renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/354 Kývačka (1961)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ladis1973
Vloženo 19.11.2009
Aktualizováno 10.12.2015
Zobrazeno 8 857x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Zakoupena od kamaráda ve stavu totálního vraku s papíry, po 3 letech postupné renovace je z ní krasavice, která přitahuje pohledy kolemjdoucích jako magnet.

První dojmy - Na první pohled trochu vyděšení z toho, jak to vypadá, ale kamarád, co se na ní byl podívat, tvrdil, že se z toho dá něco udělat. Měl recht a za ty prachy to bylo zadarmo. Vyzkoušení proběhlo v crossovém terénu pražské periférie, první dojem byl, že je to děsně silný a obava, zda to vůbec zvládnu :)

Motorku bych doporučil pro - Magory s nostalgicko/romantickými touhami, kterým nevadí, že budou víc opravovat než jezdit. Technické nadání, trpělivost a dobře vybavená dílna jsou základním předpokladem úspěšného provozování stroje. Nic pro závodníky a hltače kilometrů, vhodné pro kochačkáře. Postava do 170cm se možná ještě bude cítit pohodlně, se svými 180cm sedím jak opice na bruse, částečně vyřešeno jinými řídítky a přestavením stupaček.

Doplňky na motorce - Touringová řídítka s ovládáním ze staré MZ 250 ES, padáky Jawa 634, předkopy, vojenský nosič, přestavěné přední stupačky, 12V zásuvka, VAPE 12V, v plánu upravený motor s válci 634 + karburace Mikuni. Všechno víceméně úpravy vratné do origo stavu za účelem zlepšení pohodlí při cestování.

Recenze

Byla to vlastně nostalgie, co mne k téhle motorce přivedla. Vzpomínám, jak jsem jako malý kluk sedával na podobném stroji u souseda na chalupě a vždycky, když jel okolo, tak jsem se běžel podívat... ten zvuk nezapomenu do smrti. Po letech se kamarád zmínil, že vyklízí kůlnu a jestli bych náhodou neměl zájem... První projížďka okolo komína rozhodla - stroj běžel, a i když nebyl v nijak skvělém stavu, bylo vymalováno. Za pár dní se mi v panelákovém sklepě objevil drsnostroj a hromada beden ND.

Teprve postupem času jsem začal přicházet na to, co všechno předchozí kutilové napáchali. Základem byl jakýsi pokus o přestavbu na California, naštěstí nedotažený do konce. Motorku jsem odstrojil, díly, které šlo použít, jsem dal do jednoho kouta, díly, které použít nešly (a byla jich většina), putovaly do druhého kouta a pak na aukro. V podstatě mi z původního bastlu zůstal akorát motor, rám, náboje kol, kaslíky a pár drobností. K hromadě nepoužitelných dílů se přidalo ještě navíc torzo další 350, které kamarád objevil na chatě a zdarma věnoval, takže výdělek za rozprodej zbytků šel do kasičky (později krásně pokryl náklady na GO motoru) a nastalo období shánění různých dílů, které trvalo skoro rok. Největší problém byl s podsedlovými plechy a filtrboxem. Na burzách v tu dobu nic moc použitelného nebylo, co jsem kupoval na blind přes inzeráty, nepasovalo - přes několikanásobné ujištění, že se jedná o díly na 350, přišly díly na 250 a tak podobně.

Nicméně zhruba koncem roku 2006 bylo vše potřebné po kupě a odvezeno do Úžic do TK Moto. Plechy a rám šly na lak, motor na generálku, drobnosti do chromovny a nastalo období dlouhého čekání, které se neplánovaně protáhlo o víc jak půl roku. Po dlouhé době se ale Tom Kasalický ozval, že je vše hotovo a připraveno k vyzvednutí. Vše šlo opět do sklepa, tentokrát pořádně vyklizeného, aby bylo místo na skládání a mne čekaly krásné dlouhé zimní večery strávené montáží a kompletací...

Poučení z montáže jsou následující:
1) než kupovat levné turecké díly, tak je lepší se plácnout přes kapsu a zainvestovat do pořádných tuzemských (např. absolutně nepasující turecké výfuky nakonec vyřešil 2x tak dražší, zato precizní Buyak)
2) než ztrácet čas sháněním různobarevných drátů, je lepší koupit rovnou celý svazek
3) dynamo je hezké, ale akorát tak do muzea - měl jsem to vape 12V koupit rovnou
4) veškerou plechařinu si před lakem nanečisto spasuj

Po dlouhých peripetiích bylo vše hotovo na jaře 2008, stroj jsem vytlačil před barák a poprvé našlápnul. Chytnul kupodivu okamžitě. První jízda byla na STK, kterou jsem tehdy měl cca 500m od domu. Mašina prošla bez závad, ale při odjezdu najednou chcípla a nechtěla naskočit. Po dlouhé době hledání se ukázal uklepaný kontakt na cívce - předznamenání následných problémů se zapalovací a dobíjecí soustavou, které vyvrcholily na Silvestra 2008, kdy jsem zůstal viset 50km od Prahy s baterkou vybitou do mrtě. Od té doby, co mám vape, mám klid, navíc v noci už i konečně něco vidím

V současné době najeto okolo 2000km, nyní s ní jezdím převážně v Sasku, kam jsem se nedávno přestěhoval, je neuvěřitelné, jak Němci na Jawu reagují - i pro ně je to kus historie, ke kterému mají vztah a velmi dobře ji znají. V podstatě slouží jako výborný prostředek k navazování kontaktů

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
olin.uo
olin.uo napsal 19.06.17 v 04:55 10b.

Krasna prace chlape!

jawa354
jawa354 napsal 18.11.16 v 18:16 10b.

multipla
multipla napsal 10.12.15 v 20:42 10b.

čau pěkně se ti podařila dát do hromady velká pochvala

pp377
pp377 napsal 17.05.15 v 21:25 10b.

Super, máš to moc pěkné, za mě 10b.

context
context napsal 29.05.14 v 18:08 10b.

pěkně jsi ji opravil , tak ať ti dělá jen a jen radost

Více komentářů



TOPlist