renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Ninja 250R (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hrtak
Vloženo 9.6.2010
Aktualizováno 15.6.2011
Zobrazeno 7 928x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první moto, odjezdil jsem na ní svou první sezónu a mám v plánu ještě aspoň půlku té další, možná celou... Uvidíme!

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Recenze

I když mám papíry na všechno, tak začínat se má pomalu... 125 byla málo, na 6tikilo jsem se necítil, takže sem skončil u výběru mezi 250 a 500. Mezi 500stovka mne nic moc nezujalo a malá Ninjetta je krásná :). Moto jsem koupil od předchozího majitele, který byl také starší a vyměnil ji po naučení se za nového Fazera. Motorka byla v původním stavu jak se kupovala, takže všechna provedená vylepšení jsou moje :), byla ve slušném stavu jen drobná prasklinka kolem blinkru když ji opřel o zeď, což sem nechal převařit. Moto jsem koupil s tím, že je na naučení a pokud po sezóně zjistím, že mi přestává stačit, tak vyměním za něco většího (ER-6F, VFR800, F800GS, ZX6-R... rozptyl mám velkej). Po roce na ní musím říct, že motorka dostačuje na všechno krom jízdy po dálnici (max 160-180kmh) a ve dvou (to je opravdu hodně znatelné zhoršení ovladatelnosti a akcelerace).

Po prvních jízdách jsem velice potěšen, narozdíl od autoškoly (na Hondě CB500 a s instruktorem za zády) je moto krásně ovladatelná, dělá přesně co chci, jede i poměrně rychle bez toho, abych měl pocit že musím uletět :). Ten rozdíl proti autoškole byl jako nebe a dudy, asi jako kdybyste ze staré komunistické skládačky přešli na moderní bicykl za desítky tisíc. Tak mám z toho pocit, že autoškola je opravdu jen pro ukojení úředního šimla, protože skutečné jezdění je úplně jiné. Ze začátku jsem si musel zvyknout na to, že spojku je potřeba pustit úplně, protože i když ji držím i jen milimetr tak začiná rozpojovat převod, po čase se ale člověk naučí co a jak a jde to samo. Motorka je pro začátek výborná, člověk se naučí projíždět zatáčky, tak aby mi to jelo přesně kam chce, Ninjetta do nich padá úplně sama, člověk se ani nemusí moc namáhat. V plánu je ale určitě nějaká motoškola - rád bych Kolínské školení a pak dokonalou zatáčku v Sosnové

Srovnávat můžu jen s tou Hondou z autoškoly (a Yamahou YZF-R125), kde je pro mě několik výhod - zajedno je to hledání neutrálu - zatímco na hondě se muselo zlehka namačkávat, aby se našel, tak na Kawě stačí pokud moto stojí prostě dát z jedničky kvalt nahoru a Nko je tam. Stejně tak se motorka odmítá rozjet s vytaženou stojánkou - pro sklerotiky a začátečníky ideální :D. Druhou věcí co mě teď napadá jsou blinkry, jejichž blikání jsem na Hondě dost často přehlédl, kdežto na Ninje je krásně vidět. Zrcátka by mohla být tak o pět čísel delší (ale naučil sem se je nakonec seštělovat tak, že i jakžtakž vidím), abych nemusel dávat ruce k tělu. Motorka má v základu imobilizér (klíček v poloze LOCK nedovolí hýbat řidítky), což pokud vím taky není úplně pravidlem a znamená to pár ušetřených korun na zabezpečení (ale stejně mám i kotoučový zámek).

Stejně tak manipulace i na místě je úplně pohodová - ale tak ještě aby nebyla při mojí velikosti a váze motorky že :). Jinak pravdou je, co se všude dočtete - 1 i 2ka jsou velice krátké, takže nejčastěji se jezdí na trojku, která zvládá cca. 40-100km/h, po čase už spíš na čtverku :D. Pravý nástup výkonu přichází při zhruba 8000 otáčkách, kdy i motor začíná mít hezčí zvuk. Spotřeba mi vyšla na nějakých 3,5 litru, takže tady si můžu jenom pískat radostí.

Po původním majiteli jsme sundal nějaké samolepky a kvůli drobným oděrkám a nutnosti svařit kus plastu kolem blinkru (viz.výše) a také proto, že jsem prostě chtěl jsem si motorku nechal přestříkat (http://airbrushkristl.webz.cz/main_page.htm) podle vlastního návrhu, momentálně tedy mám motorku, kombi i helmu sladěnou do černo-bílo-zelena. A musím dodat, že v reálu je ještě tak o 50% hezčí jak v reálu (A taky přitahuje dost pozornosti když někde zastavím . Mám také potahy sedel od LuiMoto, které byly zakomponovány do celkového vzhledu. Motorku jsem dále obšťastnil tankpadem a padáky (padaky.net), lepší žárovnkou do dálkovek a laďákem od SBK Leo Vince. Motorka tím získala parádní a "dospělý" zvuk. Dovedl bych si představit ještě pár věcí aby byla dokonalá - delší plexi, kratší SPZ držák... Ale už do ní asi více investovat nebudu.

Dříve jsem řešil problém že při řazení při vysokých otáčkách 11-13k, tak se mi stalo že mi tam hupnul falešnej neutrál. Zejména při předjíždění je to pěkně na prd. Stávalo se mě to tak jednou do ujetých 200km. Dokonce mi jeden kolega motorkář psal zprávu, že se to u Kaw děje podobně a on i jeho známý maj stejněj problém u ZX6R. Já to nakonec vyřešil tak, že jsem si v servisu nechal nechal o kousek sundat řadičku, a od té doby už se mi to stalo jen jednou. Takže to asi bylo nedostatečným kopáním. Navíc od jara už jsem naučil řadit bez spojky, tak je po problémech.

Po sezóně jsem víceméně rozhodnut že si ji aspoň do půlky roku 11 nechám - moje pilotní schopnosti nejsou dokonalé a lézt hned z jara na nějaký žihadlo taky nemusí být rozumný...
Nově od letoška jezdím i po Praze, dávám teď zhruba 1500km měsíčně. Proti MHD mi při cestování do práce opravdu šetří spoustu času - Ninjetta je navíc obratná a žere málo benzínu, město je prostě ideální - snadno se propletete provozem, ale můžete za to i vzít na obchvatu.

Ninjettu můžu s klidem doporučit jak nováčkům, tak lidem s drobnější postavou. Dokonce i kamarádi, co sedlají větší stroje byli mile překvapení, jak krásně jede. Navíc poté co jsem upravil vzhled i zvuk je vzhledově jak nějaká šestka, takže se za ni netřeba stydět.

Oblíbené trasy

Klášterec - Měděnec (spousta zatáček všech typů, pouze jedna obec, nulový provoz). Moje TOP1

KV-Bečov (Rychlá, široká silnice 1tř. dá jet pod plným plynem a je i dostatek míst na předjíždění aut).

Bečov - Mariánské Lázně (rychle-zatáčky-hooodně rychle, co dodat)

Loket-Bečov (nevýhodou ve směru od Lokte hodně vesnic, ale pak rychlé rovinky a nakonec parádní zatáčky)

Karlovy Vary - Kyselka (pěkná cesta podél řeky (směrem K-KV lepší výhled do zatáček) široká silnice s krásným asfaltem a spousta zatáček bez toho abyste jeli z/do kopce, jen občas provoz :/).

12.6 po spolecnych cca 10 000km prodana, brzy bude novej mazlik :)

PS: Spoustu detailů najdete v mém deníčku níže

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 24.02.12 v 09:34

Pěkná zelená žabka. Dávám ti na ní 10 bodu. Přeji spoustu km v letošní sezoně bez závad a nehod.

istonbike
istonbike napsal 07.04.11 v 16:14

Nádherná čtvrtlitrová Ninja s bezvadně sladěným kokosem dávám 10b a přeji spokojený úsměv při každé jízdě

misule65
misule65 napsal 05.04.11 v 20:16

ta je dosti vymazlená moc hezká a to jsem si myslela, že mám originální, až po tobě za 10

hrtak
hrtak napsal 17.03.11 v 20:22

No najel jsem 4k, nemam kam spechat a predpokladam ze letos vetsina jezdeni bude po Praze, na to bude vyhovovat. Kdyz me prestane v pulce leta bavit, tak si proste koupim neco vetsiho. Navic stejne spis nez o silnici uvazuju o nejakem enduru

SensationBlaack
SensationBlaack napsal 17.03.11 v 19:00

Pekna ale v 24ti 250de a bat se vetsiho vykonu pac nejsou zkusenosti? blbost... zalezi co je v hlave a ne kolik je koni v motoru... Ale proti gustu zadny disputat... at slouzi...

Více komentářů



TOPlist