renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125/476 (1975)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník polopost
Vloženo 17.7.2009
Aktualizováno 29.8.2014
Zobrazeno 7 314x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


ČZ 476.3 Export do Francie. Třetí serie - údajně pouhých 12 kusů.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy byly, že mám zrezlej krám, ale můj!

Recenze

Koupil jsem jí 13.1.2008 jako svoji první vlastní motorku.

Byla různě orezlá, olezlá, frajerskej černej lak štětkou, 8 let stála ani se s ní nehnulo, takže i na klikovce byla vidět vystátá hladinka. Ale tou dobou jsem chtěl jakoukoliv motorku s 125ccm a papírama. Po několika startech a ujetých metrech okolo garáže se mi zadřela převodovka, tak jsem vyndal motor z rámu. Když jsem viděl ty olezlý, zprohejbaný, popraskaný a hnusně natřený plechy, sundal jsem je s tím, že je vyfešákuju. Když tam tak stála uplně nahatá, ukázal se ten omlácenej lak na rámu, tak jsem ho odstrojil taky. A ejhle, z motorky byla najednou hromádka zaprášený rzi a já si uvědomil, že mě nečeká nic jinýho, nežli renovace.

Koupil jsem ji jen jako "nějakou čízu", ale na první pohled bylo vidět, že je jiná. Když jsem se tedy začal pídit, jak má, či nemá vypadat, bylo mi z počátku tvrzeno, že to je bastl a samodomo dílo kutila (co do kombinace použitých dílů). Tak jsem začal kontaktovat nějaké odborníky na historii, lidi z archívu ČZ a nejprve mi bylo tvrzeno, že podle výrobního čísla se nic takového nevyrábělo. Když jsem odeslal nafocený výrobní štítek, začalo se pátrat více a po různých spekulacích se to ustálilo na názoru, že se tedy vyráběly, ale pokud někdy, tak málo. Údajně 12 kusů. Ovšem jestli je to počet celkově vyrobených, nebo číslo těch co zůstaly "doma" a nevyvezly se do země galského kohouta,to už se mi zjistit nepodařilo. Ale osobně bych vsázel na tu druhou možnost.

O renovaci se třeba někdy rozepíšu víc. Teď jen stručně. Dal jsem tomu vše, co tomu může chudej, šestnáctiletej, student dát (zjišťování kde se dá, pátračka po historii a tom, jak co má vypadat, brigády, jsem student gymplu, takže i co se prací týče, briády a brigády) Snažil jsem se, aby vše bylo co nejvíce jako v originálu. Jsem obzvláště hrdej hlavně na lak, kterej není jen stejnej odstín, ale je to přímo barva zkoupená z fabriky ČZ když se rušily výrobní linky. Teď mi chybí už jen pár detailů. Hlavně tedy blinkry. Francouzské blinkry Saker o kterých, jak to tak vypadá, neví nikdo nic. Asi to bude tím, že se údajně montovaly jen na tuto třetí serii. Kdyby někdo alespoň věděl jak přibližně vypadají, měl foto nebo přímo vlastnil je, za jakékoliv info budu neskutečně vděčný.

Musím hlavně poděkovat panu Ch. za profesionální nastříkání laku, Milanu Hladovi za profesionální vyrovnání a vyvaření blatníků, ale především a hlavně Vašku Hálovi za neustálé poskytování rad a tipů pokaždý, když se mi něco rozsype a pokaždý když to potřebuju a nesčetné díky za věnovanej čas a práci při opravě zadřený (spíš totálně přepálený) řadící vidličky a první půlení motoru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Alescezeta175
Alescezeta175 napsal 13.08.18 v 00:03 10b.

joch73
joch73 napsal 28.07.16 v 03:47 10b.

Pěkná práce Gratuluji.

Jirka4137
Jirka4137 napsal 25.08.14 v 13:42 10b.

Krasavice .

Milan1963
Milan1963 napsal 14.12.13 v 19:52 10b.

Krasavice, takovou bych také bral... 10 bodů, samozřejmě.

polopost
polopost napsal 27.10.13 v 22:28

Jo jo.
Lakýrník sehnal od nějakýho svýho kontaktu lak, kterej ten dotyčnej skoupil přímo z fabriky ČZ z dob, kdy se likvidovaly přebytky.

Více komentářů



TOPlist