Je to stvoření pro pokročilé začátečníky, kteří se rozhodli vstoupit do další motocyklové dimenze nekonečných možností.
Model 2006, provoz 4/2007.
Při pořízení najeto pouhých 9tis.
Zušlechtěn klínem motoru a krytem sedla spolujezdce - originál Yamah
První dojmy - ...
Recenze
První pocity po přechodu na silnější stroj -
Očekávala jsem zklamání, že motorka bude po přechodu z malého GS500E velká, těžká, nebude vyhovovat posed, neslavný přechod z 2válu na 4vál, že přechod z 35kW na 72kW nebude tak jednoduchý.
Omyl! Motorka je skutečně tak hravá jak se o ni proslýchá! A hned jsem na jeden zátah najela 300km!
Nedostatky typu, že cca ve 140km\hod chybí štítek a že po 200km v sedle bolí zadeček odpouštítě v podobě vyšších otáček. Od 8tis FZ narůstají křídla a tato Yamaha vám dokáže, že vás má v hrsti.
FZ a jeho výkon ve vyšších otáčkách zkrátka nelze jen tak vymazat ze vzpomínek!!
/ V případě, že máte zájem počíst si i o několika mých dojmech z předváděcích motocyklů, čtěte v deníku zcela dole. /
Technické-
Pneu-
Test s PIRELLI ANGEL ST -
Červen 2009-červenec 2010 - najeto na sadě 15.000km!!! A stále vzorek na několik dalších stovek kilometrů!
Červenec 2010 - září 2011 - odjeto na stále stejné sadě jako rok před tím, najeto celkem 20.900km!!!
Pneu opravdu dobře drží i za deště a několikrát mne podržela v náklonu na štěrku.
Nehodlám v žádném případě měnit a dávám 1 s * !
Olej-
Castrol Power 1 Racing 4T -
Původně jsem používala i u Suzuki GS500E Castrol Power 1 GPS 4T. Ani jedním neuděláte chybu, Racing zajišťuje optimální výkonnost umožňující zvýšenou akceleraci i za nejobtížnějších jízdních podmínek.
Oba obsahují Trizone Technology/TM pro výkonnost tří kritických zón - spojky, převodovky, motoru.
U FZ si dávejte pozor na hladinu oleje. Už poloviční míra za studena na ojce rozsvítí červenou kontrolku mazání stroje. Je lepší udržovat hladinu na max.
Doplňky-
* Klín motoru Yamaha
* kryt sedla spolujezdce Yamaha
Vše v původním stavu bez dalšího zásahu v originálním provedení.V plánu- Možná jiný lauf, řidítka a vyhřívané rukojeti
Kilometrovník - sezona 2009
Od 3.4.2009.
15.4.2009 - pomale se blížíme k 2.000km
3.5.2009- Tak po měsíci od prvního vyjetí máme 3.500 km ! Na tu moji zaneprázdněnost to jako fakt jde!
27.5.2009-Slavíme našich prvních 5.000 km
18.8.2009- 10.000km máme již spolu na kontě!
2.11.2009- Tak těch 15.000km se nepodařilo, ale s 14.100km jsem spokojena a FZ ukládám k zimnímu spánku. :)
+ cca přes 3.000km na předváděcích strojích viz níže
Kilometrovník - sezona 2010
Od 19.3.2010.
-12.7.- 6.000km(letos se tomu nějak nechce..)
-19.10.- 8.000km
Sezona 2010 byla vážně dost slabá...snad to doženu v 2011
Kilometrovník - sezona 2011
Od 1.4.2011
-Zatím nif mof
Tak nakonec sezona 2011 byla můj největší dosavadní propadák!
Najeto pouhých 5.000km!!!
Kilometrovník - sezona 2012
Od 18.3. 2012
-Loňská sezona se opakuje
1.6.2012 -najeto jen 1.200km !!
28.11. - zazimováno, stav najetých km 6.100km
...Předváděcí stroje 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 a mé postřehy, fotky najdete v Deníku.
***
Po pár letech drobný edit
Kilometrovník - sezona 2018
66.000 Km
Ozzy_ : Kdepak FZ, jen tu na m.cz už nejsem aktivní. FZ sice pořád vlastním, ale půjde po 12letech do světa, protože poslední tři roky v podstatě netknutě stojí. Lítám teď jako ambasador Yamaha Motor Czech na MT09 2019 a MT09 2021. K tomu mám elektrického KTM Freeride-E. Na sezónu 2022 je v plánu ještě nová R7 a výměna MT za MT09SP 2021, ale uvidím jak to nakonec bude.
Prej po pár letech Už jsi zase o 3 roky dál. To já mezitím rozbil X motorek, a ty jezdíš pořád na FZce. Slušný.
Pěkná kombinace jezdkyně a motorky