírá další možnost a tou je cestování. Na XT se dá skutečně i cestovat. I když má maximálku někde okolo 170km/h (já jel s originál vejfukama po rovince 179km/h, s laďákama 172km/h), doporučoval bych cestovní rychlost cca 130- 140km/h :

- a) řidiči by mohla být větší rychlost ,díky menší ochraně před větrem (ale aspoň něco) asi dlouhodobě nepříjemná (i když mě to vůbec nevadí -ostatně kupte si naháče a máte to ještě horší...í) -ale je tu případně možnost dokoupit vyšší plexi -ovšem taky za nemalý peníz 2500-3000Kč)
- b). přeci jen je to jednoválec... a chudák kluk je na všechno sám... takže držet ho třeba 40km (na dálnici)na 150-160km/h by odnesl ASI MOŽNÁ se šrámem..
Jinak se dá ale najezdit i stovky kilometrů za den bez větších problémů a dá se na kratší cesty držet i pěkně "pod krkem"
(já osobně bych chtěl někdy v létě aspoň k Balatonu. A pak možná, ale to zase jindy, do ALP)... uvidíme -zatím se nepoštěstilo, buď časově, nebo jsme se zas nedokázali domluvit atd...

Nezanedbatelná informace je i ta, že pokud budete chtět jet s batůžkem na XT třeba někam dál (třeba na dovolenou), tak si buďte jisti, že ve třídě motard pohodlnější (ať už široké, nebo dlouhé) ORIGINÁLNÍ sedlo prostě nenajdete!!!

Terén: jelikož je XT-X téměř totožná s endurovou sestrou XT-R (která má oproti motárdoj pouze jinačí přední vidlici, větší a užší přední kolo (na něm vetšinou pneu s endurovým vzorkem) a menší přední brzdový kotouč a klasickou brzdovou hadičku), tak by se ani v terénu rozhodně neztratila. Několikrát jsem navštívil i motokrosovou dráhu a párkrát si i kapku skočil (0,5m do výšky, 2 do dálky), ale pokud máte gumy silniční, jako já, tak si to moc neužijete, navíc za chvíli bolej ruce - VÁHA motorky prostě není srovnatelná s motokrosovým speciálem (i když já osobně bych potřeboval taky trochu potrénovat svalovinu).. Takže se do většího terénu co?? no NEPOUŠTÍME ale to je na každým z nás... jak se cejtí... vydržet se to dá...
Ale jinak nějakou pevnější polní, nebo lesní cestou X-ko rozhodně nepohrdne..

VÝKON:
(Z vlastních zkušeností : plynem jde na 1čku na zadní s originál řetězovkou jak prd, stačí hruběji brnknout o plyn... na 2jku přes spojku (kdo umí, tak zařadí i 3, 4, 5ku) -já umím akorát tu dvojku )) Maximálka (ale opravdu maximálka) cca 170-175km/h, těch 140km/h je tam ale za chvilku a do těch 140-150km/h to táhne OPRAVDU SLUŠNĚ, UPŘÍMNĚ JSEM TO ANI NEČEKAL.
Takže v souhrnu: poměr váha a výkon je dostačující -pro ty co vědí co mají pod sebou a né blbce :-/ co XT srovnávaj s nějakou ostrou mašinou, Kámoš jezdí KTM LC4 640 SM a musim říct že XT mu úplně stačí a ba naopak maximálku mám o něco větší, možná i zrychlení... při závodech na 400m mu ujedu určitě asi o 2-3m... ale je to taky tak tak...

Jinak odpověď na některé Vaše otázky:
- I s tímhle motardem se daj klopit zatáčky na koleno (vim to protože jsem s nim na koleně byl už mnohokrát) -chce to ovšem dobrý gumy, suchou silnici.
Pokud by Vás zajímalo i něco jinýho, klidně mi pište zprávy... Jsem tu určitě obden...


Měřím asi 186cm a tohle byla jasná volba. Jinou motorku zatim určitě nechci. Padla mi do ruky jak se říká "Jako prdel na hrnec".
A když ji prominete začátečnické škubaní při nizkých otáčkách, které alespoň trošku uklidníte laděnými výfuky, absenci otáčkoměru nebo absenci ukazatele zařazené rychlosti, tak Vám přiroste k srdci jako žádná jiná... to mi věřte...

BOHUŽEL V SOUČASTNÉ DOBĚ JE JIŽ PRODANÁ...

(Stav motocyklu při koupi: najeto opravdovejch 16870km se SERVISNÍ KNIŽKOU, úplně nová řetězovka, přední guma 99%, zadni 70%, +3 originál klíčky)...

JAK (NEJSPÍŠE) POZNAT PADLOU MOTORKU...
(předem upozorňuji že téměř každá bude padlá...)
známky padlé motorky:
odřený přední blatník, odřené plasty, odřený plexík, odřené, nebo neoriginální blastry (kryty řidítek), odřené stupačky, odřená řadička, odřená páčka zadní brzdy -rýhy od řadičky, nebo brzdy na bloku motoru!!! + bouchnuté dorazy vidlic na krku.

PS: JINÉ BÝVALÉ MOTORKY: měl jsem Pionýr pařez, Mustang, Jawa 250 panelka, Honda CM 125, Suzuki SV650S




Jinač na závěr malé srovnání konkurenčních motárdů...:
Suzuki DR-Z 400 SM -se nedá s XT pomalu srovnat, sice je motárdovi možná nejpodobnější a možná i jako motard nejkrásnějši, ale výkon rozhodně vázne. Na jízdu ve dvou můžete téměř zspomenout -malé sedlo... (táta si chtěl DR-Z 400SM kupovat, ale stačila mu jedna projížďka a už jen to, že za ním nezůstalo skoro žádný místo, nebo menší výkon, ho odradilo.)
TAKŽE KOUPIL TAKY XT660X
Tím rozhodně nijak DR-Z neschazuju, mít větší sedlo, tak věřím že je doma protože pro mě je DR-Z jedno z nejkrásnějších motárdů vůbec a tátovi by jeho výkon snad i stačil. Jenže občas poveze i mámu... Tím chci i říct že pro mladýho kluka, kterej poveze batůžek zřídka, nebo plánuje jezdit sám je DR-Z na ježdění a kraviny to pravý. -má totiž jednu nespornou výhodu a to značně nižší váhu.

KTM LC4 640 SM. .. Nebudu se zde dlouhosáhle rozepisovat, prostě ve zkratce: KTM má kámoš, takže spolu jezdíme prakticky pořád. "Jediným" rozdílem (ovlivňujícím jízdu) je zde "pouze" váha a převodovka (stavitelné tlumiče KTM moc nepočítám, stejně s tím kámoš nepoznal extra změnu i když šteloval jak chtěl)... ANO Yamaha je o několik kg težší (taky je širší a snad i pohodlnější), to je pravda, ale XTčko KTMce 100% stačí, dokonce jí i ujede... ( A zmiňovaná převodovka?!?: KTM má celkem dlouhou dvojku (takže se dá snadněji při jízdě po zadním zařadit i 3, nebo vám na prvních metrech závodu o kousek odjede), jinak nic důležitýho.. protože kdo po zadním umí (jako tenhle můjkámoš - tak tam dá bez obav i 5 a jede po zadním třeba i několik km...!!!
Na jeho předchozí GSX-R 750 jsem mu dělal kdysi batůžek, ve 150km/h to zved na zadní a zpátky na přední jsme dopadali při 235km/h, pak už se blížila zatáčka. Njn kdo umí umí... Já zatím jen čumím a zkouším...

Takže u mě jsou zatím omezení spíš v jezdci, než v motocyklu...!!!

Protože když jsem mu půjčil XT, tak po zadním přejel 500m letiště jak prd... Takže tak...

Takže já budu ještě trénovat a trénovat a trénovat...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lakys
lakys napsal 05.05.18 v 18:48 10b.

hezka recenze, diky za to, skoda, ze uz je pryc

Vacim
Vacim napsal 21.01.17 v 11:05 10b.

Výborná recenze
Chtěl bych se zeptat na řetězovku...
Budu muset koupit novou a nechci kupovat originální - s počtem zubů (15 x 45).
Při jízdě po zádním kole tam nedostanu ,,dvojku" - vždy mi spadne na předek :(
Někteří ,,rádobymotorkáři" mi říkají, abych tam ,,kounul dvojku" bez spojky :-o
Prosím tedy o radu... Mám si koupit řetězovku s menším kolečkem (hnacím/předním) nebo by to mohla opravdu být násilná varianta (dvojku bez spojky)?? Díky za odpověď :)

martaass
martaass napsal 18.12.13 v 12:32

díky

Lu2_
Lu2_ napsal 15.12.13 v 21:38 10b.

nadherně sladěná škoda že musela pryč recenze suprová tak ať se podaří sehnat další krásku

martaass
martaass napsal 24.10.13 v 23:25

Díky díky...

Více komentářů



TOPlist