PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simitom
Vloženo 12.4.2018
Aktualizováno 22.4.2018
Zobrazeno 2232x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Všude se píše že je velká, těžká, hlučná - souhlasím tak z poloviny

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM LC8 950 Adventure: Druhá volba, super podvozek, super motor, ale na mě je to moc divoký. Ale třeba jednou. :)
Honda XL 1000V Varadero: Vysoké těžiště s kombinací velké váhy, hodně plastů, AL kola. Na cestování po dálnici určitě dobrá volba.
Suzuki DL 650 V-Strom: Měl jsem Suzuki SV a ten motor jsem měl rád, motorka je prostorná, ale brzo by asi chyběl výkon a není příliš vhodná do terénu.
Aprilia ETV 1000 Caponord: Moc hranatá, moc plastová, bál jsem se dostupnosti dílů
BMW R 1100 GS: 5. ryhlostí, slabší uložení kardanu a o hodně ošklivější než 1150 GS

První dojmy - no ty kráso, to je pohodlíčko.

Motorku bych doporučil pro - netušim, asi pro každýho kdo si troufne a chce ji.

Doplňky na motorce - předchozí majitel dal na motorku asi všechno co jsem chtěl a proto jsem ji koupil.

Recenze

Se svoji KLE jsem spokojený, jenže jsem dospěl k několika ALE. Podvozek už nějak nestíhá moje tempo a hlavně je malá pro jízdu ve dvou, manželka na sedle klouže a kufry ji tlačí na lítka, Takže jsme hledal náhradu a měl jsem několik podmínek.
- dost místa pro dva
- kvalitní podvozek
- výkon a brzdy
- dvouválec
- možnost vyjet mimo asfalt

Možností bylo několik a asi každej o nich někdy uvažoval nebo uvažovat bude, viz nahoře. Původně jsem chtěl KTM 950 Adventure, ale motor je sběsilost sama. :D Asi bych s tim nemohl jezdit pomalu a brzo bych to někam poslal. Takže jsem zkusil GS a motor mi sednul mnohem lépe. Bylo to celkem těžké rozhodování, emoce vs. rozum. Zatím mám najeto asi 120 km takže těžko hodnotit.
Co se mi vážně líbí je podvozek, prostorné a pohodlné sedlo s možností nastavení výšky a charakter motoru.
Ale má i svoje mušky jako stupačky které mi příjdou zbytečně vysoko a umístění klaksonu nad levým blinkrem.
O ovládání blinkrů toho bylo napsáno hodně ale mě se to líbí. Příjde mi to přirozený a zvykl jsem si hned. Jen škoda že nejde blinkr vypnout stejným tlačítkem a musím použít třetí tlačítko.
A jedna vtipná historka. Když jsem natěšeně vyrazil na první zkušební jízdu tak mi motorka samozřejmě chcípla na první křižovatce a mě došlo že jsem se vůbec nedíval jak se startuje. Takže mi docela trvalo než jsem našel starotavací tlačítko na chcípáku. :D :D Zato jsem našel a použil varovné blinkry.

Pár postřehů z první cesty:
- manipulace na místě není vůbec tak hrozná jak se všude píše, ale to neznamená že motorka není těžká
- čekal jsem větší mechanický hluk, všude se píše že je hlučná
- po přídání plynu se motorka krásně pohne doprava. :)
- převodovka: řazení nahoru je jak chůze po koberečku, ale dolů to je jak skákat po schodech se zlomeným kotníkem v sádře. Řazení musím vypilovat.
- při cestě domů jsem sám sebe překvapil když jsem si při dojíždění do křižovatek dokázal bez větších obtíží udržet rovnováhu a nemusel jsem sundat nohu na zem ani když už jsem stál. Těžiště je opravdu nízko a motor svým pohybem hodně pomáhá.
- když podtočím motor, motorka se hrozně oklepe a pak vyrazí.
- okusil jsem silný boční vítr ale s motorkou to ani nehlo ( měl jsem 3 kufry), to bude tou váhou.
- motorká má dlouhou šestku na Economy jízdu. Dá se na ní jet tak od 100km/h ale není to uplně ono. Je určená na dálnici. Nevýhoda je velký skok mezi 5. a 6. ryhlostí a musím si na to dát pozor hlavně při podřazování.

14.4. 2018 Vyrazili jsme s manžekou na krátkou projížďku směr Liberec přes Český Dub a zpátky po dálnici kvůli časovému pressu, cvičně se třema kuframa. Takže postřehy. Všude se píše že je jedno jestli jedete samy nebo ve dvou - je to naprostá pravda. Váha spolujezdce není na výkonu, chování podvozku ani brzdách znát! Jen jsem přitáhl zadní pružinu. Tohle jsem ještě nezažil. Prostě pecka. Manželka si libovala že má spoustu místa (možná až moc). Nemá problém si poposednout nebo změnit polohu nohou. I pro mě je nezvyk že za sebou manželku vůbec nevnímám. V Liberci jsem zůstali v koloně a tam jsem zjistil že motor ve dvou do kopečka ke Globusu jede na jedničku i bez plynu. Nicméně kratší jednička by se hodila, příjde mi docela dlouhá a v koloně jsem spojkoval. Cestou po dálnici jsme drželi cestovní rychlost cca 140 km/h a motor na šestku (máme dlouhou značenou "E" na displey) točil cca 4 tis./min. Šestka je opravdu economi protože v táhlém prudkém kopci ve 140 už ji trochu docházel dech. Samozřejmě stačí podřadit a motorka vyrazí kupředu. Manželka si trochu stěžovala na vibrace. Ani ne stupaček ale od kufru který se jí trochu dotýkal stehna, prý nic hrozného, příčina zřejmě prázdné kufry. Na jednodenní výlety boční kufry sundáme ale manželka trvá na ponechání horního. Jinak by prý při výjezdu z některých zatáček určitě spadla za motorku. :) :) Já jsem si dal plexi na spodní polohu která je nejlepší, ale i tak mi to trochu házelo přilbou. Vinu ponese kšilt, protože mám enduro přilbu. Odzkoušel jsem i origo vyhřívaná řidítka a rozhodně spokojenost - jak jsem bez nich mohl žít. :) Zvuk z origu výfuku je podle mě naprosto v pořádku, protože v kombinaci s boxem vydává krásný hutný zvuk, který nijak neobtěžuje při klidné jízdě a naopak je příjemně jadrný když akceleruju. Co se pneu týče, tak nyní mám nazuto Mitas 07. Na internetu jsou na ně různé názory ale já jezdím poprvé. Zkušenost mám sotva 300km na suchu. Předek mi příjde v pohodě, nepocítil jsem žádnou deformaci při brzdění nebo korekci směru v zatáčce. Zadek mě až tak nepřesvědčil. Občas mi přišlo že se v náklonu jako zkroutili, ale nejsem si jistý protože může být kombinací váhy motorky a kardanu. Nicméně mám jednak obavy z jízdy za mokra (nemají nejlepší reputaci) a taky nejsou vhodné do terénu. Takže zřejmě pořídím něco trochu chlupatějšího od Mitasu nebo do Motozu. S tím jsem ale počítal už když jsem vybíral motorku. Spotřebu ještě nevím. Zatím jsme nevyjeli celou nádrž. Už jsme s manželkou naplánovali 3 denní výlezt na začátek května, tak snad všechno klapne a užijeme si první opravdovou minidovolenou na motorce. Příští vyjížďku plánuju víc nalehko (to zní fakt divně u něčeho s váhou 260 kg + řidič ) a sám a snad přidám dalších pár postřehů o téhle obludě.

22.4.2018 Od koupě nám na tacho přibylo přes 700 km tak mám pár dalších postřehů.
Spotřeba A: 260 km ve dvou a s 3 velkými kufry, z toho 70 km po dálnici rychlostí 140 km/h, 6,1l/100 km jinak cestovní pohodové tempo.
Spotřeba B: 320 km (do nádrže jsem dotankoval 18l), bez kufrů a v jednom, cca 60 km po dálnici rychlostí do 120 km/h, zbytek okresky a vesnice v rychlém tempu s vytáčením motoru do 5-6. tis. 5,5l/100 km
To mě docela překvapilo, v takovém tempu bych čekal spotřebu alespoň 7 litrů. Kdybych je kochačku tak bych si typnul potřebu do 5litrů, ale v doprovodu CBR 900 to na kochačku nešlo. :)





Dnes jsem zkusil poprvé vyjet i mimo zpevněnou cestu a byl jsem mile překvapen. Motorka díky váze drží stopu, odpružení pobere neskutečný věci. Měl jsem obavy z dlouhé jedničky ale kupodivu dobrý. Motor má dost síly, takže stačí nechat ho v podstatě převalovat na volnoběh a on pořád jede. Samozřejmě váha je znát ale při troše tréningu to půjde. Limitem jsou gumy Mitas 07, ale když je sucho tak váha motorky pomůže a zajistí že motorka vystřelí. Na šotolině jdou s motorkou dělat krásný drifty, protože motor reaguje okamžitě od volnoběhu. Tohle prostě neomrzý. :)
Ještě ke gumám: Asi vezmu 07 na milost. Už si na ně zvykám a začínám jim na asfaltu věřit. Poserproužek ale pořád zůstává tak 1,5 cm. :) Finální verdikt dám až na nich ještě něco najedu a hlavně po zkoušce na mokru. Čeká nás krátký výlet na Slovensko, takže zatím na motorce zůstávají, pak se uvidí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
owenovic
owenovic napsal 23.04.18 v 20:48 10b.

Jak jinač mám ohodnotit novou mašinu než 10- tkou. Moc pěkná a určitě i mnohem více pohodlnější. Tak užívej a kolama pořad dolů.

Simitom
Simitom napsal 19.04.18 v 23:54

O Stelviu jsem taky uvažoval. Ale malý výběr, cena a malá nádrž u prvních ročníků mě nakonec odradili. Ale jinak se mi verze NX moc libí.

abbany
abbany napsal 19.04.18 v 07:03 10b.

supr obrněnej transportér ... taky jsem uvažoval o1150gs ale jaksi jsem zakotvil u Stelvia.

Více komentářů



TOPlist