renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Street Triple R (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dráhař
Vloženo 29.9.2017
Aktualizováno 24.6.2022
Zobrazeno 4 595x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Naháč, tříválec, dříve by se řeklo sedmsetpadesátka.

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany)

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Může být nová motorka pro novopečeného majitele jiná než úžasná?. Posez je o něco nachýlenější k řídítkům, než byl u mých Duků 200 a 390, ale bez přílišné váhy na rukou. Nádrž a kolena bez problémů, zalomení nohou v kolenou také přijatelné (177 cm). Perfektní. Nemohl jsem najít správnou polohu zpětných zrcátek, nic jsem v nich neviděl. Když jsem odjížděl od prodejny, byl jsem extrémně opatrný na zacházení s plynem a na rovnováhu v malých rychlostech. Neviděl jsem nic ve zpětných zrcátkách. Kvůli tomu jsem se dokonce vrátil. Posez je o něco nachýlenější k řídítkům, než byl u Duků, ale bez přílišné váhy na rukou. Perfektní. Nádrž a kolena bez problémů, zalomení nohou v kolenou také přijatelné.

Motorku bych doporučil pro - Není to motorka pro začátečníka. Nejde o to, že by nebyla zvládnutelná. Ale má sílu a začátečníka může předčasně svádět k nepravostem. A je to motorka spíš pro zaježdění si na krátké vzdálenosti, nepředpokládá se bagáž, že by s ní člověk chtěl cestovat. Člověk si z lehčích motorek musí zvyknout na váhu v malých rychlostech a při přemísťování v garáži. Při jízdě ta váha není cítit.

Doplňky na motorce - Padací protektory motoru a kryty spojky a víka motoru a brašna k připevnění na místo spolujezdce. Ve výhledu mám ještě padací protektory zadní vidlice, nástavec větrného štítku a kryt dolů pod motor. A madla pro spolujezdce – ve skutečnosti spíš pro mě; když motocykl krokuji po garáži nebo parkovišti, nemám ho pravou rukou za co chytit.

Recenze

Jde o moji třetí motorku po KTM Duke 200 a 390. Je první fungl nová. Po ucukaných (nicméně výborných) jednoválcích jsem chtěl tří nebo čtyřválec a po malých objemech a výkonech jsem chtěl silnou motorku. Stále preferuji motorky se vzpřímeným posezem a naháče. Nechci zalehávací kapotovaný stroj a také nechci chopper, jen jsem trochu koketoval s něčím na cesty. Chtěl jsem něco přes 100 koní a také něco osobitého. Četl jsem testy a nadchl mě Street Triple. Posadil jsem se na něj v Letňanech na výstavě a pak jsem šel udělat objednávku a čekal na dodání.
Proč jsem zvolil střední verzi R.
S je základní, R je střední a RS je nejvyšší verze. Hmotnost (suchá 166, mokrá 189 kg) a rozměry jsou stejné.

Rozdíly ve výkonu a krouticím momentu jsou zanedbatelné. S - 224 000 Kč, 113 PS, R - 263 000 Kč, 118 PS a RS 299 800 Kč a 123 PS (ceny jsou z 2017). Další rozdíly jsou v rozsahu volitelných jízdních režimů, v přístrojové desce (S má kulatý analogový tachometr a vedle digi otáčkoměr, vyšší verze mají digitální přístrojovku) a brzdách. RS má quickshifter nahoru. "eRko" jsem si zvolil kvůli přístrojovce a volitelným jízdním režimům. Dnes (2022) si nejsem jistý, že těch 40 tis. Kč navíc za to stálo.

Co mi vadí:
Nulový úložný prostor pod sedlem. Vadila mi zpětná zrcátka, ke kterým jsem musel sklonit hlavu, abych něco viděl (u Duků jsem viděl, aniž bych musel pohnout hlavou), ale když jsem si na ně zvykl, vyměnil jsem je za ta z RS, která jsou na koncích řídítek a v nich je vidět perfektně. Na nich je zase nepříjemné, že trochu rozšiřují motorku, což vadí při projíždění mezi stojícím řadami aut. Necítil jsem dobře polohy ovladače blinkrů a občas jsem si blinkry spletl s o kousek níž umístěným ovladačem přístrojové desky / displeje. Slabá ochrana proti větru. Aerodynamika štítku - 130 jde, 160 je o uletění. Je to naháč, ale zkusil jsem vyšší plexi od Triumphu, bez žádoucího efektu. Mikrovibrace na pravém řídítku okolo 4 tis. otáček, což je to, co jezdím po městě. Následuje brnění ruky. Zásuvka USB pro např. navigaci je pod sedlem, mohla by být na řídítkách.
Co mě nadchává:
Přístrojová deska. Ta je geniální obsahově i esteticky. Bylo to hodněkrát popsáno. Je to barevný displej s volitelným vzhledem, se spoustou informací. Ukazuje teplotu vzduchu, má to trip 1 a 2 (dvě denní počítadla), kde je vidět čas, vzdálenost, průměrná i okamžitá spotřeba a dojezd. Je i upozornění na servis. Vynikající čitelnost i na slunci. Osvětlení se přizpůsobí světelným podmínkám, denní verze oslňuje, ale když nastavíte automatické přizpůsobování, přepne se do neoslňujícího. Možnost nastavit automatické vypínání směrovek je dobrá, ale mám to zautomatizované. Ukazuje rychlostní stupeň, i po deseti letech ježdění na motorkách se občas hodí. Kovová nádrž umožňuje používat tankvak s magnety, což je velmi praktické (rychlé upevnění i odebrání).
Lehkost chodu spojky i přední brzdy - standardně jezdím se dvěma prsty na páčce na každé straně a perfektně to stačí. A obě páčky jsou stavitelné, což k tomu přispívá. U Duků mé 2 prsty na spojce nestačily silově, i když jsem měl na 390 páčky stavitelné.
Řazení - úžasně přesné. Žádné falešné neutrály. Neutrál lze bez problému zařadit i při stání (což u Duků nešlo).
Brzdy - zadní používám buď samostatně, docela často při dobrzďování na začátku zatáček, nebo v kombinaci s přední - při přímé jízdě. A neblokuje se, jen při prudkém sešlápnutí, a pak zasáhne ABS. Přední má ve srovnání s Duky veliký účinek, ABS je samozřejmé.
Sedlo - je perfektně měkké a přitom drží. Je to možná jako s matracemi v posteli, které někomu vyhovují tak a jinému onak. Ale na tomhle sedle vydržím 2x déle, než na sedlech obou mých Duků. Sedlo je navíc poměrně dlouhé a dá se na něm posunout hodně dozadu, což vede k pozici vleže. Ta ale bohužel nesníží nápor vzduchu na helmu. Hlava je sice nízko, ale zase více vepředu, takže nápor je stále stejný. To může být různé pro různé postavy, mluvím o 177 cm. Na sedle se také dá sedět úplně natlačený na nádrži, což přesune těžiště blíže k přednímu kolu s vlivem na ovladatelnost.
Motor - žádné cukání. Plyn ride-by-wire se mi zdá velmi přesný a reaguje bez prodlev. Přirozeně vysoký výkon, který je nesrovnatelný s malými Duky. Úžasný zátah i ze 70 na šestku. Žádná cukatura při městském ježdění. U osobních aut jsem vždycky smýšlel pohrdavě o tříválcových motorech, teď jsem změnil názor. Nemám zkušenost s dvouválci a se čtyřválcem jenom z autoškoly, ale ten motor je geniální.
Spotřeba - většinou mezi 4,5 a 5 litry. Nejezdím stylem brzda - plyn, ale ani nešetřím. Dálničních 130 znamená 5,5 litru.
Podvozek - přesto, že je moto těžší, než zmínění Dukové, jde daleko snadněji do zatáček. Asi je to ale tím, že jsem vyježděnější. Současně lépe chytá nerovnosti a celkově mám pocit větší jistoty. Možnost měnit nastavení podvozku jsem zatím nevyužil a asi ani nevyužiji.
Osvětlení - denní světlo LED je krásně viditelné. Potkávací světlomet večer svítí výborně.
Pozn.:
Když Dukové 200 a 390 vycházejí ve srovnání slaběji, je to logické - jde o hlavně u 200 o entry level motorky za poloviční cenu, jsou to v dané kategorii výborné stroje pro učení.
A v květnu 2022 jsem Streeta prodal a vrátil se k oranžovým KTM.










Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
majklbubli
majklbubli napsal 21.02.19 v 15:19 8b.

Jestli si ten motor nezačal vytáčet, tak už je to dost špatně ;) jinak ať to jezdí 👍🏻

Smash
Smash napsal 23.08.18 v 17:53 10b.

Správné moto a obsáhlá recenze. At to jezdí

matesko
matesko napsal 03.10.17 v 21:28 10b.

ventil89
ventil89 napsal 03.10.17 v 10:10 5b.

Stroj pěkný , jen ale dle tvých vyjádření nechápu, proč jsi si koupil verzi R a né S ( na tlumení raději nebudu sahat, ABS ani kontrolutrakce nebudu vypínat atp.) A samozřejmě, koment ve smyslu že ve 160km/h na naháči fouká . Ve stošedesáti fouká více či méně snad na všem . Jinak hodně zdaru a spoustu spokojených km.

Musaši
Musaši napsal 02.10.17 v 23:02 5b.

je krásná jinak bych ji nekupoval
kam na ty kecy všichni ku... chodíte
víš že máš chybu v názvu motorky že

Více komentářů



TOPlist