renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM EXC 450 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník c.j.
Vloženo 28.8.2011
Aktualizováno 6.6.2021
Zobrazeno 15 638x
HODNOCENÍ PROFILU OD 35 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tak se mi stála trochu osudnou, 22.7.2012 vážná nehoda. Ale snad se zase brzo svezu. :)

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Hned po první jízdě mi bylo jasné, že to je přesně to, co jsem hledal a co jsem u XR250 a XR400 nenašel. Je to divočina. :)

Recenze



Vyměnil jsem ji za XR400, které jsem neměl ani rok. V terénu stíhalo, ale nějak už šlo cítit, že ho dostávám podvozkově na hranu, nebo spíše za.. Věděl jsem do čeho jdu, takže žádné překvapení se nekoná.

EXC450 je oproti XR400 lehčí, papírově sice jen o cca 6kg (edit: dle váhy rovných 10kg), ale v reálu to je rozdíl dvou tříd. KTM je menší, s kratším rozvorem, ostřejším řízením, nižším sedlem a přitom vyšší světlou výškou. KTM má ostřejší brzdy, zadní až moc, z kopce jde (spíše vůbec nejde) velice špatně dávkovat, buď brzdí na max nebo nic. Ale těžko hodnotit po první jízdě

edit: po půl roce čumím, co jsme to psal za krávoviny, brzdy jsou super, dávkovatelnost perfektní, po XR, které nebrzdilo, to byl asi nezvyk..

Oproti XR brzdí prostě špičkově. Velice mě překvapila převodovka, řazení jde zcela zlehka, dráhy řadicí páky jsou velmi krátké. Oproti XR opět o třídu lepší. Výkon motoru semozřejmě vyšší, ačkoliv spodek je slabší, ale když se už rozmotá, tak to stojí za to.. Velice si užívám, že i na dvojku, trojku stačí rychleji přidat plyn a jde na záda, takže projíždění kaluží je sranda.

edit: po montáži otevřeného výfuku z SX jede motorka jako z praku hned odspoda a mnohem ochotněji

Rozhodl jsem se vyměnit XR ze EXC hlavně kvůli startéru, ten mi při "ulití" motorky v těžkém terénu velice chyběl. Že je motor silnější mi bylo jasné a nijak mě to nepřekvapilo, ale co mě velice, velice překvapilo, tak podvozek. To nejde s XR nijak porovnat. XR je prostě oproti EXC vyloženě na cesty. EXC je téměř závodní náčinní, je lehké, hravé, velice tahá, moc chyb neodpustí, celkem unavuje. V lehkém terénu XR vede, člověk se na něm veze jako v autobuse, o malých nerovnostech ani neví. Ale v náročnějším terénu měký podvozek XR nestíhá a právě tam EXC ožívá. :) V těžkém terénu se vodí mnohem snadněji než XR, jízda na tom je oproti XR brnkačka.

edit: svezl jsem se na modelu 07 - podvozek je o třídu výše
pak jsem se svezl na modelu 09 a podvozek je o další třídu výše (a to jsem ještě nezkusil nic s dvoukomorama :D)

Teď se jen modlit, ať EXC vydrží a nic se nevysype. :)

2011-září koupě 267MTH
nové gumy C-15 1100Kč dopředu a S-12 1500Kč dozadu
duralový kryt motoru 4MX za 2000Kč z dirtrider.cz
řetězové kolečko 14z 190Kč z amtrade (nic nevydrželo, příště už jen grosskopf či jiné "značkové")
nová gelová baterka 800Kč
do zásoby náhradní brzdová a spojková páčka, Amtrade 400Kč

2011 - září/říjen G.O.
Motorku jsem dal chvíli po koupi do servisu na kontrolu, v tu dobu měla najeto 275MTH a do motoru nebylo od výroby nijak zasahováno. Takže první výměna pístu (přitom ten původní ještě vypadal velice pěkně), výměna sacích ventilů, ty už smrděly průserem, rozvoďák a spojkové lamely.
Celkem pěkných 12500Kč.

Fotky z GO.

Do zásoby koupeno 4l Motorexu za 1500Kč

2011-říjen chrániče chladičů 1200Kč Sette

2011-listopad neoprény na přední vidle a PDS, 800Kč AMTRADE

Prosinec 2011 - 295MTH seřízení ventilů, výměna oleje v hydraulice spojky, výměna brzdovek, vše v KTM Sete za 1200Kč :)

2011- prosinec zadní S12 je na cucky, obouvám Mitas XT-754 (Trelleborg) za šílených 1800Kč (už vím, kde ji nikdy znovu neobjednám..)

Výměna ložisek v kolech (500Kč :D )

Namontován výfuk z SX 450, motorka je jako polita živou vodou :) 1900Kč

2012 leden - nové zesílené duše 900Kč, olejové filtry v akci za 100Kč kus, koupeno 6kusů za 600Kč (tzn. na 3 výměny)

2012 21.leden - nutná výměna řetězového kolečka, po 40ti MTH je KO..
Nové kolečko Grosskopf 14z 180Kč
rozeta ocel JR 51z 490Kč
vyměněny i pevnostní šrouby rozety 210Kč

2012 únor - nový přepínač světel za 1200Kč
nový vzduchový filtr TwinAir 300Kč
špunt do výfuku 120Kč - vše Sette

2012 25.únor 310MTH - výměna oleje, filtrů a kontrola obou sítek na olej - bez jediné šupinky (1000Kč)

2012 20.březen - radost z levných ložisek do kol byla předčasná, v zadním kole je opět velká vůle, po třech měsících jsou ložiska KO. Tentokrát zkouším sadu All Balls za 500Kč, uvidíme co vydrží. (Sette).

2012 25.březen 318MTH řetěz (DID) zcela K.O., chybí polovina válečků na čepech. Ocelová rozeta JR už po první vyjížďce měla materiál vymačkaný do stran, po 8MTH - dvou měsících je na 50% použitelnosti, tuhle nebrat.. Za to kolečko Grosskopf bez známek opotřebení. Výměna celé sady, řetěz DID VX2, rozeta JT 50 zubů, přední kolečko opět Grosskopf ale 13z. motoretezy.cz 2300Kč

2012 29.duben 328MTH - teče gufero na výstupní hřídeli u sekundárního kolečka, teče hodně a z ničeho nic

2012 1.květen - výměna gufera na výstupní hřídeli (60Kč)

2012 2.květen - nová STK :)

2012 4.květen nové plynové lanko Motion Pro (690Kč), staré drželo na posledním vlásku. Do zásoby zakoupené nové brzdové desky Moto Master Sinter, gufero a o-kroužek pod sekundární kolečko, ložiska do kol, rozpěrky do zadního kola, gripy Domino, celkem 3030Kč u mototreutler.cz Zakoupen olej Motorex 4l za 1400Kč.

2012 5.květen namontovány nové gripy Domino 380Kč (staré prodřené skutečně skrz) a rozpěrky do zadního kola, originály, z novějšího modelu se zápichy pro břity gufera, 840Kč. (staré už měly vydřenou velkou drážku)

2012 17.květen Nová vata do výfuku 350Kč (amtrade), někdo tam dal vatu pro 2T, za měsíc byla z výfuku vyfoukaná.

2012 26.květen 339 MTH V předním kole je velká vůle, výměna ložisek a gufer, jenže v krámě měli skladem jen nějaké levné noname ložiska, moc jim nedávám.. 250Kč

25.červen 350MTH výměna rozpěrek předního kola, frézované od Kukyna, 400Kč
Seřízení ventilů, olej + filtry

29.červen 351MTH obutá nová přední pneu Dunlop D952 za 990Kč včetně přezutí, srovnání ráfku a vycentrování. Původní Mitas C-15 vydržela šílených 84MTH, střed stále na cca 40%, ale obě řady krajích špuntů jsou v podstatě pryč. Plus koupena do zásoby zadní Dunlop D952 za 950Kč.

13.červenec 354MTH obutá nová zadní pneu Dunlop D952 za 990Kč včetně přezutí, srovnání ráfku a vycentrování. Předchozí Mitas XT-754 vydržela cca
50MTH, měla ještě cca 8-10mm, ale už nebrala.

19.červenec
Nové chrániče páček Cycra Probend CRM (2990Kč )







22.červenec 360MTH nehoda
Bohužel jsem při jízdě na čtyřku sjel se stezky do vysoké trávy a ztratil kontrolu nad strojem, hodilo mě to čelně proti nízké železobetonové konstrukci, o kterou jsem si způsobil komplikovanou, tříštivou, otevřenou zlomeninu bérce (holenní i lýtkové kosti.) První operace se nepovedla, nohu "zatím zachránili", ale kosti nedrží, takže až se zhojí poškozené měkké tkáně, tak mě čeká repeté, vytáhnou šrouby a hřeby a celé nanovo. Věřím, že kdybych neměl kvalitní MX boty, tak mi ta traverza nohu usekla. Zatím je vše na mrtvém bodě, těžko říct, jak to bude dál.. Jediné co vím je, že jsem blbec a že si za to můžu jen já sám.. :)







srpen rehabilitace
Tak po druhé operaci vypadá noha dobře, teď jsem na měsíc v lázních na rehabilitacích.

prosinec
Pomalu začínám chodit bez holí, brzo se určitě svezu. Motorka je v servise, mění se preventivně ložiska na klice, rolny, gufera vodní pumpy, prostě ať je na jaro plně připravená.

2013 9.leden
357MTH
Po nehodě jsem vyměnil přední kolo (5tis) - koupené z EXC 450 2012, s původní gumou Pirelli Scorpion , téměř nejetou, má najeto max. 10MTH. Komplet s ložisky a rozpěrkami. Koupen jiný výfukový svod (2tis). Vyměněný zadní tlumič po repasi (3tis) - dárce SX250F 06. Vyměněné spodní brýle a tyč řízení (1tis), misky a krytky řízení. Nový zadní díl airboxu 650Kč. Polep krytu airboxu 400Kč. Navíc to odnesla trochu trubka rámu, spojkové víko a trochu i blok. Sice po výměně víka (3500Kč) to těsnilo, ale pro jistotu jsem to dal do servisu KTM. Blok nechali vyvařit, vybrousit, zarovnat, trubka rámu opravena. Když už byl motor kompletně rozebrán kvůli vyvaření, tak se při jednom preventivně vyměnily ložiska kliky (3300Kč), všechny gufera (včetně vodní pumpy), rolny vahadel (1500Kč), rozpěrka u sekundáru, těsnení, olej, filtry, chladicí kapalina, přetryskovaný karbec, práce, celkem 20tis servisu + 11tis za kolo+svod+centrál.

Noha ještě dost bolí a i samotná chůze dělá trochu problém, ale zlehka se určitě svezu. :)







2013 12.leden
Nové chrániče rámu orig. KTM 300Kč
Nové mřížky před chladiče KTM, 650Kč.
Nový chránič motoru CRD, starší za 1900Kč.

2013 7.únor 357MTH
Po opravě jsem s motorkou ještě nevyjel, noha teprve srůstá. Koupená nová baterie Motobatt MBTZ7S za 850Kč. V nezávislých testech doapdla výborně. Oproti klasické 4Ah má ve stejném těle 7Ah. Jen se ukázalo, že uvedené rozměry nejsou až tak pravdivé a je o chlup širší, ale při troše dobré vůle se vleze. Ale co je nejdůležitější, předepsaná YTX5 (4Ah) v zimě nemá šanci motor protočit, natož nastartovat. Motobatt (7Ah) v přednabitém stavu motorem točila okamžitě jak o život.

Vyměněný olej v předních tlumičích Bel Ray 360Kč

2013 9.únor 358MTH
Tak jsem nevydržel a úplně zlehka jsem se projel. V servise přetryskovali karbec podle otevřeného výfuku z SX a je to sakra poznat :)







2013 březen 358MTH
Zadní pneu D952 je tvrdá a do rozbředlého terénu nevhodná, vyměněna za Mitas EF-07 za 1500Kč (má i homologací) .

2013 3.březen 358MTH
Konečně první pořádná projížďka, vše funguje jak má, noha poslouchá (jen trochu bolí). Ale je to paráda, opět jezdit. :)



















2013 3.květen 370MTH
Rozpadlo se ložisko v zadním kole, zničilo to rozpěrku. Rozpěrky i tak už měly vydřenou hroznou drážku, po 35MTH, nechápu.. Nová ložiska, rozpěrky (KTM Sette za 490Kč) a nové gufera (KTM Sette 100Kč)

poznámka:
předepsané pneu
90-90 - 21 54Q
80/100 - 21 54M

120/80 - 18 65Q
120/90 - 18 65Q
120/80 - 18 65M
120/90 - 18 65M
140/80 - 18 65Q

2013 15.červen 375MTH
V předním kole vůle, ložiska KO, navíc zjišťuji, že mezi ložisky není rozpěrná trubka. Koupena KTM originál sada na opravu předního kola PN: 78009015000 za 1345Kč (ložiska, gufera, rozpěrná trubka a rozpěrky)
(mimochodem v sadě jsou ložiska SKF France 5J 61906-2RS1+23 a dvoubřitá gufera NAK TC 35 47 7)

2013 léto
Pirelli Scorpion ojetá, nepřišla mi nic moc. Obuta MItas C-15. Zadní Guma EF-07 mi vůbec nesedla, v bahně pohroma. Vyměněna provizorně za jetou Metzeler Six Days, chvíli na to výměna za Mitas XT-754.

2013 1.říjen 390 MTH
Zadní brzda v extrémně dlouhých sjezdech ztrácí tlak. V autorizovaném servise zrepasován brzdový válec, vyměněn vnitřek pumpy, orig. KTM ,cena 1400 Kč.

2014 16.leden 435 MTH
Rozpěrky zadního kola mají vyfrézovanou 3mm drážku, na odpis.. Po 65 MTH a to byly za 490Kč.. Ložiska v zadním kole KO (ale byly to levné Kinex Slovakia).
Nové nerezové ložiska a dvoubřité gufera od Mikiberga skservis.cz, cena 761Kč
Nové nerezové rozpěrky 850Kč.

2014 21.leden
Včera mi z nohy vytáhli železo, takže 2-3 měsíce, než bude noha zase OK. Tak aspoň bude čas pořešit kosmetiku jako rozštíplý plast sedla + potah, ulámané plasty, potrhané neoprény na vidlích.. S motorem ani podvozkem není jinak třeba nic.













2014 17.únor 440 MTH
Přední řetězové kolečko KO. Nové Grosskopf 13z, na tento řetěz už třetí, ale celkově má řetěz a rozeta 120MTH, brzo budu muset měnit.
Nové přední brzdové desky MotoMaster (sintermetal) 600Kč
Nový potah sedla 800Kč.
Nové neopreny na přední vidle 600Kč
Výměna ložisek v brzdovém pedálu 120Kč

Preventivně zatím koupena nová řetězovka DID VX2 13/52z, náhradní spojky řetězu, 2 náhradní kolečka 13z (MTZ, i když původně jsem chtěl Grosskopf). 3200Kč

2014 9.březen 445 MTH
Výměna "lízatka" řetězu (aneb chránič kyvné vidlice). 400Kč
Výměna gufera a o-kroužku na výstupu sekundáru, tuším že už třetí.. 100Kč

2014 20.březen
Zadní brzda nebrzdí, nový vnitřek pumpy vydržel cca 40MTH , děs.
Nová zadní guma XT754. Přední C15ka je překvapivě stále v dobrém stavu.

2014 4.červen 468 MTH

STK, obuta nová přední pneu Mitas C-19 s homologací. (Jetá C-15 je pořád OK)













2014 11.červen 470 MTH

Nová řetězovka DID VX2 13/52z, náhradní spojky řetězu, 2 náhradní kolečka 13z (MTZ, i když původně jsem chtěl Grosskopf). 3200Kč







2014 21.listopad 490 MTH
Preventivní servis v KTM Sette Ostrava-Martinov, nový píst, sací ventily, ventilové pružiny, guferka ventilů, rozvoďák, gufera a o-kroužky vodní pumpy, pružina dekompresoru, nové pouzdra, gufera a olej v předních tlumičích, nasazeny neoprény (orig KTM - jsou pořádně hrubé), celkem 14 747 Kč s věrnostní slevou :D







2015 21.leden 500 MTH
Kontrola v KTM OV-Martinově. Seřízení ventilů, výměna zadních brzdových desek, nový olej, filtry. Mou nešikovnosti lehce prasklo víko zapalování, raději výměna za nové, plus koupen nový zadní podblatník a do zásoby těsnění a o-kroužek pod spojkový váleček sada ložisek a gufer na zadní kolo.
Celkově 5 000,-

Dále vyměno řetězové kolečko, MTZ nevydrželo ani 30MTH, nic moc, příště opět jen Grosskopf







2015 4.únor 501 MTH
Nový nerezový kryt motoru - 1000Kč (Mototreutler), starý už je měkký..

Do zásoby gripy Domino 450Kč (nový model), ložiska+gufera předního kola 220Kč, 3x přední kolečko 13z Grosskopf, 590Kč řadička, přední brzdové desky MotoMaster Sinter 440Kč.

2015 9.březen 507 MTH
Nové spodní lízátko řetězu u řetězového kolečka, 130 Kč KTM Martinov
Nová zadní guma Mitas XT-754 1300 Kč

2016 květen 570 MTH
Dlouho jsem nic nepsal, nebylo co :) Motorka prostě funguje, najel jsem polovinu oproti loňsku. Jinak byly samozřejmě výměny olej+filtry 15MTH, Castrol Power-1 10W50.
Nyní jsem opět řešil STK, tzn. vše nastrojit, po STK vše sundat :D
Navíc nové gumy, opět klasika C-19 dopředu a XT-754 dozadu, cca 2300Kč i s přezutím.
Nové nerezové ložiska do zadních kol 380 Kč (ložiska Ostrava) a samozřejmě nové gufera, 60Kč.
Vyměněný přední brzdový kotouč za lehce jetý, 800Kč, přední brzdové desky MotoMaster Sinter Metal 400Kč.

Začíná rosit gufero na přední vidli, koupena sada All Bearing za 800Kč, tříbřité gufera a prachovky.













2017 listopad 628 MTH
Je čím dál méně času na ježdění. Ale motorka funguje bez problémů, tedy jen olej a filtry. Teď nově vyměněná řetězová sada,řetěz DID VX2, kola Grosskopf, cca 2800Kč. Nová sada na přetěsnění brzdové válce zadní brzdy, zlobil, cena 900Kč, originál Brembo z KTM Sette. Nové zadní brzdové desky, 400Kč. Vyměněné gufero kolem startovací páky, nehezky to tam prosakovalo.Nový olej v předních vidlích, Denicoil 5W, 280Kč. Bohužel osa předního kola trochu pod rozpěrkou zoxidovala a nešla bez poškození ven, takže nová osa předního kola z KTM Sette za 1407Kč, nové Alu rozpěrky 550Kč. Plus nové ložiska a gufera (cca 250Kč). Skládám druhé zadní kolo, nerezová ložiska plus dvojité gufera 400Kč, nová guma Mitas XT-754 1300Kč, nová hrubá duše 400Kč, nový haltr 250Kč, nová rozeta JT 52z, nový kotouč orig. KTM 1400Kč.



















2018 18.leden 640 MTH







Preventivní servis v KTM Sette Ostrava, výměna pístu (Vertex 23329C), rozvoďáku (Iwis), sacích ventilů (Prox 28.6520.2), ventilové pružiny (KTM), guferka, půlměsíce, těsnění pod hlavu (Winderosa), těsnění vodní pumpy, svíčka, nový šoub u pastorku a nové šrouby na šponování řetězu, novy přední kotouč NG (1900Kč). Celkem 15 200 Kč s věrnostní slevou.
Zatím jen soupis z dílny, než bude ostrá faktura.


















2018 březen 650 MTH
Servis v KTM Ostrava - repas předních tlumičů, výměna pouzder, gufer, prachovek, oleje, nové hrubé neoprény orig. KTM.
Seřízení ventilů, výměna oleje a filtrů. 3 990 Kč

2018 16.duben
Nová baterie Exide Bike Maintenance Free 12V, 6Ah, ETZ7-BS cena 599Kč z https://www.autobaterie-pema.cz. Předchozí Motobatt vydržela něco přes 5 let, ale už má malou kapacitu.

2018 9.květen
Nastrojeno na STK, včetně nové masky s homologací.







..strašně moc bahna, při rozjezdu do kopce mi to prohráblo a převrátil jsem se do vysokých kopřiv. Kde byl bohužel skrytý uřezaný kmen stromu, spadl jsem hrudníkem přímo na hranu. Výsledek - 4 zlomená žebra. Na co se ale přišlo až po dvou týdnech při rentgenu kvůli podeření na zápal plic, předtím říkali, že to je jen naražené.. (I když křupnutí v hrudníku jsem při pádu jasně slyšel a cítil :D ) Než se to spravilo, tak už bylo venku moc velké vedro, pak moc pršelo a pak zase byla moc velká zima :D Za celý rok 2018 najeto jen 29 MTH.



2019 duben 672 MTH
Nová zadní pneu XT-754, od ledna jezdím více, na motorce nebylo třeba nic řešit.

2020 květen 698 MTH
Loni jsem toho teda moc nenajezdil, ostuda. Na jaře jen výměna předních i zadních brzdových desek a řadičky Torc1 (800Kč) Po dlouhé době porucha - zůstala zařazená dvojka a s řadičkou nešlo ani pohnout, jak beton. Odvezl jsem do KTM Ostrava, jako vždy. Po rozebraní zjištěno, že praskla spojková lamela a její část zablokovala mechanizmus řazení a když jsem se snažil zařadit silou, tak jsem navíc trochu ojel řadicí mechanismus - shift drum. Pro jistotu výměna, i když by fungovalo, ale byly by větší vůle při řazení. Takže kompletní rozborka motoru, vyčistění od zbytků lamely, nový mechanismus řazení (1080Kč), vyměněna rozpěrka a O-kroužek u sekundárního kolečka (500Kč), samozřejmě nové těsnění pod válec (380Kč), těsnění pod hlavu (780Kč), nová chladicí kapalina, nový olej v ovládání spojky, lamela vyměněna jen jedna, seřízeny ventily, nové filtry a olej. Celkem krásných 6 700 Kč. Řazení a spojka teď jde zlehka jako nikdy předtím :)







2021 leden 710 MTH
Nový rok, nové gumy, cca 3tis s přezutím
(a těsnění pod spojkováým víkem, prosakujuje, 550 Kč + vyměněný olej)







..teď koukám, od května najeto 12 MTH za více než 7 měsíců?! :( V červenci zlomený prst na noze (na dovolené v moři), 2 měsíce jsem nebyl schopný obout ani tenisky, natož krosové boty

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pepa1972
pepa1972 napsal 06.02.21 v 05:55

Perfektní časosběrný dokument hodně sil do dalšího ježdění!

O.N.E.
O.N.E. napsal 30.01.19 v 11:04 10b.

Kačena parádní, rodokmen taky super No ještě že to nepočítám to je strašný kolik ta sranda stojí

srsen600
srsen600 napsal 23.11.18 v 00:08 10b.

Děkujeme za soupis kasičkového offroudaření ,aspoň si každý udělá obrázek jak ho ostrá vyjde draho...

MrMith
MrMith napsal 30.05.17 v 21:01

, Dobrej popis, dává naději těm kteří jsou krátce po nehodě a maji před sebou ještě dlouhou rekonvalescenci, sám jsem 2 měsíce po operaci zlomeniny holení kost nahoře v koleni, ale motorku (KTM690) už spravuju -> zatím skákáním po jedné noze okolo .

Ať to jezdí a žádný nehody!!

Lacer
Lacer napsal 26.03.16 v 23:56 10b.

Díky moc za tak podrobný rodokmen i s cenami - dost mě to pomohlo se zorientovat v tom kolik stojí provoz/servis ostré a hlavně kolik vydrží/nevydrží píst.. každý říká něco jiného

Více komentářů



TOPlist