renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR-Z400S (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník voTTe
Vloženo 19.11.2017
Aktualizováno 14.2.2020
Zobrazeno 3 381x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první pořádná motorka! Po návratu z Indonésie, kde jsem jezdil na japstyle Hondě CB200, jsem konečně pořídil motorku, která opravdu vyhoví mým potřebám. Chtěl jsem opravdového univerzála a to DR-Z určitě je.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 250R: Dražší, nižší výkon, pro mě subjektivně horší průběh výkonu

První dojmy - První dojmy? Boží! Na drapácích se vyškrábe naprosto všude, kam mě zatím pustí hlava. Časem uvidím, jestli objevím limit motorky, aktuálně jsou to ale právě moje vlastní limity, který mě brzdí. Klasickej jednobuch, vibrace, který k tomu patřej, krásnej zátah za plynem i díky dynojet přetryskování, lepším svodům a remus laďáku. Zábavná motorka na učení wheelie a dalších kravin, bude s ní ještě kopa srandy :)

Doplňky na motorce - Acerbis blastery, Acerbis taška na lékárnu, Dynojet přetryskování, laděné svody a koncovka Remus

Recenze

První dojmy:

Motorku mám měsíc a zatím jsem opravdu nadšenej. Jezdím skoro denně do práce skrz Prahu a schopnost motorky se protahovat hustým provozem ve špičkách je skvělá :) Zároveň je to ale lev v terénu a nemusím se bát, že by mi někde výkonově nestačila, můj limit je zatím nedobrá offroad technika, ale postupně tomu přicházím na kloub a cítím, že se zlepšuju. Motorka mi k tomu krásně pomáhá, je velmi předvídatelná a plyn má krásně plynulý průběh, žádný nic nic a pak brutal assault mazec. Pohodová motorka, která je pro moje učení úplně ideální.

Jezdím na drapácích, na další sezonu určitě koupím druhou sadu kol na motardech a budu přehazovat.

Na silnici kvůli cross kolům a drapákům žádná sláva, v pár krizových situacích jsem měl možnost se přesvědčit, že brzdná dráha je strašně dlouhá a v případě krizovýho brždění se motorka stává opravdu špatně ovladatelnou. Motardový mola jsou opravdu nutnost.

V terénu motorka projede opravdu nesmysl. Má sice cca 140 kg a trošku vyšší těžiště než ostrý endura, nicméně zatím nejezdím takovej mazec, abych neprojel...maximálně se s tím občas trochu poperu, ale vždy je to spíš výzva, než zoufalství. Stále to beru s pokorou a vím, že špatnej jsem já a ne motorka.

Spotřeba mě překvapila, motorka žere do 6 litrů na 100 km a to i když jsem jezdil středním terénem. Pokud ji budu drtit na mx trati, kam moc nepatří, spotřeba se vyšplhá samozřejmě mnohem výš.

Jízda je velmi pohodová, jak jsem již psal výše, motorka je krásně předvídatelná, motor jde pěkně odspoda, to přičítám i dynojet modu, s příjemným průběhem plynu. Podvozek je velmi komfortní, jakmile stojím ve stupačkách o hrbolech skoro nevím, pokud letím rychleji, motorka si příjemně lítá podemnou a jede se jak nic. Ovladatelnost je výborná, opravdu mě překvapila a nemám co vytknout. Úložný prostor samozřejmě nulový, ale mám alespoň Acerbis taštičku na lékárnu vzadu na blatníku, kam nacpu i šroubovák a 10 klíč, kdyby náhodou bylo něco potřeba. Servis jsem zatím řešit nemusel, ale všeobecně dlouhé servisní intervaly u DR-Z opravdu oceňuji. Preferuju ježdění před servisováním.

19.12.2017:

V polovině listopadu jsem měl na motorce nehodu. A ještě k tomu přímo před VŠE v Praze...takových pěkných holek a já se tam rozbiju... :D Taková klasická rána tady v českým prostředí, předjíždím dvě auta a jsem už dávno v levém pruhu, když se první auto rozhodne, že hodí blinkr a zahne doleva přímo přede mně.





Chvilku před nárazem. Na fotce jsou vidět rozsvícená světla auta, který v týhle pozici zastavovalo.

Ráně už jsem se vyhnout nezvládl a trefil autu levý zadní roh a hlavně kufr. Myslím, že bych se i zvládl vyhnout, kdyby to druhý řidič nezaflekoval ve chvíli, kdy byl na štorc skoro přes celou silnici. Nevím, jestli si všiml, že odbočuje do zákazu vjezdu, nebo konečně otočil hlavu a všiml si, že se k němu blíží motorka, ale mám zato, že kdyby tehdy nezabrzdil uprostřed odbočovacího manévru, ještě bych se mu vyhnul.





Po ráně jsem byl ještě trochu v šoku, takže po kontaktu posádky auta a ověření, že jsou v pořádku jsem ještě chtěl motorku alespoň postavit, když jsem si všiml stříkance krve na zadním plastu a začalo mi docházet, že je něco špatně. Začal jsem se zběžně ohledávat a pak si všiml rozervané boty a když jsem viděl, že za sebou nechávám čáru krve, šel jsem se poslušně posadit ke kraji silnice. Jedna ze studentek doběhla na vrátnici pro obvazy a nůžky (vše jsem měl v motorce, ale v tu chvíli jsem si na to úplně nevzpomněl) a poskytla mi první pomoc do příjezdu policie a sanitky. Ještě než mě sanitka odvezla, volal jsem kamarádovi, jestli by se mi s vozejkem nezastavil pro motorku. Po převozu do nemocnice jsem absolvoval klasické povinné kolečko, které absolvuje každý, kdo měl nehodu v určité rychlosti, tedy CT od hlavy až k patě pro vyloučení vnitřních zranění apod. a až pak jsem mohl na sál.

No nic, rekapitulace byla taková, že jsem skončil na traumacentru ve vinohradské nemocnici, kde mi šili tržnou ránu na vnitřní straně nohy a jako bonus jsem dostal nechodící sádru na 6 týdnů kvůli zlomené nártové kůstce. Paráda :D





Motorka na první dobrou nevypadala po nárazu vůbec pěkně. Motor byl samá díra a prasklina a co mě trápilo ještě víc byla rána, kterou dostal ocelový rám.




Tady na fóru jsem se ptal, jestli je možné něco takového srovnat, protože jsem si k motorce i touhle nehodou vybudoval ještě silnější vztah a pokud to bude jen trochu ekonomicky rozumné, chtěl bych ji dát dohromady. Rám tedy půjde na rovnání a o dalším vývoji sem určitě zase napíšu.
EDIT 24.1.2018: Motorka na rovnání nepůjde, nechám ji na díly a koupím nové DR-Z.










. Sádru mi sundali už po 3 týdnech, kdy doktor překvapeně konstatoval, že mi nártová kost srostla a můžu pomalu začít nohu zatěžovat, protože i zašitá tržná rána se léčí dobře a vypadá, že srostla tak, jak měla. Teď už chodím 2 týdny bez sády a dokonce i bez berlí a vypadá to, že budu mít nohu brzo úplně v pohodě :)

Z celé nehody si ale opravdu hodně odnáším a sice:

1) Přestože můžu a není to nic proti silničnímu zákonu, už nebudu předjíždět tam, kde je odbočka doleva a když už, tak s velkým rozmyslem a opatrností (nezáleží, jestli je tam zákaz vjezdu nebo ne, vždy se najde kretén, který to tam pustí). Místo, kde se nehoda stala znám velmi dobře a dokonce o tý odbočce vim. Ale taky vim, že je tam zákaz vjezdu. Jako obrovskou chybu sebe jako motorkáře ale vnímám to, že i přes to, že jsem to věděl, jsem tam předjížděl...hloupost.

2) Motardy!!! Měl jsem je v plánu kupovat, jen jsem střádal peníze a čekal, až se objeví dobrá nabídka. Jezdit dlouhodobě po Praze na crossových kolech je kokotina. Když už není jiná možnost (nemám prachy na motardy, ale potřebuju jezdit/nevydržím nejezdit), nemůžu si na té motorce tolik dovolovat. Brzdná dráha při jízdě na crossových kolech po asfaltu je ukrutně dlouhá a ten pocit, když máte vteřinu do nárazu a víte, že už s tím nic neuděláte...ten je fakt napiču :D

3) Kurva a MOTORKÁŘSKÝ BOTY!!! Už nebudu línej je obout, když pojedu po Praze pár kilometrů do práce. Kdybych je měl, nejspíš jsem měl nohu v pořádku, maximálně trochu pomlácenou. Nikoliv dolámanou a roztrženou. Jsem kretén, jsem kretén, jsem kretén. Naštěstí jsem byl aspoň natolik soudnej, že jsem měl kožené vysoké boty nad kotník, ale i ty měly na boku čistý řez. Kdybych neměl ani tyhle kožený boty, věřím, že ta noha dopadla mnohem hůř, pokud bych o ni dokonce nepřišel úplně.





Zvláštní na tom celým je, že jsem vlastně rád, že se mi to stalo a hlavně, že to dopadlo takhle dobře. Po celou dobu, co jsem byl s nohou doma a i teď, když už chodím, jsem ani jednou neměl pocit naštvání nebo něčeho takovýho. Beru to tak, jak to je a mám velký štěstí. Spousta lidí při svý první nehodě takový štěstí neměla.

24.1.2018:

Rozhodl jsem se, že motorku opravovat nebudu. Sice bych moc rád, protože k ní mám vztah, ale vzhledem k tomu, že je poškozený rám a musel by na rovnání + je KO celý motor, chladič apod., není taková oprava rentabilní.

Začínám se tedy poohlížet po další motorce. Samozřejmě, že to bude znovu DR-Z, především pro její univerzálnost...(které jsem si zatim moc neužil, že... :D). Bohužel jich je jako šafránu. Občas se objeví nějaký pěkný kousek, ale povětšinou se jedná o SM modely, které nechci. Chtěl bych znovu verzi S a k ní dokoupit motardy. Nezbývá tedy než čekat, než se objeví nějaký zajímavý nákup. Starýho drzouna, který byl až do nehody v super technickém stavu mám na díly, takže u nový motorky potřebuju jen, aby byl v dobré kondici motor a rám.

Starýho drzouna mám zatím jako takovou interiérovou úpravu obýváku :D




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
miralezec
miralezec napsal 03.02.18 v 08:30 10b.

Ahoj motorky mi je líto. Chci se zeptat jestli by nebyli na prodej zadní stupačky taky jsem kupoval před týdnem drz ale zadní stupačky respektive ty držáky nemůžu nikdo sehnat dík za odpovědˇ.
P.s. doufám že nějakou pěknou brzo objevíš.

mareknoskovic
mareknoskovic napsal 25.01.18 v 09:41 10b.

Fic6
Fic6 napsal 21.12.17 v 07:04

To je dojeb. Hlavně že jsi celý a nechceš s motorkama hned skončit

cong156
cong156 napsal 20.12.17 v 21:08 10b.

Parádní dualsport, mám rád tyhle motorky. Přeji ti, ať se po nehodě dáte oba dohromady. Poučení sis napsal sám a dodržuj za každou cenu ;)

SJ90
SJ90 napsal 20.12.17 v 11:21 10b.

Díky za zajímavé zkušenosti je dobré, že to občas někdo připomene. Možná taky svážím ty pneu se špuntama, když jsem převážně na cestě. Přeji ať tu motorku brzy dobře spravíš a dál pohodově jezdíš

Více komentářů



TOPlist