renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 750 F (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník KATANA_Petr
Vloženo 20.11.2008
Aktualizováno 27.8.2011
Zobrazeno 4 701x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Klasický zatím spolehlivý, silný cesťák, rodokmen sportovce (skoro 110 koníků je opravdu znát)...

Více fotografii

Recenze

Koupil jsem ji jako další motorku na jaře 2008. Protože jsem nechtěl žádný silniční sporťák, tak jsem váhal mezi naháčem a cesťákem. No a nakonec je z toho "sportovní" cesťák. Další info i na webu http://suzuki.blgz.cz .

Za ty peníze co se dá koupit, docela dobrá volba.

První co jsem vyměnil, byly ložiska v hlavě řízení, protože motorka docela na silnici "plavala". Pak ještě drobné opravy a nové gumy a jezdí to jak z praku. Má to i jiný upravený "zadek", ten ale ještě předělám.

No a zkušenosti? Díky tomu že je to cesťák, tak se na tom opravdu dobře sedí i na dlouhých cestách (ověřeno 600km v kuse do Alp ). Díky kapotáži jsem docela dobře chráněn, chtělo by to ale stejně vyšší Touring Plexi.

Motor je překvapivě docela dobrý, síly má na rozdávání a s celkem na dnešní poměry (ale toto není prostě supesport !!!) "těžší" motorkou (209kg suchá hmotnost) si hravě poradí. Pokud se do motorky leje standardní Natural 95 tak to jezní normálně, ale má to okolo 7tis otáček mírný propad či zpoždění, než se otevřou všechny sací ventily.Od 8tis otáček do 12,5tis je to ale brutální (brutální Suzana)... Pokud tam ale dám Shell V-Power Racing (prostě 100oktanů), tak motorka jede naprosto klidně již od nízkých otáček, je rychlejší a opravdu je znát "pocitový" rozdíl v jízdě. Maximálku (dle tachometru) jsem v provozu na našich silnicích netestoval, protože se mám rád, ale tachometrových 260km je reálné, pak je ale to již hodně v červeném poli otáčkoměru (testováno na letišti)...

V reálném provozu - jak otočíte rukojetí plynu, tak prostě jedete, kopec, nekopec...

Spotřebu mám dle stylu jízdu. Běžně je to do 5,5 litru, pokud se jede opravdu "svižně", tak je to 6 litrů a víc. Nejmenší spotřebu jsem měl asi 4,5l/100km při cestě do Rakouska na GrossGlockner. To jsme ale jeli podle předpisů (do 120km/h) a měl jsem ji také navíc naloženou bagáží. Můj syn jel na uškrcené GS500 a ten měl dokonce spotřebu 3,5l/100km.

Zatím jediný problém mám v tom, že když po týdnu chci nastartovat, tak musím nejdříve v poloze PRI přeplavit karburátory, protože jinak bych asi vypráskal bateri. Než to nastartuje, to je fakt doba. A po zimě raději připojím baterku z auta. Asi budu muset rozebrat podtlakovej ventil v nádrži a podívat se na něj.

Díky tomu, že je to karburátorová mašina, tak se také musí při studeném startu pohlídat otáčky sytiče než se to lehce zahřeje.

A také není od věci si kontrolovat stav řetězu, protože mě se tak vytáhl během cesty po Alpách, že než jsem ho vyšponoval, tak mi začal mlátit a brousit kyvku... Už je dalece za servisním limitem, takže tam dám extrémně pevný řetěz od EK (pro jistotu).

Ještě doporučuji vyměnit původní zrcátka za americký model (dají se koupit i u nás), protože v těch původních není opravdu vůbec nic vidět, přestože jsou parabolická (teda vidíš stále jen sebe, ať se na motorce vrtíš jak chceš). Asi to japonci dělali jen pro sebe.

Jinak mi připadá, že motorka má teď raději rovnější cesty, do zatáček sice jde v pohodě, ale musí se trochu přemlouvat (hlavně když je plná nádrž). Ale to může být opravdu jen cestovníma gumama Metzeler, volil jsem je pro jejich (prý) parádní vlastnosti na mokru. Příště tam půjde ale něco jiného-sportovnějšího. V recenzích na internetu totiž nedopadly moc dobře v jízdních vlastnostech. Díky "váze" a také novým gumám a nastavení podvozku docela dobře sedí na silnici, brzdy fungují také dobře, že by vadnuly mi vůbec nepřipadá - v Alpách jsem je docela prověřil.

Další zkušennosti ale až v sezóně... -

Přez zimu (2008/2009) jsem předělal mírně "zadek" motorky (LED světlo, blatník, blinkry, ..) a také jsem namontoval novou řetězovou sadu (řetěz 530 ZVX /118 gold ) od AM trade. K tomu jsem si hned objednal (omylem) menší 45z rozetu místo původní 47z. Akcelerace je sice o něco menší, ale motor má síly dost a jede to stejně dobře. Velký rozdíl je ale v tom, že otáčky klesly při stejné rychlosti asi o 400otáček (teď v 5000ot jedu 110km/h, dříve jen 100km/h), takže se motor tak nevytáčí. Při "svižné" jarní vyjížce (250km) po dálnici a také přez Prahu jsem měl ale spotřebu 5,5l/100km , což se mi líbí... A to zatím platí i o dalších vyjížďkách. Spotřebu mám stále maximálně do 6-ti litrů...

Jinak mohu znovu potvrdit, že je to fakt pohodlný a fakt rychlý "cesťák".

Poznatek květen 2010: Po výměně řetězu jsem už najel nějakou tu tisícovku km a řetěz je stále jako novej. Zatím nebylo potřeba nic štelovat...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
prgulxk
prgulxk napsal 12.08.14 v 19:49

ahoj mam motorku SUZUKI GSX 750 F RV. 1992 sou tam jine karburatory . Sehnal sem jine z SUZUKI 750 F rv.1998 .Chtel sem se zeptat jestly je muzu dat na tu mou nebo ne .dekuji za odpoved.

U.F.O
U.F.O napsal 30.01.10 v 15:17

ahoj máš k máše hezké čtení a tu prdelínu bych ji možná také zachoval je sexi a trochu i omládla mám sice puvodní světlo jak přestávací dráhu pro raketoplány a chtěl jsemji také vyměnit ale nevím no ta tvá je super dávám palec a plný počet bodíku

Petr_TA
Petr_TA napsal 24.02.09 v 16:46

Super
Na tý se dalo ještě pohodlně cestovat
Dávám 10b

ROMI1..
ROMI1.. napsal 26.01.09 v 13:45

Ahoj,já bych tam ten zadek nechal,vypadá to hezky.Jinak pěkný moto

Více komentářů



TOPlist