renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 125 (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Zoido
Vloženo 26.9.2011
Aktualizováno 6.5.2014
Zobrazeno 5 788x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první motorka, kterou bych bez váhání doporučil všem začátečníkům a lidem kteří potřebují nízkonákladové přibližovadlo.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Nokamoto (Hradec Králové) - Zkušenosti jen ty nejlepší. Na jejich adresu nemůžu říct jediné křivé slovo. Maximální spokojenost.

První dojmy - Když jsem ji poprvé viděl v prodejně tak se mi líbila barva. Svítila už z dálky. Pak jsem si říkal že se na ni asi neposkládám, protože vedle ní stál Transalp. :) Ale hned když jsem na ní vyjel tak jsem byl překvapený jak jde všechno lehce, s ničím se neperu, motorka jede, zatáčí, nechce mě setřást... Hned mi bylo jasné že si budeme rozumět. :)

Motorku bych doporučil pro - Tato motorka je vhodná snad úplně pro každého kdo chce levně dojíždět na kratší vzdálenosti. Provoz vychází levněji než autobus, vlak, MHD... Levnější je snad jen chůze a jízda na kole. :)

Doplňky na motorce - Přídavné zadní světlo
Indikátor stavu baterie
Vzduchový filtr
Reflexní proužky na kola

Recenze

S poloprázdnou kapsou a potřebou levného cestování jsem si začal pohrávat s myšlenkou pořídit si nějakou maloobjemovou motorku. Při pohledu na řidičský průkaz ve kterém byla zapsána pouze skupina B a vedle toho skoro 10 roků staré datum jsem dlouho váhal jestli se do toho mám vůbec pouštět. Zvládnu ty testy? Jízdy ve dvou hned ze začátu? Moc uvolněný jsem z toho nebyl, ale pak jsem obešel doktory s potřebnými papíry a s úsměvem vyrazil do autoškoly. Cenový rozdíl mezi výcvikem pro 125ky a plnohodnotného áčka byl zanedbatelný, takže jsem nakonec do přihlášky napsal A21. No a pak už to šlo velmi rychle... První hodina na Yamaha 125. Na první pokus celkem pohoda. Na druhou hodinu dojel instruktor s Kawasaki ER 6N. "Tuhle velkou mrchu přece nemůžu zvládnout, kde je ta Yamaha?" vypadlo ze mě už při prvním pohledu a můj trávící trakt se začal velmi bouřit. Instruktor mi s úsměvem na tváři začal popisovat ovládání a já ustával mdloby. Ale nakonec jsme si na sebe rychle zvykli. Testy i závěrečná jízda nakonec proběhly bez problémů a tak jsem si v srpnu 2011 vyzvedl řidičák.

Při výberu motorek jsem koukal na Hondu CBF 125, CBR 125 a Yamahu YBR 125. Ostatní motorky už překračovaly můj rozpočet a levnou samorozpadací jsem kupovat nechtěl. Nejdříve jsem vyrazil do Yamahy a usadil se na YBR 125, kterou mi doporučoval jeden můj známý. Pěkná, ale nebylo to ono. Ještě jsem při pohledu na YZF-R125 zatlačil slzu a vyrazil do showroomu Hondy. CBR mi přišlo mnohem pohodlnější, a usednutí na CBFku mi přišlo ještě lepší. Výběr se tedy zůžil na CBR a CBF. Několikrát jsem proštudoval technické parametry a zvolil CBF. Vytřepal peněženku a usedl za řídítka...

Vzhledem k tomu jak se chovala Kawi, na které jsem jezdil v autoškole a papírovým parametrům CBFky jsem čekal že to bude lenora líná a budu brzdou provozu a všichni mě budou předjíždět. Opak je ale pravdou. Hondička mě velmi mile překvapila. Sice to není žádný drak, ale hovnocucy a traktory necháváme za sebou. Pokud něco jede rychleji než 70km/h tak už se o předjíždění nepokoušíme... S mými 190cm a 90kg se při při ideálních podmínkách (kopec jak "kráva", vítr v zádech, zalehnutí, nevlající oblečení a V-Power Racing v nádrži) rozjede až na maximální tachometrovou rychlost 120km/h. Jinak po rovince není problém pelášit 100km/h, ale to už se klepu více já než motorka. 80km/h bych považoval za pohodlnou cestovní rychlost. Moc se nebrání ani jízdě ve dvou a spotřeba kolem 2l/100km je parádní a moc velký vítr v kapse nedělá.

Dlouho jsem přemýšlel jaké napíšu negativa... Že by to chtělo více výkonu? No možná na to předjetí by se nějaký šemík hodil, ale já už nikam nespěchám. Téměř každý kopec zvládne vyjet osmdesátkou. Takže výkon je pro mě dostačující. Převodovka pracuje ukázkově. Podvozku nemám co vytknou. Za začátečnické chyby netrestá. :) Obuté Continentaly ContiGo! drží jak přibité. Světla jsou parádní a ani noční jízda není problém. Všechny ovladače jsou na správném místě. Akorát zvuk by mohl být lepší. Člověk si musí dávat pozor na (dů)chodce, kteří ji asi neslyší a bezhlavě skáčou do cesty. Jo a ještě by to chtělo více místa pod sedlem. Neříkám, že bych tam chtěl cpát přilbu, ale ocenil bych kdyby se tam vešlo více než jen lékárnička a nářadí.

Používám ji denně na přibližně 50km dojíždění do práce. A taky na lítání po okolí. V současné době za sebou máme skoro 6000km bez jediného problému. Vlastně jo... defekt zadního kola, ale to není problém motorky, ale uživatele. :)

Ještě dodám že první servisní prohlídka mě přišla na necelé 300 a druhá stála neco málo přes 1000. Takže taky žádné ruinování peněženky.

V současné době máme najeto 22 000 km. Vše bez problémů. Nejdražší servisní prohlídka stála kolem 1500 kč (měněná svíčka a vzduchový filtr, olej, štelování ventilů,...).

Přibližně ve 23 000 km byla měněna zadní guma. Sice ještě měla vzorek, ale byla píchlá a stále z ní utíkal vzduch... Vyměněno za Continental ContiGo!.

Tak motorka už slouží jinému majiteli. Spolu jsme najeli přesně 23 666 km. Do nádrže bylo natankováno celkem 498,8 l benzínu. Průměrná spotřeba byla 2,11 l/100 km, takže levnější než MHD, autobusy a vlaky... Celkově jsem byl s motorkou velmi velmi velmi (fakt) spokojený, ale musíme zvětšovat objem, že... :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Raddyn
Raddyn napsal 12.01.13 v 11:00 10b.

Hezky napsaný, hlavně začátek v autoškole...tak nějak jsem to měl taky

generiq
generiq napsal 09.05.12 v 17:57

Ahoj, pěkné povídání a konečně taky od někoho, komu je víc jak 20 let .
Ať slouží a spoustu pohodlných km!

Eddie666
Eddie666 napsal 08.05.12 v 20:35

10 b za krásnou červenou Hondici, jsou to skvělé stroje

Zoido
Zoido napsal 14.11.11 v 13:13

Díky všem za komentáře, hodnocení i opravy... Čeština nikdy nebyla mou silnou stránkou. :)

dva_hrnce
dva_hrnce napsal 29.09.11 v 17:57

pro tyhle dojížděcí potřeby ideální strojek

Více komentářů



TOPlist