renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simír_01
Vloženo 26.3.2009
Aktualizováno 9.2.2010
Zobrazeno 12 538x
HODNOCENÍ PROFILU OD 53 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Opět není moje, ale je to asi jak s tím STčkem.

Více fotografii

Recenze

Na FJRku jsem strávil hezké 3 měsíce. Vzhledem k počasí, které panuje, hned tak nějaké kilometry nenaskáčou, tak sem dám pár prvních postřehů z 18000km, které jsem na FJR najezdil.
motor - obsah ničím nenahradíš, to je stará "hláška" a i tady obsah 1300ccm potvrzuje pravidlo. Udávaný výkon tam opravdu je, krouťáku tam najdete tolik, kolik jen potřebujete. Pro cestování opět správná volba, motor táhne od volnoběhu a s přibývajícími otáčkami roste i jeho síla. Klasika, 4 hrnce v řadě, takže čím víc síly potřebujete, tím víc ho musíte točit. Od volnoběhu táhne krásně, okolo 4tis otáček ale vydává vibrace, které nad 5 tis zase zmizí a pak už je to raketa až do 9500, kdy vám to omezovač utne. Výkon motoru jsem si ve službě užíval, při nájezdu na D1 vám pro "zaplutí" mezi auta stačí 1a 2 a pokud potřebujete být na nájezd na dálnici hodně rychlý , nechte vytočit "3" k červenému poli a 200km/h je tam "co by dup". Tento motor mě fakt dostal. Ačkoliv mám hodně rád V4 , FJRku bych se doma nebránil.
převodovka - "1" standartně hlasitě klapne a řazení jednotlivých rychlostních stupňů má malinko delší chod. To bych však jako závadu neviděl, je to o zvyku a spíš to může být výhodou pro vyšší boty. Řadit lze hladce, nahoru se řadí dobře i bez spojky, stačí jen tak "vrknout" plynem a je tam a spolujezdec ani nepozná, že jste přeřadili. Na "5" se dá jezdit v pohodě i 70km/h
podvozek - na cestovní motorku opět zcela vyhovující, i s kufry zvládá rychlost po dálnici přes 200km/h bez problémů a rozvlní jej jen prudký náraz větru nebo hodně špatný povrch. V tomto má oproti STčku navrch. Strádá však ale v neochotě zatáčet. Na novém obutí je to ještě v pohodě, ale jak se pneu trochu sjedou, má FJRko v zatáčkách tendenci padat a řízení má snahu se "zavírat". Tohle dělá jak při otáčení se na silnici tak i v rychlých táhlých zatáčkách, což je velká škoda. Snažil jsem se najít různé způsoby průjezdu zatáčkou, až jsem jeden našel, a to v rychlých zatáčkách lehce vysednout a tlačit koleno k zemi. Pak to jde bez zmiňovaného zavírání, ale je to zase trochu na úkor jízdní stability, kdy se má pak FJRko na horším a nerovném povrchu snahu vlnit. Škoda, protože nebýt tohoto, tak na podvozku nenajdete chybu a i nastavení podvozku jen ve dvou polohách vám bude plně vyhovovat.
vybavení - je už v základu pro majitele této Yamahy hodně vstřícné. Vyhřívané rukojeti, odkládací skříňka pod řídítky na levé straně vybavená zásuvkou na 12V, která se po vypnutí klíčku uzamkne. Pak opět stavitelný štít, nastavitelná výška sedadla řidiče, boční kufry v laku , které se uzamykají stejným klíčem jako je do zapalování. A pokud si koupíte i origo horní kufr od Yamahy, odemknete vše jedním klíčkem. ABS je už standartem a na tento stroj cestovní kategorie určitě patří.
pneumatiky - jak už jsem zmínil, je FJRko na pneumatiky hodně náročné. Dvousměsová BT 021 na předním kole odešla do věčných lovišť už po 3500km a to totálně odskákaná s takovými divnými "boulemi" . To způsobovalo úplnou neochotu stroje zatáčet a pokud jste ho už do zatáčky zlomili, museli jste skoro tlačit řízení od sebe, aby se nezavřelo a vy nehodili tlamu. Po výměně za BT020 se ovládání stroje o 100% zlepšilo. Po 10 000km je ale opět pneu zvláštně sjeté s již zmiňovanými "boulemi" a celkově doskákané do mnohoúhelníku.
spotřeba - se hodně odvíjí na způsobu jízdy. Průměr za 18 000km vychází na 6,4l/100km a zahrnuje hlídkování až po stíhací jízdy. Při dodržování povolených rychlostí se dostanete ale v pohodě těsně pod 6l/100km. Pokud se budete projíždět jen po okreskách při tempu do 100km/h a budete využívat okruh otáček do 4tis, dá se jet za 4,5l/100km. 120km/h umí za 5,2l , 140 za 6 a 160ku za 7l/100km . Při 180km/h už schlamstne 10l a začíná mizet i tráva kolem cesty. A při 24l nádrži budete stát u pumpy každou hodinu a půl.
komfort - jak už jsem zmiňoval, ve vybavení najdete stavitelný štít. Když je uplně dole, je to jako by tam nebyl, uplně nahoře zase vytváří nepříjemné turbolence, takže ideál je to někde uprostřed podle výšky řidiče. Ale ani tak vás neochrání, spíš je to jako na cestovní motorce bez stavitelného štítu. Mě to nevadilo, jen při použití intercomu se musíte naklonit a schovat za štít,aby jste aspoň trochu rozuměli. A až si najdete konečně tu svou polohu štítu, tak vám při vypnutí klíčku štít stejně zajede do nejnižší polohy a můžete hledat znova. ZA kapotama najdou i nejvyšší jezdci dost místa pro nohy a kdo pojede do krajů vyhlášených deštěm, roztáhne si boční plasty do nejširší polohy.
když to shrneme - je FJRko moderní a dobře vybavený motocykl pro nekonečné a bezproblémové cestování. Úspornější bude pro tento stroj jet po bočních silnicích než to hasit po dálnici, protože na ní je spotřeba docela "vysoká". Aspoň na můj vkus. Pokud FJRko obujete na BT020, rovněž se vám pojede lépe. A aby jste to dotáhli co nejvíc k dokonalosti, asi si pořídíte vyšší turistický štít třeba od Givi. Pak už si budete jen užívat obrovské síly motoru a nekonečné laviny kroutícího momentu. A jezdit se na ní dá celý rok, i na sněhu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
LukšaRR
LukšaRR napsal 03.12.18 v 16:01

Dělo

LukšaRR
LukšaRR napsal 03.12.18 v 16:00 10b.

Dělo

Marťas33
Marťas33 napsal 26.02.16 v 20:57 10b.

Obě se dostaly do užšího výběru jako náhrada za nt 700v
Teď už jen kterou

JaMi1
JaMi1 napsal 03.09.15 v 23:49 10b.

Opět,jako u ST-čka chválím mnoho zajímavých postřehů a zkušeností,co nikde nepíšou...

Libortri
Libortri napsal 03.04.14 v 07:57 10b.

celej den pracovat na tomhle, tomu říkám zábava :D

Více komentářů



TOPlist