renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Myschan
Vloženo 23.8.2017
Aktualizováno 22.1.2021
Zobrazeno 6 798x
HODNOCENÍ PROFILU OD 27 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Už jsem tuhle motorku vlastně měl,takže jsem v podstatě věděl, co mě čeká.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Autoelegance Brno (Brno-Řečkovice) - Už jsem od nich kupoval, takže se tak trochu známe. Chtěl jsem červenou, která nebyla skladem, ale objednali a cca za týden už byla moje. Co slíbili, splnili.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Krásnější, lepší, samozřejmě podstatně dražší. Ale pro ježdění kolem komína by jí bylo škoda a prostě bych ji nevyužil. Ale popravdě jsem o tom ani moc nepřemýšlel. Spíš jsem se jen vracel k něčemu, co znám, co dobře sloužilo.

První dojmy - První dojmy to už ani moc nebyly, měl jsem NC 750 ještě před faceliftem, takže kromě spíše estetických drobností nic… Posez tvrdší, ale vcelku pohodlný, brzdy slabé, musí si to sednout, motor se musí zajet, takže nevytáčím a jedu pooomaaalu.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co ví, do čeho jdou. Pro ty, co se spíš kochají a jedou klidnou jízdu, jen občas nad rámec předpisů. Pro ty, co potěší malá spotřeba a především kufr místo nádrže, který je fakt super. Tohle se mi na této motorce prostě asi líbí nejvíc. Pro ty, co si rádi zajedou na okruh, to určitě není, stejně jako pro plně naložené cestovatele ve dvou a daleko. Pro ty, co pálej gumy a jezdí minimálně 200 a nejlépe po zadním, fakt taky ne.

Doplňky na motorce - Padací rám, vyšší plexi + nástavec, zásuvka 12V,
držák navigace, proužky kol, přídavná denní diodová světla, zvýšení řídítek + 25 mm, kryty rukou Givi, endurácké stupačky, klakson Nautilus, kryt chladiče, diody v blinkrech, chrániče vidlic, změkčené sedlo řidiče.




Recenze

Jak jsem už uvedl, měl jsem již původní NC 750X a byl jsem vcelku spokojen. Jenže jako každý, člověk po čase kouká, že by chtěl něco většího, silnějšího, rychlejšího, prostě lepšího. Tak jsem pořídil Yamahu Tracer 900. Dobrá motorka, ale taky ne dokonalá. Kdyby byla dokonalá a bez chyb, tak by ostatní výrobci museli zanechat své nicotné a zbytečné činnosti. Ale nedal jsem jí pryč, protože by byla nějaká špatná, ale vyskytly se určité zdravotní problémy a já toho moc nenajezdil. Takže Tracer v podstatě stál a já si říkal, že si takový osud nezaslouží a přiznejme si, nechat motorku rok či dva stát, či na ní za tu dobu najet 2 000 km, a doufat, že třeba bude líp … To nemá smysl, a cena samozřejmě taky bude se stářím klesat. Navíc si pak každý bude klepat na čelo a tvrdit, že je přetočený tachometr a že je to nějaké divné, a proč jsem si ji tedy koupil, když jsem vlastně nejezdil, a nikomu to stejně nevysvětlím. A ani nemám důvod něco vysvětlovat.

No a tak jsem byl nějakou chvilku bez motorky, a ačkoliv vím, že už toho asi moc nenajezdím (ne že bych se chystal umřít, ale zdraví občas pozlobí), tak mi ta motorka, jakákoliv, začala chybět. Prostě mít alespoň pocit, že když bude dobře a čas, můžu na chvilku nasednout a jet se pár kilometrů jen tak, kolem komína, projet. Asi jsem závislák. Takže jsem obětoval trochu peněz a pořídil opět NC 750X. Samozřejmě novou, nejnovější.
V čem je ta motorka jiná oproti té před faceliftem si asi každý najde na netu, takže já vzpomenu jen to, na co si vzpomenu :).

?Prý lepší vidlice, podle mého názoru je přes nerovnosti opravdu lepší, líp žehlí. Děsnou pilu nedávám, takže tam to neporovnám.
?Diodové přední i zadní světlo je ostřejší. Zadní světlo je vsazené do kapotáže, samozřejmě je tedy i jiný tvar zadní části motocyklu.
?Prý o litr větší kufr místo nádrže, nyní 22 l – nevím, nijak jsem to neměřil a neporovnával, ale pravdou je, že na rozdíl od minulého NC jsem si už ani nepořizoval zadní kufr. Už jezdím jen sám, takže jsem to vyhodnotil, že se bez něj obejdu. Navíc jeho absence je pochopitelně při jízdě dost pozitivně poznat. ?Jednodušší štelování zadního tlumiče – konečně. Určitě lepší ochrana proti větru rozšířením plastů na nádrži. Jel jsem v dešti pár kiláků a v podstatě jsem měl suchá kolena a okolí. Chválím.
?Jiný tvar a snad i hlubší zvuk výfuku, měl by snad být i lehčí. Líbí se mi víc.
?Vyšší plexi, pro mě i tak malé.
?Samozřejmě komplet předělaná palubovka a s kšiltíkem proti slunci. Barevná, podstatně víc informací, někdy až zbytečně moc. Např. průměrná spotřeba u tripu A i B, dál celkový průměr, navíc třeba dnešní datum, … to už se mi zdá fakt až zbytečné. Docela sranda je nastavení uvítacího pozdravu a rozloučení se, to jsem se nikde v recenzi ještě nedočetl. Prostě na palubovce se při zapnutí klíčku objeví vámi naprogramovaný text, stejně tak při vypnutí. Sice je to na nic, ale na druhou stranu blbost, co někoho potěší. Občas i mě. Škoda, že jednotlivé údaje z palubáku nelze přepínat z řídítek, ale musí se šahat na budík, to by šlo zlepšit. Jo abych nezapomněl, pokud svítí přímé slunce, tak na nějaké barvy otáčkoměru zapomeňte, prostě nejsou vidět. Oproti tomu čitelnost základních údajů, jako např. rychlost, je na této nové, inverzní palubce, velmi dobrá. Barvičkama se můžete těšit, když je pod mrakem, za šera, v tunelu. Jo a barvičky si taky můžete nastavit relativně podle svého gusta. V návodu je to nastavování popisováno strašně složitě a zeširoka, když jsem to četl, tak jsem myslel, že budu muset ještě něco vystudovat navíc, ale jak člověk pochopí ten systém, je to brnkačka. Dokonce se tam dá nastavit i barevná symbolika jakoby eko jízdy, či vhodnosti přeřazení při určitém, uživatelem navoleném, počtu otáček. Ale řadit podle budíku, to je snad opravdu jen pro naprostého začátečníka, nebo pro někoho, kdo přišel o sluch.

No a tímto má minirecenze NC 750X, r. v. 2017, pomalu končí. Konečně jsem dal prvních 1 000 km a zvládl povinný servis. Takže zase za rok, nebo po 12 000 km. Prostě za rok. Jo a jinak spotřeba okresky a kousek město zatím jako obvykle, tedy do 3,5 litru, po dálnici rychlostí kolem 140 tacho se to pak snaží blížit skoro k 5, ale je to nezajeté. Jo a ještě se mi zdá, že to má trošku vyšší vibrace do řídítek, než minulé NC, ale předpokládám, že si to sedne s najetím více km a zklidní se to. Spolehlivost samozřejmě hodnotit nelze, ale předpokládám ji klasickou Hondí. Zvláště vzhledem k naprosto předimenzovanému motoru ve vztahu k výkonu to musí jezdit věčně. Jo a brzdy si už relativně sedly, takže vcelku v pohodě, i když žádné jedovky to rozhodně nejsou. Sedlo jsem nechal přečalounit, doporučuji, je to sakra rozdíl. Proč to tak neudělá hned výrobce? Přestože zde popisuji plno věcí, co by šly dle mého názoru udělat jinak, věděl jsem, do čeho jdu, a především jaké jsou mé individuální požadavky a nároky, takže jsem logicky spokojen. Proč bych to taky jinak kupoval, že?
---
Motorka prodána. Vše fungovalo na 100%, ale jsem měnič a asi potřebuji zase něco jiného. Nejsem typ, co si koupí motorku, či auto a vydrží mu to 15 let. Tohle byl jediný důvod k prodeji.
---

Závěrem upozorňuji, že moje recenze vyjadřuje pouze mé subjektivní pocity a dojmy a nelze ji pokládat za právně závaznou, bezchybnou či vyčerpávající :).




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marin35
marin35 napsal 22.01.21 v 14:33 10b.

ty jo, fakt mazel, gratuluji

Consternus
Consternus napsal 11.08.20 v 16:39 10b.

super motorka

Massakra
Massakra napsal 03.03.19 v 21:13 10b.

Také jsem o ní uvažoval pěkný vzhled ale , má slabší výkon - hlavně řetěz. Já jsem na kardan.

Tomino77
Tomino77 napsal 28.02.18 v 11:44 9b.

Máš to pěkný. Recenzi i encéčko

cujo56
cujo56 napsal 01.10.17 v 23:24 10b.

pěkná motorka, supr recenze. Škoda, že musíš končit. Přeju pevné zdraví

Více komentářů



TOPlist