renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Piwell
Vloženo 2.4.2010
Aktualizováno 7.8.2011
Zobrazeno 11 919x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Prodáno. Budu na ní moc rád vzpomínat, je to skvělá motorka. Ustoupila chopperu.

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

Recenze

Vyšší plexi Givi, zvýšení hrazdičky Touratech + držák navigace Piwelltech, stavitelný blastery s duralovou výztuhou Burkbusters, držák PMR vysílačky, kapsa na řídítkách, různý alu krytky alá Touratech, upravená velká plotna Touratech, upravený nosiče kufrů Givi, boční alu kufry Touratech Zega 41 litrů s příslušenstvím, topcase Kappa K35. Centrální stojan Yamaha, padáky kolem motoru Yamaha, alu kryt řetězu Piwelltech, zvýšení řídítek o 25 mm od Accel, alu patka bočního stojánku, přední mlhovky a kryt světla Touratech.

Koupil jsem jí 2.4.2010 v Martymoto, v provozu je od 10.1.2009 (rok výroby tedy logicky 2008), domovina UK, West London. Najeto měla v době koupě 2444 mil, čili 3932 km. Dvě kosmetický vady na nádrži od původního majitele.

Motor běží na jednoválec 660 ccm tak nějak klidně a tiše, jemně a tak ... nevim jak to říct - prostě japonsky (i když je to Minarelli, pod japonskou taktovkou), jako švýcary. Podvozek je pěknej, nehoupe se to tak, na kolik to vypadá, je přes vysoký zdvihy poměrně tuhej (nechá se doupravit předpětím pružin vepředu i vzadu). K brzdam nemam výhrad - dimenzovaný dostatečně, zadní se krásně dávkuje a je příjemně citlivá (asi zázrak - poprvý zadní kotoučovka, která je podle mých představ). Předek bez překvapení - účinnej, čitelnej, prostě dobrej.

Přirozeně to neni žádná super kalba, ale motorka na příjemný ježdění. A to kdykoli a kamkoli. Mimo cesty je to zábavný a návykový. Už jsem si odvykl z minulý motorky a plně si zvykl na tuhle i když to byl velkej skok, jak rychlostně, tak výkonově, a v neposlední řádě emočně - není to takovej "rozdmýchávač vášně" jako Caponord s laďákama. Caponord člověku slušně provětral srdce i duši. Ale i šrajtofli. Naopak Ténérka je vyloženě úsporná, a to nejen ve spotřebě paliva. U benzínky mi dělá jenom radost. Tankuju většinou každých 300 - 350 km, jako ostatní, ale nacpu tam vždycky jenom kolem 13 - 14 litrů a nádrž je 23 litrů. Dojezd na nádrž (tak aby v ní ještě něco zbylo) je tedy cca 550 km takže asi nebudu tankovat zbytečně tak často a budu to nechávat na těch cca. 500 km. Při nějakým offíku a zábavě na nezpevněným povrchu je to asi 4,5 - 5 litrů. Naopak Itálii přes Alpy jsem sólo s kuframa a 2 balíkama vody jel od 3,67 do 3,9 l/100 km.

Zjistil jsem , že Ténérka velice dobře snáší (pro mě extrémní) hice - např. hodinový cukání v zacpaným Trentu ve 40°C na slunci - ani nevim jestli se sepne ventilátor, nikdy jsem to nezaregistroval.

10 000 km jsem odjel na Metzeler Tourance (z výroby). Na suchým teplým asfaltu max. spokojenost - sedí pěkně, ani moc neubývaj (po 10k km má předek 3 a zadek 4 mm) a motorka na nich málo žere - nemaj velkej odpor. Prostě cestovní pneu víceméně na asfalt. V září 2010 přezuto na Continental TKC 80 předek a Mitas E-09 Dakar zadek. Adekvátní pneu k motorce. Spotřeba paliva šla o něco nahoru - jednak maj docela odpor takže i hučí, ale hlavně s timhle obutim tomu člověk mile rád zatápí na nezpevněných površích (driftíky, lehčí off road, jízda ve stupačkách, vyšší otáčky a nižší kvalty).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 16.02.14 v 17:01 8b.

krasna co dodat, dobrý výběr

Vojta81
Vojta81 napsal 21.04.11 v 12:56

závist musím ji mít

rider_Danny
rider_Danny napsal 04.04.11 v 22:22

Jasných 10b

FIDO.
FIDO. napsal 26.01.11 v 21:59

na mě je ten vzhled až moc moderní ale určitě super motorka 10b.

andy_k6
andy_k6 napsal 07.01.11 v 21:59

zdary máš to za 10 b. čus v práci

Více komentářů



TOPlist