renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha YBR 125 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Twinshot
Vloženo 21.11.2009
Aktualizováno 23.9.2020
Zobrazeno 6 039x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Jednou jsem si zase udělal radost a koupil novou motorku. Chtěl jsem hodně úspornou a vhodnou na výlety po zapadlých silničkách.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Potěšil mě příjemný posez, řidítka dobře padnoucí do ruky a lehkost motorky. Je opravdu velmi snadno ovladatélná. Zvuk je tichý a takový sterilní. Dříve by mi to asi vadilo, ale dnes už spíš dávám přednost nenápadnosti.

Motorku bych doporučil pro - pro začátečníky, kochače a spořílky

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti, závažíčka do řidítek, 12V zásuvka, kufr
Na předek zadního blatníku jsem přidělal kus gumy jako ochranu vidlice před odletujícím kamením a jiným bordelem.

Recenze

Koupena jako skladová z roku 2007.
Na delší jízdy by byla vhodnější YBR 250, ale vzhledem k rozdílu v ceně (nechtěl jsem kupovat ojetou) cca 40 tisíc jsem se smířil s tím, že se dálnicím a rychlejším silnicím budu muset vyhýbat. Za ušetřené peníze se zaplatí benzín na mnoho let ježdění. Zvažoval jsem ještě CBF 125, ale YBR se mi líbila víc, má otáčkoměr, nosič je už v základu a taky díky slevě byla levnější než CBF.
Statistiku spotřeby si vedu zde www.spritmonitor.de/de/detailansicht/370105.html

Přednosti:
Velká nádrž, malá spotřeba a z toho plynoucí dlouhý dojezd, dále pak schopnost jízdy i mimo silnice, velká nosnost, nastavitelné zadní odpružení, snadná ovladatelnost nebo účinné brzdy, které ale při mém způsobu jízdy příliš nevyužívám.

Nedostatky:
Například malé úložné prostory, přilnavost sériových pryží na mokru, pro těžší jedince příliš měkká přední vidlice nebo slabší účinnost předního světla. Taky mi vadí, že se nedá světlo u běžícího motoru zhasnout, občas by se to hodilo.

4.5.2010
Byl jsem se projet na Šumavu, najel jsem cca 360 km. Zadek bolel dost, i když jsem se snažil všemožně poposedávat. Ale ono to půjde, zatím jsem letos ještě moc nejezdil, tak si pozadí nestihlo zvyknout. Jinak motorka má momentálně najeto cca 1600 km a jsem s ní moc spokojen.

5.-10.7. 2010
Dovolená v jižních Čechách. S bráchou jsme bydleli v kempu u Starého města pod Landštejnem. Kemp můžu vřele doporučit (http://www.cyklocamp.cz), jsou tam dobré ceny, dají se tam i půjčit kola a okolí je jako stvořené pro výlety. Motorky je možné zamknout v takové kůlně. Z Yamahy jsem čím dál nadšenější.

Za sezónu 2011 jsem toho moc nenajel kvůli nedostatku času. S motorkou jsem stále spokojen, i když občas by se hodilo pár koní navíc. Je to znát hlavně při jízdě proti větru a okolo Prahy, kdy se cestou na chalupu nedá vyhnout hlavnějším silnicím, kde mě před sebou tlačí auta, což nevyvolává zrovna pocit bezpečí. Na venkovských silničkách už si jedu jak chci a výkon mi celkem stačí.

2012 - zadní pneu bylo potřeba vyměnit po necelých 9000 km. Novou jsem vybíral hlavně podle ceny a dostupnosti. Vyšla mi z toho Mitas H-06. Bohužel jsem poněkud přehlédl fakt, že původní pneu na YBR jsou bezdušové, což mi pak trochu zkomplikovalo život. Ale vyřešilo se to dokoupením duše a s mitaskou jsem spokojen.

Srpen 2013
Stav tachometru 12000 km - vyměněn olej, svíčka a vzduchový filtr, vůle ventilů byly v toleranci, tak jsem s nimi nehýbal. Motorka je už po záruce, tak si základní servis dělám sám. Při cca 11000 km vyměněn akumulátor za Motobatt MB5U. Je sice trochu dražší, ale je bezúdržbový a při stejných rozměrech má o 2Ah větší kapacitu.
Řešil jsem problém s ucházející zadní pneumatikou. Bylo potřeba každý týden dofukovat, ale v pneuservisu žádnou díru nenašli (ani ventilkem to neucházelo). Tak jsem tam frknul sprej na lepení pneu a od té doby je pokoj.

Září 2020
Koukám, že jsem hodně zanedbal aktualizace. Guzzi jsem po letech prodal a nechal si jen YBR. Po nějaké době jsem k ní pořídil XT660R a než jsem se rozhoupal přidat ho sem do databáze, tak jsem ho letos po třech a půl letech taky prodal. Na ježdění už je podstatně méně času než za mlada, takže jedna motorka mi teď stačí.
YBR má teď najeto něco přes 25 000 km. Postupně se vyměnily obě pneumatiky a občas nějaká žárovka. Řetězová sada je zatím původní a zdá se, že má do výměny ještě daleko. Akumulátorů už bylo víc, druhá baterie Motobatt nevydržela snad ani rok a úplně odešla. Mělo to zajímavý projev. Bylo to zrovna cestou z STK a najednou mi začal vynechávat otáčkoměr. Chvíli ukazoval, chvíli ne, chvíli tam ručička lítala jak splašená. Začal jsem být nervózní, protože jsem jel z Prahy rovnou na chalupu. Nervozita značně povyrostla, když se mi rozsvítila kontrolka vstřikování, a vzápětí dosáhla vrcholu, když motorka přestala jet. Říkal jsem si, že je to v prdeli a kdo ví co s tím je. Taková spolehlivá motorka a teď tohle. A jestli se podělalo něco na vstřikování, tak kdo ví, kolik to bude stát. Naštěstí po chvíli se mi povedlo motorku našlápnout, tak jsem hned ujížděl, vstříc chalupě. Tato nechtěná přestávka se opakovala ještě několikrát, až jsem zdárně dorazil do cíle. Tam jsem zkusil změřit baterku a měla jen něco přes 10 V. A to se o baterku vždy vzorně starám a přes zimu ji pravidelně dobíjím. Tím jsem tedy zanevřel na Motobatt a pořídil zase obyčejnou. Po výměně motorka opět jezdila jako dřív.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Twinshot
Twinshot napsal 09.02.11 v 20:32

pliczb: Díky, máš pěkné stroje a super popis zkušeností. A u ER5 máš taky bezva spotřebu. Takové motorky jsou mi sympatické

pliczb
pliczb napsal 09.02.11 v 08:40

Pěkné fotky a ty údaje o spotřebě jsou fantastické

Twinshot
Twinshot napsal 26.05.10 v 21:17

Lucass51: No vidíš, zrovna ten rozdíl v polepech jsem úplně přehlédnul Máš ji taky pěknou

Lucass51
Lucass51 napsal 20.05.10 v 19:27

Moc pěkná, líbí se mi že už má ty nové špičaté polepy, které jsou mnohem lepší než ty staré kulaté samozřejmě 10 bodíků

Dandyfzs
Dandyfzs napsal 28.01.10 v 20:06

Červená je hezčí ,ale jinak super strojek

Více komentářů



TOPlist