renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 750 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník MiLíK
Vloženo 15.11.2009
Aktualizováno 16.3.2022
Zobrazeno 16 919x
HODNOCENÍ PROFILU OD 89 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Můj milovaný streetfighter střední kubatury, navíc v mé oblíbené oranžové barvě(+ popis omezení 25kW).

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Ničím nevyčnívající motorka, velmi rozšířená, ne-příliš oku lahodící, \"pouze\" 600ccm

První dojmy - Nadšení, emoce, respekt, touha.

Motorku bych doporučil pro - Pro zodpovědné začátečníky, mírně zkušené a zkušené jezdce, který mají rádi svižnější způsob jízdy, ale zároveň očekávají nezáludnou, hodnou a spolehlivou motorku.

Doplňky na motorce - Vzduchový štitek Ermax, blatník Puig (lakovaný), tankpad, 12V zásuvka, proužky na ráfky

Recenze







Po delším vybírání mi v garáži skončil tento oranžový Zed 750 (08). Je to má první motorka a od toho se odvíjí i tento popis.



Do této doby jsem řídil pouze (no, řídil, spíše se svezl) na Simsonu, Jawě 350, NSR 50, Suzuki SV650S (57kW i 25kW), Viragu 1100 a svém Zeďákovi. Tudíž jsem začínal téměř bez zkušeností, ale o to víc můžu poradit začátečníkovi a snad i zkušenější zde najdou své :)

Vše to začalo výběrem - jasný naháč. Dle mého názoru nejlepší typ motorky na učení. Na stroji sedíte téměř rovně, což znamená, že váhu přenášíte převážně na sedlo a ne do řidíte jako u SS. Řidítka jsou širší a rovnější -> lepší ovladatelnost. Možná i díky tomu jsem nezaznamenal silnější bolest rukou a zad (jak to u začátečníků bývá zvykem). A krom toho všeho - miluju naked motorky!

Výběr jsem zúžil na motorky 500ccm a mírně výše, přičemž jsem upřednostnil 4 válce, které často mnohé odpustí. (Ano, správně, před nákupem jsem hodně študoval místní fórum :) ).
Mnoho lidí mě varovalo, že takto dospělá motorka je do začátku nesmysl, že to hned někde položím apod, ale k Zedovi mám stále respekt a myslím, že nám to spolu klape :)

Abych to zkrátil - rozhodování bylo mezi CB 600 F Hornetem a tímto Zedem. Proč jsem se rozhodl pro Zeda? Bylo to hned z několika důvodů.
A to: Případný další prodej - hornetů jsou mraky a je těžké je prodat, u Kawasaki je snažší motorku omezit na 25kW, nový hornet (2007 - ) se mi nelíbí, Kawa je 750ccm (oprati horneťáckým 600ccm) a navíc - Zed mi prostě sedl! Vše bylo tak, jak jsem si představoval.
Vyskytla se dobrá koupě přímo z Prahy a nebylo co řešit. Je doma!

Po koupi jsem ihned nalepil oranžové proužky na kola, do druhé sezóny (2011) jsem přikoupil přední štítek Ermax(čistě designová záležitost). Do zadu, po hodinách pátrání a hledání, blatník, který tam prostě musí být. Navíc oproti tomu, co nabízí Ermax a spol je tenhle, pro mě, úplně někde jinde. Nechal jsem ho nastříkat do stejné barvy jako ostatní plasty na moto (tzn. matně černo/šedivé) a jsem nadmíru spokojen. Dále jsem přikoupil padáky od SW-Motech a Rutan(do os kol) a pokud našetřím, tak si pořídím i klín pod motor (Kawa nabízí dva cca za 9 a 11 tisíc Kč!) - ostatní co nabízí Ermax se mi vůbec nelíbí...

První dojmy:
Hned na první pohled zaujme krásná perleťová metalíza (musíte vidět naživo),která, jak jinak, nejlépe vynikne na sluníčku. Jelikož je pro mě oranžová barva srdeční záležitost (prosím nespojovat s politickým smýšlením), byl jsem z ní hned unešen. K tomu se přidává moderní agresivně střižený kabát celého motocyklu po vzoru staršího bráchy Z1000, který je (pro mě) ještě hezčí.(model 2010 je sen!)...

Budíky:
Po otočení klíčkem krásně zavrčí palivové čerpadlo, ručička analogového budíku s ukazatelem otáček se protočí tam a zpět a displej problikne - krásné přivítání. Když jsme u přístrojové desky, tak nemůžu nezmínit příjemné oranžové podsvícení, které ladí s barvou. Údáje jsou vždy dobře vidět (analog otáčky, ostatní digi: hodiny, celk. počítadlo, denní počítadlo, teplota motoru, stav nádrže(5dílků), červená kontrolka imobilizéru). Hodil by se údaj o zařazené rychlosti(!), předpokládaném dojezdu, spotřebě a okolní teploty, ale to se u naked moc nenosí...škoda.

Zrcátka:
Zrcátka jsou hezká, ladí k celkovému vzhledu stroje, ale jsou příliž úzká. Chtěly by roztáhnout do stran. Pro pohled zpět musím uhýbat s lokty. Ale vcelku pevně drží a neklepou se.

Usednutí:
Řidítka a celkový posez na motorce je pro mých 183cm jako ušitý. Vše tam, kde očekávám. Páčka přední brzdy je stavitelná v 5 režimech, spojka již nikoliv. Tlačítka jsou standartní a jsou tam, kde by jste je čekaly. Plusové body si u mě zařídilo tlačítko výstražných blikačů.



Sedlo:
První pocity mírně kazí jen sedlo řidiče, které přes svůj krásný vzhled (při pohledu shora připomíná ženské pozadí : ) ), vás při jízdě nutí být neustále přilepen na nádrži (dnes to tak má snad každá sportovní motorka - řešení - neklouzaví materiál), což za vámi vytváři mnoho místa, do kterého může "spadnout" baťužek. To bych ale neviděl jako velký problém, na rozdíl od sedla spolujezdece, u kterého nemužu nezmínit jeho tvarovou nevhodnost - zde byla přednější estetika...Baťužek je zkrátka nalepen na zádech řidiče a drží se buďto jeho či nádrže (jak u SS). uvažuji, jestli ho nenechám alespoň přečalounit a pozměnit tak jeho tvar. Na druhou stranu přítelkyni se tam sedí údajně velmi dobře :)
Ale my motorkáři víme, že sedět se má ve předu :) Aspoň že zadní stupačky nejsou přespříliž vysoko.

Jinak kdo se bojí všude zmiňované tvrdosti sedadla, může být v klidu, není to tak horké, ale cesťáka hledejte jinde, kupodivu... :) . Obával jsem se i špičky druhého sedla, která nemilosrdně trčí do vašeho pozadí. Po 10tis km co mám nyní (uprostřed sezóny 2011), mohu konstatovat, že řidič se má na Zedu velmi dobře.

Zavazadlový "prostor":
K zavazadlovému "prostoru" se dostanete pomocí klíčku. Nejdříve sundáte sedlo spolujezdce, kde je pouze několik kabelů a pojistek a poté si zatáhnutím za pojistku otevřete jezdcovo sedlo, kde se nachází opravdu skromný prostor s nářadím a lékarničkou. Krom toho by se tam určitě ještě něco vešlo, ale vstup komplikují kabely a rám z ocelových trubek. Navíc je tam potřeba nechat místo pro přívod vzduchu k palivovému systému. Baterka je ukryta mezi sedlem řidiče a spolujezdce a pro její odpojení je nutné odejmnout jednu platosvou příčku.



Z fabrika vám Zed přijede na šlupkách od Dunlopu s označením Sportmax Qualifier (120/70 R17 a 180/55 R17). Já jsem přezul na Dunlop RoadSmart a můžu jen doporučit.







Jízdní vlastnosti:
V základní set upu (dle návodu "pro můměrného jezdce - 65kg") je Zed nastaven na velmi pohodlné ježdění. Pro pohodovou jízdu vcelku fajn, ale pro sportovnější svezení jsem podvozek přitvrdil. Navíc v základu se při sportovnější jízda na nerovném povrchu motorka občas zavlní. Přitvrzení zadního tlumiče (nastavitelný přepětí a odskok) se vlnění velmi omezilo a přitvrzení předních vidlic (obě přepětí a jen pravá odskok) se dostavil jistější pocit.
Nyní jsem si nechal v servisu přitvrdit zadní tlumič naplno (je na to vcelku speciální klíč) a nyní můžu říct, že jsem vážně spokojen. Nemám sice moc s čím srovnávat, ale ve srovnání se základním setupem nabízí Zed mnohem větší stabilitu při sportovní jízdě...na úkor pohodlí na nerovnostech, samozřejmě. Ale s celkovým setupem si budu muset ještě pohrát. Zatím sbírám spíše zkušenosti a učím se.



Brzdy:
Axiální jednopíst vzadu a dvoupístek vpředu je nezáludný s plynulým nástupem. Pro začátečníky a méně náročné jezdce naprosto ideální. Dobře se mi na tom začínalo, ale teď po pár tisíc kilometrech bych byl rád za ostřejší nástup a účinek. Uvidíme co s tím udělají nové destičky a možná časem pancéřové hadičky.

Co mě velmi překvapilo, jsou po 9 tisících sjeté zadní destičky. Nechápu, jak je to možné...předchozí majitel snad ničím jiným nebrzdil, jelikož přední jsou ve velmi dobrém stavu. O:)
Tak jsem tam osadil AP Rancing desky a účinek se mírně zlepšil. Brždění zadním kolem se (samozřejmě ve spolupráci s přední brzdou a podřazováním) stále učím. Spousta motorkářů zadní brzdu nepoužívá, což není dobře. Zadní brzda vám motorku stabilizuje při brždění, což je, bez debat, užitečná věc!

Omezení 25kW:
Projel jsem si všemožné stránky, fóra apod., ale nikde není jednoznačně řečeno co a jak.
Navíc běda tomu, kdo se na to zeptá na zdejším fóru! Chudák, ten si to od místních diskutéru pěkně vypije. Proto doufám, že vám můj popis pomůže.

edit: 2011
V servise jsem se dozvěděl, že Kawa zdražuje omezovací kit, proto mé ceny berte spíše orientační - jsou z roku 2010.

Můj postup:
Nejdříve jsem volal do Bikecentra Vrbovka (Praha), kde mi řekli, že mi kit objednají, ale nejdříve si musím zavolat do oficiálního zastoupení Asko KC, které sídlí v Brně, a požádat o papír s oprávněním na zavření a oni následně (na základě tohoto papíru) Zeda omezí.

ALE - Volal jsem do Aska, kde mi bylo řečeno "Ne ne ne, my ten papír pošleme se škrtícím kitem, o který zažádá ofiko servis.

Volám do Vrboky a po pátém pokusu to vzdávám... Zavolal jsem do www.halbich.cz , kde mi řekli, že kit objednají, s tím, že si počkám zhruba týden. Navíc "potvrzovací" papír mi přijde poštou za několik dní po omezení. To jsem už fakt nad různorodostí odpovědí pěnil, ale kit jsem objednal a čekal. Po týdnu mi zavolal servis, že škrtící sada dorazila, ať si zajedu k nim do servisu. Vše trvalo hodinu a půl, ale díky milé obsluze to uteklo jako voda (navíc tam stojí pěkně kousky + příšlušenství od Ohlins a Biturba) a vše ,včetně přezutí zadní šlupky na Dunlop Roadsmart, bylo hotové.

Škrcení se u Z 750 provádí pomocí zkrácení plynového lanka, které je po zásahu techniků opravdu velmi, velmi krátké. Po omezení motorka jede velmi hezky zhruba do 130km/h, poté to jde ztuha. Ve 181km/h z mírného kopečka jsem ho přestal trápit.

Po 2 dnech opravdu papír dorazil na mou adresu, ale zarazila mě cena. Z prvních slibů "myslím že kolem 300Kč" se to přehouplo na 675Kč za papír s razítkem...
Zápis do TP se uskutečnil u technika dopravního inspektorátu, přičemž se platí za každý změněný údaj. V mém případě se jednalo o výkon (25kW), hluk1 (na místě), hluk2 (za jízdy) a maximální rychlost (v TP 152km/h), výkonostní poměr (nyní 0,1106) + 50Kč správní poplatek. Vše na počkání.

Shrnutí:
objednání = týden
práce = cca 1,5hod -> 870Kč (je v tom započítáno přezutí)
škrtící kit = 320Kč
potvrzovací papír od Asko KC + pošta = 675 Kč
úřád (zápis do TP) = 250 Kč
= 2 115Kč

Technické parametry:
Typ motoru:dohc, 4-dobý řadový 4 válec, kap. chlazenýChlazení:kapalinouPříprava směsi:vstřikováníVentilů:16Objem:748 ccmdélka x šířka x výška (rozvor); v mm2 085 x 805 x 1 100 (1 440)Vrtání:68.4 mmZdvih:50.9 mmKompresní poměr:11.3:1spojka:v olejové lázni, vícelamelováVýkon motoru:77,4 kW; 106k (10 500tis/min)Výkon motoru:25kW, 34k (7 500tis/min)Točivý moment:78Nm (8 300tis/min)Objem nádrže:18,5 litrůPřední brzda:Nissin 2x 300mm (2pístek)Zadní brzda:Nissin 1x 250 mm (1pístek)hmotnost (suchá):203 kg
(Hodnocení beru v rámci možností naked bike. Pohodlí jezdce 10/10b u Z750 není to samé jako 10b u např. Hondy Goldwing)



Pneu
Dunlop Roadsmart 1 vyměněn za Roadsmart 2 a obě gumy můžu jen doporučit. Myslím, že na sportovní "podlitry" není potřeba kupovat vyloženě sportovní gumy (pokud nemáte v plánu jezdit okruhy). Roadsmart drží na stupačku, koleno nekoleno, oproti sportovní gumě se lépe a dříve zahřívá(!) a jízda na vodě stejně jako kilometrový nájezd mi dělá jen a jen radost. Doporučuji!



...postupně budu doplňovat

Zed se starším (a silnějším) bráchou






---

03 / 2022 - prodáno

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gabriele
Gabriele napsal 28.09.17 v 07:47 10b.

Krásný Zed

Decathlon
Decathlon napsal 14.08.16 v 13:49 10b.

Pěkný Zedík, pěkný popis.

Dominie
Dominie napsal 07.09.15 v 20:34 10b.

Nádherná motorka.. Plánuju na příští sezónu místo mtéčka

odsidaho
odsidaho napsal 08.09.14 v 21:22 10b.

10 b krásná mašina a super popis , snad jí budu taky příští sezonu sedlat

Koškec
Koškec napsal 03.02.14 v 22:32 10b.

Krásná

Více komentářů



TOPlist