Tak konečně jsem se dočkal. Z bílé 638 je rázem žlutá krasavice typu 640 s kyvkou s trampa. Ještě jí chybí pár detailů jako vylepšená přístrojovka, čirý přední H4 světlomet a nebo kotoučová brzda. Ale na to se časem taky dostane.:)
Recenze
Po tom, co se mi obyčejná bílá 638 omrzela, začal jsem uvažovat o přestavbě. Mým favoritem byl na sto procent typ 640 a moje oblíbená žlutá barva. Po sehnání všech potřebných dílů, kyvky z Trampa a rámu z 640 jsem se pustil do stavby, tedy lépe řečeno do kompletního rozebrání stroje. Na rámu 640 bylo nutné udělat pár úprav, byl nejspíš trochu bouchlý na pravou stranu a předchozí majitel si neumělecky pohrál s uložením zámku na krku řízení, tudíž jsem si musel trochu pohrát se svářečkou a vše spravit. Kompletnímu rozebrání se nevyhnuly ani tlumiče a to jak přední tak zadní. U předních jsem jen vyměnil gufera, protože tekla, ale zadní tlumiče měly nesynchronní průběh stlačení, tudíž jsem je preventivně obě rozebral a vyměnil všechna gumová těsnění.
Nádrž a plasty šly během zimy 2010 do lakovny, pak mohla naplno začít stavba. Docela sranda byla montáž futer do trampácké kyvné vidlice, kdy do jedné strany šla futra s metaloplastovými vložkami instalovat naprosto bez problému suvně rukou, druhá strana už byla horší a ne a ne se jim tam chtít. Nakonec se však povedlo. Instalací kyvky se trochu zvedla motorka, takže bylo nutné upravit pohotovostní stojan prodloužením o zhruba 4 cm. Hlavní stojan jsem zatím neupravoval, na rovném povrchu s ním motorka relativně v pohodě stojí, ale správně by se měl také prodloužit tak o ty 2-3 cm-třeba časem a nebo když nebudu mít co dělat:).
Dále bylo nutné vyrobit nástavce na zrcátka. Ta co mám jsou příliš krátká a nízká, takže by nebylo vidět přes ruce absolutně nic. Inspiroval jsem se drahými nástavci z katalogu Louis, sehnal imbusy, pásovinku a pohrál si se svářečkou - toť vše. Ještě je nutné vyrobit závažíčka na řídítka, protože se za jízdy přenášejí vibrace až do zrcátek a viditelnost v nich je tím pádem horší.
Na úpravu také čeká přístrojovka, kde možná klasický černý plast nahradím duralovým plechem a budíky dostanou taktéž jinou "fasádu". Pokusím se do nich zabudovat digitální tachometr s kontrolkami, tudíž klasický analogový tachometr odpadne, a otáčkoměr bude elektronický Mera Lumel.
Pneumatiky jsem zvolil od firmy Sava a to známý typ MC7, které maji výbornou měkkou směs, tudíž přilnavost za vozovce je zaručena.
Krásná "džavka", hodně kvalitní odvedené práce , za ni jasných 10b.
Moc pěkná! Opravdu povedný kousek
Moc pěkná Oceňuji věrnost k české značce. Přeji spoustu km bez závad a nehod. Uděluji ti 10bodiku. Snad se ti moje Jawka také bude líbit a nějaký ten bod od tebe dostanu
Děkuju! Kotouč pánové bude!! Už jednám s jistými lidmi o dílech na přestavbu