Motocykl má ABS, vyhřívané rukojeti, sportovní plexištít, manuální seřizování zadního odpružení a ještě nějaké drobnosti. A černá barva mu moc sluší - krásná moderní klasika - zkrátka naked bike BMW s devadesátiletou tradicí.
Výška jezdce: 183 cm
První dojmy - Je o 20 kg lehčí než BMW R 850 R, což je dobré pro manipulaci na místě a 40 koní navíc je taky znát.
Recenze
Začátky a rozloučení (v deníku).
Když mě loni v létě můj kamarád Střelec přesvědčil, abych se po mnoha letech vrátil na dvě kola, měl jsem jednoduché rozhodování. Jako fanda značky BMW (mám X3) a zastánce klasických motocyklů, to nemohl být, než naháč BMW. Krátce na to se objevila nabídka hodně zachovalého a málo jetého modrého BMW R 850 R (2002) a bylo rozhodnuto. Zpočátku ovládal spíš on mě, než já jeho, ale po ujetí 2 tis. km jsem si ho začal užívat. Do konce sezóny jsem v pohodě najel 5,5 tis. km. Sice jsem občas chtěl zařadit šestku, ale tu neměl a i nějaký ten koník navíc by se hodil, ale jinak jsem s ním byl moc spokojený - byl to pohodlný motocykl na pohodové poježdění. Samozřejmě jsem, jako každý motorkář, pošilhával i po jiných bavorácích. No a když jsem se u jednoho prodejce, ani ne moc vážně, zmínil, že bych toho svého prodal a koupil něco jiného, tak mě docela zaskočil, že by měl kupce. Slovo dalo slovo a ten si pro něj začátkem února přijel. A před začátkem sezóny jsem byl bez motorky...
Začal jsem sledovat inzeráty, koncem února jsem jeden objevil a za týden jsem s kamarádem jel pro nového (tedy ojetého) BMW R 1200 R (2007), 10 tis. km. Rozdíl dvou generací proti R 850 R je zásadně znát. Má automatický sytič i automatické vypínání blinkrů. Sportovní plexištít stačí tak do 120, pak už je znát, že je to naháč. Převodovka se šesti kvalty je přesná a tichá a vůbec... Motor vezme všechno od 2,5 tis. ot/min a poradí si i s 2 tis. Většina jízd se odehrává mezi 2,5 - 4,5 tis. ot/min, ale když je potřeba tak zatáhne, jako kdyby měl turbo. Displej zobrazuje kromě ujetých kilometrů a hodin ještě hodně užitečných údajů, jako zařazenou rychlost, stav benzinu, teplotu motoru, teplotu vzduchu, průměrnou rychlost, průměrnou spotřebu, dojezd a má dva tripmetry. A vyhřívané rukojeti byly na začátku jara hodně příjemné. Brzdy jsou ostré, ale ABS Integral - ruční brzda brzdí obě kola, nožní jen zadní - si s tím poradí. Při běžné jízdě toho většinu ubrzdí motor - má hodně silný brzdný moment - a ruční brzda je potřeba jen na dobrzdění, ale musí se s ní hodně jemně. Spotřeba do 5 l/100 km.
Dobře ho tady charakterizoval Kreuzmann: motocykl vyniká svou univerzálností a všestranností - může to být café racer, sporťák a (s omezením) i cesťák. Nic lepšího v této kategorii - v mých očích - neexistuje. Snad jen letošní nový model BMW R 1200 R Classic.
Moto supr a ve zdraví užívej
Krásnej kousek
Gratuluju, perfektni volba. Pekny vykon, silny brzdy a dobry plexi clovek vzdycky oceni. At to pekne jezdi a mnoho kilometru bez nehod.
Gratulace k volbě,přeji hodně šťastných kilometrů .10b