renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Pérák (1949)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Milan1963
Vloženo 25.12.2007
Aktualizováno 29.8.2022
Zobrazeno 15 621x
HODNOCENÍ PROFILU OD 271 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tento motocykl vlastním od roku 1983. Jsem druhým majitelem. Má najeto 220000km a až letos dostal motor GO. Je v původním stavu a renovovat jej určitě nebudu. Je úžasné, co pérák všechno za těch 25 let vydržel.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Začátkem 80. let jsem chtěl Jawu 250 nebo 350 panelku. To byla tehdy kromě 634 jediná možnost, jak řídit velkou motorku. Ve vedlejší vesnici pán, první majitel prodával za pár stovek kčs péráka. Jel jsem se tam jen podívat, nechtěl jsem kupovat, ale když jsem péráka viděl a svezl jsem se, dal jsem 500.- korun , motorku jsme dojeli přepsat na mě a od té doby je pérák u mně. nelituju !!!

Motorku bych doporučil pro - Pro běžné ježdění dnes už asi ne, ale pro fandu veteránů a československých motocyklů určitě ano.

Doplňky na motorce - Žádné doplňky, vše je v původním stavu, i lak - sice hodně vybledlý, nekvalitní , ale původní.

Recenze

Cesty: Německo, Rakousko a normální běžný provoz.
Rok 2009

Sezona 2009 byla pro mého "péráka" zátěžová.Už jsem jej chtěl používat jen na občasné výlety,ale Jawa 650,která jej měla nahradit,nesplnila očekávání,byla nespolehlivá a tak starý "pérák" jezdil a jezdil.Na srazy,na dovolenou,sloužil k běžným cestám.Za rok najezdil 6000 kilometrů,což je myslím velmi dobré.Podotýkám,že bez jediné poruchy či zaváhání.Tak má vypadat a sloužit MOTORKA!

Rok 2010

Sezona skončila s asi jen 1000 ujetými kilometry.Většinu cest jsem podnikl na Jawě 650. Pérák opět nezklamal a svým zvukem pomaluotáčkového dvoutaktního motoru zaujal asi všude,kam jsme spolu přijeli.Z úprav zmíním jen instalaci nové řetězové sady
,když předchozí sloužila přes 20 let.

Rok 2011
Tak nám skončila další sezona.Pérák nedoznal žádných úprav,zase spolehlivě jezdil a opět se našlo pár zájemců o koupi, které jsem odmítl.Mysleli si, že když nejde o motorku v perfektním porenovačním stavu, že ji má důchodce, který se jí rád zbaví...Letošní TK prošel bez problémů.

Rok 2012
Letos jsem moc nenajezdil, asi 1500 kilometrů.Žádné úpravy, jen dolití převodového oleje a kupoval se benzín. Opět vše bez problémů a mám pocit, že pérák by byl schopen jet bez velkého váhání okolo světa.

Další roky - 2013, 2014...

Je to pořád stejné - spolehlivý stroj. Jen už na něm skoro nejezdím, skončil v rohu stodoly, pod plachtou. Na ježdění stačí jedna - velká - motorka a na kochání se při jízdě na pérákovi už bohužel nemám čas...koupil jsem mu novou baterii, tak aspoň v případě nouze mohu kdykoliv vyjet.

Rok 2015

Žádná změna. Na pérákovi jsem v roce 2015 najel několik desítek kilometrů. Dokonce jsem začal uvažovat o prodeji, ale...ve stodole je místa dost. Nechal jsem propadnout TK, mám původní technický průkaz, tak aby se nepopsal a nevzali mi ho, nebot' i to je kus historie motorky. Okolo chalupy se svezu i tak.

Rok 2016, 2017 a 2018

Na motorce jsem toho moc nenajezdil. Pérák je po TK, dostal střední opravu motoru, repasi všeho, co bylo třeba, takže je ve velmi slušném stavu. A dál mi občas přijde nabídka k prodeji. Někdy i dost finančně zajímavá, ale...po 35 letech vlastnictví by to bez péráka už asi nebylo ono.

Rok 2019 až 2021

Nic se nemění. Na motorce už nejezdím skoro vůbec, ujedu 100 km ročně. Letos ale proběhla úspěšná technická kontrola. Tak na 4 roky je možné s motorkou kdykoliv vyjet. Spíš už ale nevyjedu...přece jen jízda na moderní motorce je jiná, tak dávám přednost jí. Přesto - byla-li by nouze a nebylo čím jezdit, pérák je schopen dojet kdykoliv kamkoliv.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
EWING
EWING napsal 20.09.23 v 10:33 10b.

Krásný stroj, blahopřeju k vlastnictví. Je z doby, kdy jsme mohli být hrdí na výrobu motorek.

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 31.03.23 v 13:35 10b.

Je to marné, ale celou dobu, kdy jsem proháněl dvoutakty jsem toužil po čtyřtaktu a když přišel čas a já sjížděl CB 750 ku, uvědomil jsem si teprve tu moc a sílu, kterou dvoutakty v sobě mají. Možná je to tím, že se k tomu vážou vzpomínky na mládí a to má teprve grady, ale spíš proto, že prostě dvoutakty byly lehké a dalo se s nimi doslova vymetat a to už dnešní váhy strojů neumožní. A navíc ta romantika cest, když se za mnou kroutily dvě spirály voňavého čmoudu...benzín voněl ze všeho, co jsem nosil a holky za zády...už je to pryč a i když mám motorky rád pořád, už je to dnes jiný příběh. Chtěl jsem jen napsat, že chápu to povzdechnutí nad jiným pérákem. Je to jiné, já vím. Díky za ohodnocení, jsem na motorkářích nový a teprve zkouším, jak body vložit. Snad se mi to podaří. Hodně bezpečných kilometrů a kolama dolů.

Myschan
Myschan napsal 23.03.23 v 12:52

Parádní motorka s historií

Myschan
Myschan napsal 23.03.23 v 12:52 10b.

Parádní motorka s historií

čuník.
čuník. napsal 15.03.23 v 15:55 10b.

Více komentářů



TOPlist