renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Dněpr K-650 (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Haski
Vloženo 19.9.2017
Aktualizováno 7.4.2020
Zobrazeno 5 705x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ruský (Ukrajinský) stroj mi strašil v hlavě hodně dlouho a po 4letech se našlo něco, co se mi líbí jak finančně, tak opticky.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Všechny tyhle starší stroje jsou asi sázkou do loterie. Tenhle byl kdysi evidován na veterána a pak 3roky stál údajně kvůli karburátorům. Pravda je, že motor při koupi neběžel, ale protočit a řadit jde bez problému. Krk řízení je vymlácenej...

Recenze

Mám doma Jawu 350 panelku od roku 1997 a 10let jsem na ní jezdil. Předtím Fichtla od 12let na pole. Čili základní opravy mi snad nebudou činit problémy, ale nebudu přeceňovat své síly na rusko-ukrajinský stroj, nevím co mě čeká a proto chci poznat nepoznané.

Ještě ten den 16.9.2017
...co jsem si tu nepojízdnou strojovnu zaparkoval v garáži (stav tacho 3099km) , mi šrotovalo v hlavě, jak to opravím (zapalování nebo karburrátory)? Páč kupovat něco, co mi před očima neběželo... byl prostě risk.
Něco víc mám již naštudováno a jakmile šly děti večer spát, oznámil jsem manželce, že jdu do garáže. Usměvně přikývla.

Podle starého zapalování s páčkou předstihu na řidítkách (K750), nemá zpátečku, nemá brzděnou sajdu, tak jde možná usoudit první model K-650 (MT8) (1967-1971) a pár věcí má možná i z modelu MT9.
Původní majitel sehnal jiné karburátory K68 Pekar a prý to od té doby prostě nejede. Původní karburátory již nemá...škoda.

Zapojil jsem baterku a začal jsem kontrolou zapalování, jestli to dává jiskru...kontrolka svítí a jiskru dává. Svíčky Brisk N15Y. Pak ale zjištuji, že ta jiskra není vidět pokud protáčím motorem pomalu...říkám si uvidím později.

Pak benzín a kouknout na karburátory. Palivový kohout je zatuhlej tak, že se mi kohoutek v ruce ohýbá. Tak to rozhýbávám sem tam a za chvíli už to jde lehčeji...tedy spíš tím jde aspoň pohnout. Ale z nádrže nic neteče, tak jsem to profoukl zpátky oběmá výstupy a už teče. Koukám na karburátory a ty jsou suché. Začnu cupovat a ejhle najednou po chvíli začnou přetýkat a nejde to zastavit...vypínám kohout. Jsou ale přeplavené, jdu to zkusit nakopnout. Nakopávám asi 20x a ani tuk. Povoluju svíčku a je suchá. Je vcelku jasné, že na vině jsou nejspíše ty karburátory a jsou ucpané. Nicméně mi to nedalo a řekl jsem si, že do půlnoci to musí aspoň na pár vteřin chytit. Vzal jsem injekční stříkačku, nasál benzín a přes karburátory od filtru prostříkl. Nakopávám 10x a už to 1x baflo. Beru zase stříkačku benzínu a stejná procedůra s bafnutím. Kouknu na to zapalování.

Podle první rysky na setrváku, to jest nějaká hodnota před horní úvratí, by to mělo házet jiskru. Sundavám rozdělovač a tady se seřizuje prý jen odtrh v horní úvrati myslím 0,6mm. Ale nechal jsem to před úvratí a kladivka na hrubo při zapnutém zapalování těsně spojil. Jde to celkem dobře přes excentrový šroub.

Beru zase stříkačku benzínu a zkouším nakopnout a ono to na páté prošlápnutí běží...asi 10vteřin a pak to chcípá...jupí Jdu spát.

Druhý den rozebírám karburátory a čistím trysky a profoukávám a profoukávám, vše se zdá být průchozí. Hlavní tryska je 190. Jehlu dávám úplně nahoru tedy spodní zářez. Táhlo sytiče má asi víc poloh, ale tak nějak dobře drží na té první. Kompletuju karbece a koukám na přirubu u hlavy. V hlavě je menší průměr než je difuzor karburátoru a t je mezi ještě ta 90° redukce pro nový karburátor, tohle taky asi není ideální, ale snad to není zásadní problém. Montáž karburátorů a přeplavuju...zapínám i sytič na první stupeň.

Tentokrát bez stříkačky...nakopávám a opět jednou bafne a pak už zase nic. Koukám na svíčky jsou lehce ulitý. Dostal jsem k motorce i nějaké ND a mezi tím objevil i studené svíčky NGK, tak je měním za ty Brisky.
Tak zkouším opět nakopávat, teď tedy ala NGK a ...hup na poprvé to chytlo a drží...a drží...a drží...minutu...dvě...už běží! Motor má klidný chod...koukám na to jako puk.

Smrad mě vyhnal z garaže na ulici a jedu to projet. Světla svítí, houkačka troubí. Díky řízení, které je tuhé zkousím jedničku a dvojku maximálně tak 20kmh...tachometr funguje. Zasmradil jsem celou ulici. Zastavil jsem, motor je teplý. Otáčím plynem nejdřív lehce a jde dobře, pak otáčím víc jestli nemá díru v plynu, reakce na plyn je perfektní, až to s motorkou boxerově mává do strany. Ale koukám, proč to tak smrdí? Z výfuku jde černý čoud. Říkám si, je to bohatý, že by ten sytič, na který jsem úplně zapomněl? Tak ho zamačkávám a motorka po 5 vteřinách chcípá. Tohle se děje i po napojení na vzduchový filtr, akorát to chcípne asi po 20vteřinách se střílením do karburátorů, čili najednou je to asi chudé a nejde tam benzín (resp. tam jde možná moc vzduchu).

Na táhlu sytiče mi chybí ty plastové kloboučky, za které se tahá, tak nevím, jestli je správně, když je zamačknu, páč pak tuto sytičovou trysku nejde v karburátoru profouknout.
Možná zvýšit plovákovou hladinu, páč po přeplavení to chytne studené i bez sytiče, ale jen na chvili.
Možná je někde něco ucpané.
Šroubek bohatosti po zatočení u levého válce nic nedělá, u pravého to chce správně chcípnout. Možná nějaká faleš na levém válci, ale že by to kvůli tomu neběželo?

Zatím mi došly nápady, kdyby někoho něco napadlo, klidně napište.
Karburátory půjdou na číštění ultrazvukem.
Vymýšlím, co s tím krkem řízení, hlavně typ kuželíkových ložisek...

24.9.2017
Karburátory jsou po vyčištění namontované. Sytič má jen jednu polohu a konečně se dá ladit i levý válec. Po dlouheeemmm ladění zjišťují, že s jehlou úplně zvednutou to chce směs bohatosti jen cca o 1 otacku povolit (čili dát málo vzduchu) a stejně to ještě asi není ono,, protože při větším přidání plynu to nemá asi dostatek benzínu a střílí do karburátoru. Pokud směs povolím ještě o 0,5-1 otáčky, motor po přidání plynu padá z otáček velice pomalu, čili asi dost chudá směs.
Ale nechápu, žere to jak tank a smrdí jak,,, nicméně, musím udělat ten krk, páč v garáži jsou zplodiny cítit několik dní a to jsem při zkoušení na půl z garáže ... zlatá Jawa .

25.9.2017
Přišel na řadu krk řízení. Originální made in USSR axiální kuličková ložiska 34x51x12 jsou vysypaná, dalo se to čekat. Jsou ale nestandardní a nejbližší dobře sehnatelné jsou 35x52x12. Tak teď přemýšlím, zda dělat úpravy na naše rozměry nebo koupit někde (eBay) ty nestandardní, ale už kuželíková ložiska za dosti velkou sumu, ale bez úprav.

21.10.2017
Ledy se pohnuly a ložiska v krku řízení jsou na svém místě. Šel jsem po řešení zachovat co nejvíce originál, čili jsou tam drahá nestandardní kuželíková ložiska SSW055 pro staré BMW.

Vyměnil jsem staré svíčky za ekvivalent Bosch a konečně jdou karburátory ladit a navíc to chytá na lusknutí prstu...no nádhera. O další zlepšení toho startování se postarala výměna oleje Divinol 10W60. Nebudu tu popisovat radost, že startuju studenou motorku na cca. 5. našlápnutí.

27.10.2017
Trochu hapruje dobíjení s 6V dynamem + relátkem., které dobíjí až od středně vyšších otáček. Nejdříve nedobíjelo vůbec a poté co jsem zjistil, že neukazuje kontrolka a přidal žárovku, tak začalo dobíjet. Dynamo vyčištěno, vše se zdá být v pořádku...uvidíme časem.
V 60kmh mi šíleně poskakuje přední kolo...trochu vycentrováno, některé dráty byly dost volné, ale kola nejsou prohnilá a dráty se dají dotáhnout.

06.2018 _tacho 3150km
- Tak máme veteránské papíry. Vyměnil jsem náplně v převodovce a diferáku
- Trochu jsem zápasil v karburátory a špinavou nádrží.
- Dobíjení je mizerné. I když jsem dynamo vyčistil včetně drážek na uhlíky, na volnoběh nedobíjí. Při jízdě na parkovačky v otáčkách dobíjí od 5,8 do 6,8V a na potkávačky max. 6.3V.
- Dlouho jsem centroval rávky, teď už se s tím dá jet i 90kmh, ale to je pro ten motor krátkodobé použití, neb motor je dost v točkách. Rychlost 60-70 kmh je ideál.
Nalítáno zatím 40km, zatím mě nikde nenechal

08.2018_tacho 3250km
Výměna oleje motoru, vyčištění olej.vany, vyčištěné hlavy, válce a písty s kroužkama. I když je levý válec viditelně malinko horší než netknutej pravej válec, kroužky jsem neměnil. Čekal jsem to daleko horší. Vše přetěsněno novým těsněním.

Vyřešeno dobíjení a konečně dobíjí jak má tedy na volnoběh 6-6,5V a v točkách přes 7V a na světla 6,4-6,8V. Problém byl v kontaktech originálního relátka. Stačilo je smirkem očistit.
Taktéž jsem byl nucen dát filtry paliva před karburátory, páč se rychle zanesla tryska (hned ta vedle hlavní) a bez ní to nejede.

02.2019
Převodovka vyměněna. Je to tam ťip ťop, ale vše maká i zpátečka! Ta převodovka má poloautomat, ...woow
A jelikož mě nebavilo dofukovat všechna originální CCCP kola po cca. 10 dnech, koupil jsem nové duše a zánovní Mitas 3,75x19".

Jelikož originál výfuky Dněpr jsou sice hezké, ale typově jsou pro novějšího Dněpra a jsou moc tiché. Koupil jsem šrot Jawa výfuky-doutníky, konečně dělám krom smradu i hluk

Další plán je mít trochu delší převod a náhradní diferák.

05.2019
Trochu jsem zapomněl zápis. Mám tam již delší diferák (9/35), jede to tak o cca. 10kmh dál. Dá se s tím jet rozumně 70kmh GPS i s naloženou sajdou.
Přes léto jsem jezdil spíše sólo a jede to jak ďas. Tachometr kecá asi o 10-20kmh GPS míň...čili tak o 15kmh i s tacho rezervou.
Maximální rychlost podle GPS jsem zdolal na 115kmh a šla by ještě o fous dál (+-120).

Pro sólo opraven hlavní stojan

Tím mé tunningy končí. Snad jen vyměním tu zadní MITAS, kde se sajdou nemá to správné zatáčkové vedení a při zátěži se žvejká.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Karrel250
Karrel250 napsal 25.01.20 v 04:56 10b.

Super vypraveni k tomu

Neklan
Neklan napsal 14.04.19 v 18:14

Neklan
Neklan napsal 14.04.19 v 18:14 10b.

Peterka72
Peterka72 napsal 05.11.17 v 19:03 10b.

Jasných 10 . Přeji hodně bezproblémových kilometrů .

KennyL
KennyL napsal 30.10.17 v 19:31 10b.

Parádní mašina!

Více komentářů



TOPlist