renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa Stadion S11 (1960)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Želva_2
Vloženo 15.3.2009
Aktualizováno 31.5.2010
Zobrazeno 7 033x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Stadion jak má být. Vyhandlován za litrovou láhev populárního bílého vína Sklepmistr od jednoho pána z Bakova. V původním stavu na něm byla vrstva rezu a projevila se i další nemilá komplikace v podobě veliké netěsnosti motoru (všude samý olej).

Recenze

Stadion je pojem. Neměl jsem ho kvůli potřebě superjízdy, ale pro radost. Rozebral jsem ho do posledního šroubku, vše šlo do laku (po pečlivém ručním obroušení a opískování), sehnal jsem originální podobu nápisu z nádrže, podle které jsem si vyrobil šablonu, přes ni se pak ten nápis na nádrž stříknul. Přední vidlice je již v inovované verzi (na ročník 1960 se montovala rovnou, zatímco nejstarší kousky dostaly novou vidlici až za provozu bezplatnou výměnou oproti té původní), první verze vidlice se konstrukčně příliš nepovedla a často praskala. Motor rozebrán, byl v překvapivě dobrém stavu na svůj věk (40 let), takže pouze výměna spojky a hlavně všechna nová těsnění. Pak už jen nové kablíky, po čase se porouchaly obě origoš cívky, ale sehnal jsem náhradní, čili nebylo třeba odpudivého řešení s cívkou á la Š120 ven na rám pod nádrž. V sedlárně v bývalém LIAZu, kde pracoval táta, mi udělali nové krásné kožené sedlo.

Koupily se nové duše a pláště, asi za rok jsem přikoupil originální karburátor ze Stadiona S 22 (trochu podobný karbecu z pařeza, se sáním přes sítko zezadu). Na S 11 byl origoš takový kapkovitý brouk umístěný v dutině zcela nahoře na motoru hned pod rámem, který měl sání se sítkem zespodu. Jelikož motory jsou na S 11 i 22 naprosto stejné, nebylo to nic proti ničemu, takže to jelo o poznání lépe bez negativního vlivu na životnost motoru. Na nosič na zadním blatníku mi známý vyrobil černou plastovou krytku podle originálu, která se připevňuje gumovým "pruhem" (vyroben z lékařského škrtícího obinadla ) za háček v zadní části nosiče.

Sehnal jsem si i koženou kuklu, kterou jsem po menší opravě používal na výlety. Dnes již pan Mopagi nestojí u mě v garáži, jelikož jsem ho prodal bratrovi. Ten ho má k mé malé radosti ode dne prodeje u sebe v garáži, aniž by na něm kdy někam vyjel. Což je asi druhá nejhorší věc, která může jakoukoliv motorku hned po totálním crashi potkat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Baca42
Baca42 napsal 22.04.12 v 09:07

Moje první moto i stejný barvy 10b

slawa.cap
slawa.cap napsal 15.09.11 v 23:38

Moc pěknej stroj - 10bodů. Hele, jak píšeš, že ti známej udělal novej kryt nosiče, s čeho to bylo a nemáš to někde na fotce?

lubinou
lubinou napsal 19.11.09 v 20:47

Pozdravuj hradištskej mopedklan !

O.N.E.
O.N.E. napsal 31.08.09 v 17:45

Ben-harmonika
Ben-harmonika napsal 29.08.09 v 23:41

jjjjjjjjjj tak to se mi taky líbí, česká klasika, kterou má i můj osobní automechanik. Jasná 10

Více komentářů



TOPlist