PROFIL MOTORKY

Honda CRF 250L (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 13.4.2018
Aktualizováno 16.4.2018
Zobrazeno 1746x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Velmi nenáročné endurko pro cestu kolem světa.

Více fotografii

Motorka koupena od Honda Denar Mladá Boleslav

První dojmy - Lehká, hravá, velmi lehce ovladatelná, příjemně se řídí. Motor by mohl mít pár koníků navíc, podvozek lepší komponenty, ale to bych pak mohl chtít rovnou ostré enduro s moto hodinami.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil pro – Pro začátečníky v terénu, nenáročné uživatele, pragmatiky, houbaře, rybáře…….. , ale i cestovatele co nepotřebují GS či Afriku.

Doplňky na motorce - Nová řídítka Renthal Fatbar, redukce řídítek z průměru 22 na 28 mm se zvýšením o 1,5 cm, nová zrcátka.



Recenze

Návrat do klukovských let. Jako kluci jsme honili „Fychtly“ po polích a lesních cestách, občas nás ve vojenském prostoru prohnali Rusáci. Kde kdo si ze starých ČZ stavěl rádoby crosky, náš sen byla JAWA 90 Cross. Pak někdo přitáhnul ČZ 513, 514 a bylo vždy o zábavu postaráno. Sice se jen z 10 % jezdilo a zbytek opravovalo a upravovalo, ale to nevadilo.
V devadesátých letech vyšel ve Světě motorů test Yamahy XT 500 E, černomodré barvy. Časák jsem měl na stole a stále dokola listoval a hltal info a fota Yamahy. Snil jsem o tom, jak budu na motocyklu jezdit, jak se projedu po lese, jak motorku proženu po polních cestách, prostě pojedu, kam mě zrovna napadne.
No a je rok 2018 a já jsem si splnil vlastně klukovský sen. Pořídil jsem enduro, provozně velmi nenáročné a přesně určené právě na tyto výlety.
Zcela jsem obměnil motocyklový park v garáži, víc a víc mě táhne cestování, lehký terén a pomalu a jistě se vytrácí agresivita. CRF jsem pořídil jako doplněk a protipól k VFR 1200 F, tj. do bláta a vody (no jak se znám, v blátě půjde pod kola koberec), na pole a do lesa, s minimální spotřebou, téměř žádnou údržbou, přívětivostí k řízení a pro snadné ovládání do města. Prostě takovou děvečku na všechno.
Je to Honda, sice není vyráběná v Japonsku, ale dílenské zpracování je na obvykle vysokém standardu. Z motocyklu a jeho konstrukce vyzařuje bytelnost a dlouhověkost. Některé partie svárů by mohly býti lepší, ale pod drží, není co řešit.

Motor :
Jednoválec o obsahu 250 cm3, s vyvažovací hřídelí, výkon 18,2 kW, krouticí moment 22,6 Nm, elektrický startér, plnící emisní normu Euro 4. Motor nemá vzhledem k váze motocyklu (143 kg) výkonu nazbyt, ale vzhledem k zamýšlenému užití a výkonům podvozku, je to tak akorát. Nízké vibrace, krouticí moment posazen již pěkně dole a lineární nástup výkonu. Vzhledem k životnosti agregátu vynikající.

Převodovka :
Šesti stupňová převodovka, ovládání lankem, sekundární převod řetězem. Kvalty zapadají relativně hladce, pokud jedu v teniskách řazení supr, pokud mám motokrosové boty, je to horší. Jsou nové a zatím postrádám lepší cit. Převodovka hlučnější, záběr spojky jemný, ovládání a síla na páčce řekl bych pro kojence. Toto je prvotřídní, jedním prstem a krásně citlivá.

Rám :
Ocelkový, trubkový, kolébkový s vysokou torzní tuhostí. Jak jsem již psal, celý stroj je pěkně festovně postaven a to samé platí o rámu. V lehkém terénu a na silnici žádné vlnění, ze stroje vyzařuje tuhost.

Podvozek :
Jednoznačně nejslabší článek stroje. Přední vidlice bez jakéhokoli nastavení se zdvihem 250 mm celkem jdou, zadní tlumič se zdvihem 240 mm a opět bez možnosti jakékoli úpravy nastavení (snad je tam pár závitů na zvýšení tuhosti pružiny), v terénu při razantnější jízdě jde rychle do kolen. Ale primárně je motocykl laděn na kombinaci asfaltu a výletního tempa po polních a lesních cestách. S dobrým řidičem však projede všude, tak trochu traktoidní charakter. Na silnicích naší dvanácté třídy je žehlení podvozku skvělé, motocykl značně pohodlný, až mě to překvapilo, na nezpevněných cestách ten samý charakter, při zvyšování náročnosti a tempa přestává stíhat. Však na blbnutí mám malého Stompa, ten se svým charakterem blíží krosové motorce.

Geometrie :
Nevím proč, geometrie motokrosových mašin a endur mi prostě vyhovuje, jede se mi s tím lépe jak se supersportem a nikdo mě nepřesvědčí o tom, že větší sranda je na superbiku. Však motárdy pěkně zatápějí. Do zatáček to nádherně padá a navíc je to v zatáčce neuvěřitelně stabilní – téměř až návykové. Trojúhelník pozice sezení je na mojí postavu prvotřídní, žádné zalomení nohou, řídítka pěkně u těla a při jízdě ve stoje žádné hrbení. To se povedlo. Výška sedla 875 mm je supr, dosáhnu na zem a mám větší jistotu. Nelezu na to jak na koně. V terénu málo zkušeným jako je můj případ, to pomůže při vedení stroje.

Brzdy :
Přední plovoucí dvoupístek si po zajetí sedl a na váhu a výkon stroje dostačující, žádné jedovky, ale ani nic tupého, zadek o trochu horší, tam bych snesl ostřejší nástup. Ale brzdí lépe jak na Stompovi, hůře jak na mé bejvalce KTM. ABS, naštěstí s možností vypnutí na zadní kolo, ale bez paměti, tj. vždy po nastartování znovu aktivovat.

Pneu :
Přední 21“ standardního rozměru, zadek 18“ šíře 120. Je možno do vidlice dát i 140, ale není homologováno. Vůbec netuším, co je tam za výrobce, vzorek univerzální, na asfaltu se dobře odvaluje, nevibruje a celkem při pohodovém tempu i drží, asi dvakrát mi motorka lehce zaplula. V terénu to není ono, samo lepší jak silniční vzorek, ale úplně jistotu nemám. Ale dá se, řekl bych, že jsou skutečně výborně univerzální a zvládnou oboje. Průměr kol pomáhá v průchodnosti terénem.

Úložný prostor :
No pod sedlem nic, ale prý se tam dá slisovat lékárnička. Kastlík na levé straně obsahuje nářadí a mě se do druhé poloviny povedlo nacpat tu lékárničku. Jinak nic, pak již jen přídavné doplňky, nebo kapsy pilota.

Dizajn :
Mě se prostě líbila na první pohled, barevné provedení jako motokrosové motorky 2018 CRF 250/450, stavba dospělého stroje, robustní provedení, krásný motor. Na živo prostě překvapí.

Shrnutí :
Vypadá to, jako bych sedlal tu nejlepší motorku na světě. Berte však popis stroje poplatný způsobu užívání a dovednosti pilota. V terénu jsem začátečník a evidentně jím i nadále zůstanu. Chtěl jsem stroj, který mě doveze po asfaltu, je jednoduchý na údržbu, má velmi nízké provozní náklady, ve městě je jak doma a nehraje si na motohodiny a budu moc s ním jen tak brouzdat krajinou. Pro tento účel je z mého pohledu ta nejlepší a ujeté km mě dali jen za pravdu. Tahle Honda je skutečně výborný univerzál a byl jsem překvapen i spousto videí na You Tube, jaké má cestovatelské vlohy.
Časem chci pořídit kompletní výfukovou soustavu od Arrow X Kone, a určitě pořídím plně stavitelný zadní tlumič.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MartinXL650V
MartinXL650V napsal 20.04.18 v 12:57 10b.

Kabčo
Kabčo napsal 14.04.18 v 09:05 9b.

Voľba rozumu. Kamoš na ňu tiež presadol z CBFky a nechápal som prečo, aj keď som sa previezol tak som nechápal, bolo to slabé a za tú cenu.. ale je pravda že na nej jazdí nonstop a o nič sa netreba starať, univerzál do práce, výlety, enduro, a teraz keď dal na ňu výfuk dominator je to fakt pecka, to už som mu ju nechcel ani vrátiť Už ju chcem aj ja Tak hlavne veľa km a hlavne ju nepredávaj ak ťa omrzí výkon, tá motorka nás prežije všechny

FK3
FK3 napsal 14.04.18 v 07:48 10b.

Vyčerpávající komentář Nedá se nesouhlasit a za mě 10b. Ať dělá radost a úsměv

Více komentářů



TOPlist