renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600 (1986)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník xtmotoman
Vloženo 2.8.2011
Aktualizováno 8.1.2012
Zobrazeno 9 078x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Původně jsem chtěl XT600 Tenéré, protože mám 43Fko, ale do LMka jsem se nějak moc zakoukal. Je to rok 1986, PD04 dovezená z Německa. Byla zadřená na vačce, tak se konala kompletní GO celého motoru, padlo do něj 52tis. Kč, ale je teď komplet novej.

Více fotografii

Recenze

Motorku jsem kompletně zrepasoval, protože to měla být moje první mašina na cestování. Dále po motoru ještě jsem vyměnil komplet brzdy, všechna lanka, zrepasoval vidlice, ložiska kol, elektriku, přidal topcase s tankvakem, namontoval plexi a mnoho dalšího. Také jsem originál žárovky 35W s paticí Ba20d předělal na H4, používám žlutofialové Osram AllSeason. Prostě dá se říct renovace, celkem náklady se vším všudy 62tis. Kč. Na podzim 2009 jsem po složení udělal pár testovacích jízd a začaly se projevovat dětské nemoci. Nejprve špatné studené starty. Mechanik, který měl za úkol postavit nový motor mi tvrdil, že karburátory měl rozložené a že jsou seřízené a vyčištěné. Opak byl pravdou. Asi pětkrát jsme karburátory vyndavali a nakonec jsme zjistili, že byla ucpaná tryska sytiče. Ucpaná takovým způsobem, že vyčištění muselo být provedeno malinkým vrtáčkem. Od té doby startuje okamžitě na zatočení. Další problém byl s nestálými otáčkami volnoběhu, toto mě asi potrápilo nejvíc. Po ubrání plynu otáčky moc neklesaly. Za jízdy dost nepříjemná věc, do zatáček motorem brzdit nešlo a na semaforech to řvalo. Problém způsobovalo váznoucí levé šoupátko, což zapříčiňovala povolená hřídelka spojující ovládání obou karburátorů.

Jízda a zkušenosti z provozu:

Proháněl jsem ji v okruhu 100km od baráku a zajížděl motor. Podvozek je příjemně naladěn, na silnici přes díry jen pluje a nechá si líbit i terén. Rám je tuhý a nerezne. Moc jsem se divil, jak jistá je motorka v zatáčkách a jak snadno se i s plnou nádrží překlápí ze strany na stranu. Dokonalé je sedlo - je kožené, přičemž nahoře je kůže "chlupem ven", ani mokrá neklouže, tvar snad ani lepší být nemůže - ani po 700km mě večer zadek nebolel. Posez je výborný a motorka moc nevibruje. Dvoupístek vpředu s opředenou hadicí brzdí dobře, buben vzadu je prostě buben, ale ani po větší námaze neváznul, zadek se snadno blokne i bez kotouče.
Motor - na volnoběh hezky pohvizduje, studená chytá okamžitě, svíčka NGK DPR8EA-9. Na vyšší kvalty se mu pod 3000 moc tahat nechce a v nižších otáčkách občas po přidání zachrastí řetěz o kluzáky, na vině jsou delší kvalty. Jednička je extra dlouhá, což je nevýhoda pro popojíždění v koloně, prostě popojet a neutrál, ale odpich z místa je díky delší 1 super a rychlosti parádně navazujou. Kousek pod 5000ot. jede 120km/h. Na dálnici tahle motorka prostě není. Pohodlná cestovní rychlost je kolem 110km/h, pak začínají být cítit vibrace od motoru. Přední světla svítí výborně (2x H4). Po natankování 27l paliva je nevýhoda vysoko položené těžiště, musí se dávat bacha při stavění "na packu". Větrný štítek jsem si musel udělat, bez něj cestovat nejde. A originál blinkry nejsou vidět, musel jsem koupit jiné. Po zajetí jsem udělal testovací jízdu Chiemsee, Berchtesgaden a zpět. Jel jsem jen 25km po dálnici, jinak silnice. Naprosté pohodlí, uvolněná pozice na motorce, zadek ani ruce netrpěly. Po 400km jsem se rozhodl natankovat, průměrná spotřeba 3,8l/100 km, což je pro mě nevídané, s DR125 jsem jezdil za 3,5. Na dálkové cestování nemůže konkurovat křižníkům jako Africa Twin nebo Super Ténéré, na dálnici jízda není moc příjemná, ale na silničkách je tahle motorka naprosto úžasná. Náklady na provoz minimální, spotřeba parádní. 3,8 l/100km v kombinaci s 27l nádrží zajistí slušný dojezd.
Na 25 let starou motorku je to super stroj, který se při základní údržbě odvděčí super zážitkama z cest. Je celkem přijemný přijet na Shellku v Německu a sledovat ostatní jak tuhle klasiku okukujou.
Najeto cca 7000km a úplně mě uchvátila, jsem pevně rozhodnut, že stejně jako s mojí XT600 43F, na věčné časy a nikdy jinak.
Letos přezuto na Metzeler Karoo T, úspěšně vyzkoušena malá závaží do řidítek. Léto 2011: Navigace Garmin Zümo 660 s držákem Touratech, boční hliníkové kufry.

Tak od dnešního magického data, tj. 1.11.2011 má Honda nového majitele. Doufám, že mu bude sloužit stejně dobře jako mně. Nástupce bude BMW R1100GS.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jirkouš
jirkouš napsal 23.01.15 v 20:59

co dodat, pěkná

xtmotoman
xtmotoman napsal 22.10.11 v 13:38

Tak Hondice půjde (snad) do světa ...

valivali
valivali napsal 12.09.11 v 15:52

máš ji moc pěknou, něco podobného bych chtěl udělat ze svojí tenerky. Jen ty peníze-to je pálka.

vražda
vražda napsal 07.08.11 v 18:21

Pěkná práce a moto je taky super,taky jsem ji kdysi měl

-Jandys-
-Jandys- napsal 06.08.11 v 14:22

Opravdu poctivá mašina,smekám před tebou,utopit tolik financí ale výsledek stojí za to,s velkou radostí dávám za 10.b ,sám dnes lituji že jsem své staré DR dal pryč

Více komentářů



TOPlist