renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 R (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 26.9.2011
Aktualizováno 16.8.2012
Zobrazeno 12 291x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Po sedmi letech na dvouválcích opět čtyřválec. Sám tomu nemůžu uvěřit... Už jsem asi potřeboval změnu a tohle je sakra dobrá židle! Rozmazluje mě 163mi koňmi, dále ESA, ABS, tlumič řízení, palubní počítač, ukazatel kvaltu, vyhřívané hefty, BMW kufry

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Recenze

Tak se stalo, že jsem se jednoho nedělního odpoledne svezl na K1200R. Jezdecká pozice perfektní a celkem se mi zalíbila ESA, jak pěkně funguje. Zato z motoru jsem byl trochu rozpačitý, po 90ti koňové Multistradě jsem čekal větší nářez, hlavně když všichni říkají jaký je to brutál. Ten motor prostě funguje přesně obráceně – pěkný spodek, po dvouválci pocitově jalový střed a nad 8tis. otáček je to zase hodně pěkný! MTS dole celkem protestuje, pak má krásný masivní střed a nad 7tis.ot. se už zase moc velký nárůst výkonu nekoná. Obojí je dobrý, ale každý jinak. Nejradši bych si nechal obě
Jak jsme tak jeli s bráchou domů ze zkušební jízdy, tak jsem o ní pořád přemýšlel, ale nijak extra jsem ohromený nebyl, všechno se mi líbilo, jen ten motor mě neuchvátil... Jenže postupem dne jsem na ní myslel čím dál víc, až jsem z toho večer nemohl usnout. Když se už zadařilo, tak jsem byl ve 3hod ráno opět vzhůru a zase mi to v hlavě šrotovalo. Prostě se mi dostala pod kůži, potvora! To už se mi dlooouho nestalo. Ráno jsem Dušanovi zavolal, poladili jsme cenu a koncem týdne už byla doma.
Pár prvních postřehů: Duální brzdy hodně slušný, sice žádný počáteční agresivní zákus, ale při potřebě rychle zastavit hodně pomáhá elektrohydraulický posilovač. Na ABS je třeba si zvyknout, ze začátku mě celkem vystrašilo, když jsem brzdil na příčných nerovnostech (např. sjezd ze Slap dolů k přehradě), zadní kolo patrně začalo lehce nadskakovat nad asfalt, ABSka zavětřila problém a začala zasahovat – celkem prdel, když motorka skáče na nerovnostech a ještě s ní cuká ABS. Duolever vpředu se při brždění neponořuje, což má výhodu v nájezdech do zatáčky, že se díky tomu nemění geometrie podvozku a nálet je tak bez rušivých elementů. Někdo si právě kvůli němu stěžuje na nedostatek informací od předního kola, mě to nepřijde. Ostatně podvozek jako takový ve mě budí pocit jistoty, sucha a bezpečí Stabilita za každé situace. Zmiňoval jsem elektronické nastavování podvozku ESA, to se mi líbí. Není to sice až takový zázrak, jak o něm někteří básní, ale dobrý pomocník rozhodně ano. Předpětí pružin lze nastavit ve třech stupních (solo, se spolujezdcem, se spolujezdcem a bagáží), tři stupně útlumů (Comfort, Normal, Sport) lze přenastavovat i za jízdy, což je super, hraju si s tím pořád. Přiletíte do Davle na kostky, šup tam Comfort a jste pánem situace, plomby v zubech už nemají tendenci opustit své místo. Výhody kardanu jsou evidentní, prostě se jednou za čas vymění krapet oleje a je klid – žádné pravidelné mazání a čištění zadního kola od toho lepivého sajrajtu.
Ochrana před větrem dobrá, do 140 km/h na mě vůbec nefuní, pak už trochu začíná. Při cestě domů jsem na dálnici jel většinou kolem 150 km/h, což je někde lehce pod 6tis.otáček, při kterých se do řídítek přenáší lehké vibrace, které roztřesou zrcátka - hned jsem si vzpomněl na dvouválce Od 160 km/h se začíná třepat štítek na světlama, při 200 km/h mám pocit, že musí každým okamžikem uletět. Snad to vyřeší silentbloky do míst, které když jsem za jízdy ucpal prstem, tak byl klid. Palubní počítač po první vyjeté nádrži ukazoval spotřebu 6,1 ltr/100km, skutečnost byla 7,1 ltr/100km – uvidíme na jaké hodnotě se ustálí, až si na sebe zvykneme. V testech kritizovaná převodovka mi jen při řazení přijde kapku hlučnější , jinak za mě zatím bez výhrad, rychlosti tam padají jak po másle. Na ovládání blinkrů je taky třeba si zvyknout, párkrát se mi stalo, že jsem si při jejich vypínání nechtěně přidal plyn a hned tam bylo o 20 km/h víc.
Kdekdo se bojí její velikosti, ale za jízdy to člověku vůbec nepřijde a naopak je to i praktičtější, alespoň se na ní dá kdeco odvézt – třeba 2-3 spolujezdci
Časem bych jí rád nadělil padáky, K&N filtr a laďák místo toho hasičáku, co dostal ve fabrice. Víc už ani nepotřebuje, všechno důležitý má, ale stejně jí určitě zase nějakou tu blbinku nadělím

26.9.2011: Výše uvedené jsem pachtil začátkem září po koupi. Teď po Slovinském tripu (viz deník) jsme si na sebe kapku zvyknuli (za září 2.500km). Spotřeba během cesty 5,5 ltr/100km (počítač psal 4,8 ltr, optimista), v Čechách to asi zůstane na těch sedmi. Nejvíc mě ale překvapila ovladatelnost v alpských zatáčkách. Trochu jsem se bál neohrabanosti, přeci jen je to kus motorky, ale opak byl pravdou! Pravé vracáky na dvojku, levé v poho na trojku a krouťák motorku okamžitě bez prodlevy táhne ven. Fakt jsem si to neskutečně užíval, nejradši bych tam jel okamžitě znovu! Takže tímto si to u mě motor kapku vyžehlil a dávám mu 1-. Není to holt véčko
Jinak hodnocením motocyklu typu "brutální stroj" se jen usmívám , je to relativně hodný čtyřválec, který tahá pěkně v celém spektru otáček. Vůbec mi nevadí občas přepnout do módu kochačka a jen tak bloumat krajinou.

18.7.2012: Dnes si ji odvezl nový majitel. Nutno dodat, že na motor, ač se mi ze začátku moc nezdál, jsem si zvyknul a naopak ho teď musím hodnotit jako naprosto ideální do motorky pro běžné silniční použití - silný krouťák a kopanec ve vršku taky neuškodí. Kdybych chtěl dál jezdit jen po silnici, tak nic neřeším a nechám si jí. Teď mám v plánu konečně to velké enduro, o kterém jsem mluvil už při prodávání Ducati 900 SS. Probíhá souboj KTM 990 Adventure vs. BMW R1200GS, přičemž zatím je to 60:40 pro dravou rakušanku

19.7.2012: Nakonec jsem zůstal "věrný" značce a hned druhý den si přivezl domů GéeSo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Martyp
Martyp napsal 23.07.12 v 11:49

Presne tak! :)

Sete
Sete napsal 23.07.12 v 11:30

Že by akce Multistrado-triple?

Martyp
Martyp napsal 23.07.12 v 11:18

Covece,pro tebe sou tyhle data po pulce cervence naky magicky..Vis co bylo loni 19.7.? :D :D

alfa0033-banán
alfa0033-banán napsal 29.06.12 v 17:11

Díky, máš to taky hezký, ten Bavor s touto vidlicí je atyp, který vypadá moc dobře. Tak ať jezdí a bez nehod

toša.
toša. napsal 02.06.12 v 07:01

krasavec

Více komentářů



TOPlist