Na rovinu musím říct, že pokus udělat z motarda cesťáka se nevydařil. Motorka se totiž se třemi plně naloženými kufry chová značně nepříjemně. Do stovky se to ještě dá, ale jak jedu rychleji, je z toho "houpačka". Na rovině to až tak nevadí, ale zatáčky se musí projíždět v klidu a nejlépe před ní zabrzdit jen lehce motorem, a opatrně jí vykroužit. Jakékoliv přidání nebo ubrání v zatáčce motorku rozhoupe a rozhodí. Intenzivní brzdění před zatáčkou je vyloženě riziko, protože ve chvíli kdy brzdy pustím a chci jí tam "zalomit", houpe se, vlní a vůbec vyžaduje dost času než se srovná. To ale před zatáčkou nejde !
Nastavení podvozku ? Ale samozřejmě že jsem zkoušel...nepomohlo nic. KTM je prostě při své výšce a zdvihu pérování citlivá na zátěž vysoko a vzadu, kufry úplně rozhodí těžiště.
Názorná ukázka jak to dopadá když chci svoje jízdní návyky z Raptora aplikovat na KTM je vidět na fotce...
Vypadalo to asi takto: Snažil jsem se dohnat známého co mi ujížděl a lehce mě brzdila motorka mezi náma. Předjel jsem jí a pak následovala moje oblíbená činnost - brzdy na poslední chvíli. Zapoměl jsem ale že mám pod sebou 990SM, která je asi tak o půl metru vyšší než normální motorky. Mašina se po povolení brzd celá rozhoupala a rovlnila a prostě nešlo zatočit tak jak jsem potřeboval. Krajnice a svodidla se blížily strašně moc rychle, tak jsem lehce brzdil do poslední chvíle a pak motku položil na bok. Bác a bylo to. Efektní šipkou jsem přeplachtil přes řídítka a po udělání kotrmelce jsem vyskočil na nohy s radostí že mi nic není
Mašina dopadla také celkem dobře. Lehce odřených pár plastů a (fungl nový) kufr zafungoval jako padák. Odjel jsem z nepřehledné zatáčky o kus dál a po vydýchání jsme mohli pokračovat do Hořic. cesta tam a druhý den zpět už probíhala bez problému. Když už jsme u těch kufrů...nějak si nemůžu zvyknout na šířku motorky. Podařilo se mi jednou posunout takovou tu přenosnou značku a taky jsem líznul dodávku. To mi brašny nedělaly
KTM 990SM je dobrá na blbnutí a krátké vyjížďky po okolí, ale cestovat se na tom nedá. Když pominu úzkou tvrdou sedačku (dá se zvyknout), jízdní vlastnosti naložené mašiny stojí za prd. Zrovna minulý týden jsem se povozil na Aprilii Shiver a Yamaze FZ6 a obě mi daly mnohem víc důvěry než KTM. Na to že nebyly moje, jsem si s nima dovolil dost. Ano, nebyly zrovna naložené. ALE, loni v září jsem absolvoval s ženskou na její FZ6 cestu do Řecka a zpět. Na motorce byli dva lidi, tři kufry a tankbágl. Samozřejmě, že byla váha znát při překlápění do zatáček, ale nestabilita žádná. To samý Cagiva Raptor, naložil jsem jí boční tašky a 50l pytel dozadu na nosič. Za mě si sedla mladá a nebyl problém, mašina byla těžkopádnější, ale pořád stejně stabilní.
Skoro uvažuju, že letošní Alpy pojedu na něčem jiném, protože plácnout sebou 100km anebo 1000km od domova je docela rozdíl, hmmmm ?
Vlastník | Frankie | |
---|---|---|
Vloženo | 22.3.2011 | |
Aktualizováno | 8.3.2012 | |
Zobrazeno | 6 203x |