renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda SH 125 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Nechic
Vloženo 21.8.2017
Aktualizováno 23.8.2017
Zobrazeno 4 381x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Městský drak, hbitá, rychlá, kvalitní. Ne nadarmo je tak populární v Itálii.

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - Zatím v pohodě

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio Medley 125: Horký kandidát, byl však dražší bez kufru a nepřišel mi až tak svižný. Nemá také rovnou středovou podlahu. Nicméně je mnohem modernější, má pod sedlem obrovský prostor a možná má i o trochu víc výkonu. Nakonec rozhodla jeho nedostupnost v době výběru skút
Yamaha NMAX: Lákavá, zábavná motorčička. Přišla mi docela malá, i ta kola jsou docela prťavá. Místa pod sedlem celkem málo, ale stále víc než u SH. Má teda dokonalý odpich. Odradila mě malá kola, strašná zrcátka, hodně malá nádrž a měli ji jen v Praze
Honda PCX 125: Není špatná, ale také jsem se na ní cítil takový jako by mi byla malá. Bál jsem se docela těch úzkých kol, ale na to, že je levnější, tak má víc výbavy než SH. A ta spotřeba je bezkonkurenční.
Honda Forza 125: Tehdy trochu sen, odradila mě cena a dost špatná viditelnost v zrcátkách (fakt jsou pro mě důležitý). Nová Forza 2017 už vypadá lákavě, ale přijde mi, že ve městě tím odpichem a hbitostí se SH nevyrovná. Prostor pod sedlem a maximálka jsou pro mě však stá

První dojmy - Při testovací jízdě mě nadchlo jak skvěle to jede a jak i na skútr rychle se dostávám na rychlosti kolem 80km/h a pak, že v těch zrcátkách mám fakt dokonalý přehled. Hodně jsem váhal jestli se smířit s tak malým podsedlovým prostorem, ale kufr v ceně nakonec rozhodl.

Motorku bych doporučil pro - Skútr bych doporučil každému chce jezdit po městě, ale i něco navíc. Kdo se prostě občas chce z města posunout 50-70km nebo klidně ještě dál, kdo chce rychle lítat po obchvatech a průtazích, kdo chce do pořádného provozu. Komu stačí jezdit jen po městě a pár okolních vesnicích, pro něj to může být trochu overkill, o 20 tisíc levnější Vision rychlosti do 80kmh zvládá obdobně. Kdo chce jezdit velké dálky, ten si pořídí asi něco většího. Tohle je takový "fair-enough" na různé kombinace cest, s převahou městského provozu.

Doplňky na motorce - Original kufr, original plexi

Recenze

SH125 2016 recenze po 6000km
Skútr jsem vybíral dlouho, snad čtvrť roku. Jednak jsem v tomto oboru byl neznalý, druhák v Olomouci to bylo příšerně tristní s možnostmi se projet. Po všemožném bilancování jsem dal přednost SH125 a tady jsou po roce a 6000km mé dojmy:

Skútr používám jak na krátké tak dlouhé (250km) cesty. Při vyzkoušení ve Valmezu mě uchvátilo jak snadno si drží tu mimoměstskou 90 a přitom proklouzne kolonou jako štika. Navíc mám 185cm a na takovém PCX vypadám jak na motorce pro děti v obchoďáku.

Nejdříve posez, ten je klasický skutrový, na kolena je místa dost, na protažení nohou nemyslete. Skútr není pro malé slabé postavy, někteří (a hlavně některé) mají problém vůbec ho udržet ve stojící poloze. Sedačka je tvrdší, ale nepotí se na ní pozadí. Nicméně po dvou hodinách jízdy už to opravdu chce se protáhnout. Zrcátka jsou opravdu velká a komfortní, když si dáte chvilku práci (a na semaforu doštelujete) a rukou si je správně ohnete, budete si jistí i v té nejhorší městské džungli. Nevýhodou je, že sedíte rovně a fakt vysoko nad čelem. Jste vystaveni úplně všem větrným i jiným vlivům, včetně hmyzu, vody nebo čehokoliv co uletí z jiného vozidla. Také dost fouká tím prostorem, kde máte nohy. Zas výhled a odhad nad situací máte dokonalý. Po pár set kilometrech už vám to vadit nebude Spolujezdec má stupačky, opěrku na kufru i hodně slušnou rovnou část sedačky s madly.

Na palubní desce naleznete obligátní čidla a budíky rychlosti, paliva a teploty. Digitální displej ukazuje čas a dvě vzdálenosti tripů. Chybí mi ukazatel aktuální spotreby, a v zájezdu by i otáčkoměr potěšil, ale ten by zabral moc místa. Také tu chybí varovné blikání oběma blinkry (když mě za jízdy bodla včela, tak bych je docela ocenil). Obecně mám pocit, že Honda si s PCX víc vyhraje (už dávno má všechny fíčury) a SH drží v konzervativním duchu. I když v roce 2017 dorazily novinky i na SH.

Úložný prostor je slabinou SH. I když by asi přišla i p nějaké své výhody velkých kol. Je tu vpředu k dispozici nezamykatelná pídí schránka na rukavice nebo mobil a háček na nákup. Nečekejte, že si někam dáte pití. Pod sedlem je místo akorát na jednu sklápěčku a to jednu ze svých přileb už tam musím trochu cpát. Bundu tam kdyžtak srolujete. Honda to kompenzuje kufrem v ceně i s nosičem. Nosnost údajně 3kg, reálně to zvládá víc. Stejný klíček na zapalování i na kufr je pohodlný. 15" notebook se tam vejde na krev a klasický 20l batoh k němu už jen tak nedáte. Sundávání i zamykání kufru je však po pár pokusech celkem intuitivní. K podsedlovému prostoru mám ještě jedno pozorování. Je blízko motoru, cokoliv tam dáte a nějakou dobu jedete se vám zahřeje. Z Mattonky máte za chvíli čaj, z čokolády karamel. Pozor na to, zas za deště si tam můžete sušit náhradní rukavice, hadřík, tričko apod.







Jízda ve městě
Umi hlavně jednu věc a umí ji skvěle. Po nastartování už uslyšíte ten líbezný zvuk, jak si skútřík příjemně přede. Zrychlení je pak takřka raketové. Nechávám za sebou nejen auta, ale i jiné skútry. Díky úzkému profilu, chráněnému posezu a skvělým zrcátkům si po čase troufnete i do mnoha skulin. Co jsem zkusil v Praze, tak tam se dravost, úzkost a kvalitní zrcátka sakra hodí. Naklánění je jisté a nikdy jsem v náklonu neměl strach, že to uklouzne. Pohodlná rychlost je tak 60 nebo 80. S tímhle skutrem vám však městská 50 bude připadat strašně pomalá. A to zrychlení je prostě vynikající na zařazování se po předjetí kolon nebo rychlý vjezd do křížovatky z vedlejší, člověk má mnohem více možností než v autě aniž by někoho ohrozil nebo omezil (samozřejmě pozor jestli vás to auto fakt vidí). I brzdění je skvělé, plynulé, rychlé, ani za mokra nesmykuje, člověk se fakt nemusí bát to zaťápnout, když musí. SH je i vybavena systémem start-stop, který lze přepínačem zapínat a vypínat dle libosti. Když jsou delší semafory, občasné uhasnutí motoru je příjemné. Motor vám nevrní pod zadkem a vy vnímáte svět kolem sebe. Zas to nepoužívám moc často, kdo ví jaký vliv to má třeba na baterku. Pružení je k na velikost kol celkem tvrdé, ale záleží na hmotnosti postavy. Já jsem docela lehký, tak asi na ty tlumiče tak nesednu a na kostkách nebo panelce mám pocit, že mě chce motorka vyhodit ze sedla. Zas s 16" koly můžete vymetat díry a kanály a motorka si drží směr jako tank. K parkování tu je k dispozici jak malý vyklápěcí stojánek (tzv. policajt), tak velký stojan, který ponechá zadní kolo ve vzduchu. Klíčkem pak lze zamknout řízení a zámek schovat takovým mechanismem, co se otevírá zadní stranou klíčku. Alespoň prevence proti zámkovým šťouralům i vodě.







Jízda mimo město
Jezdím hodně na výlety, jak po okolí tak i dál. Na třetích a druhých třídách je skútřík celkem citlivý na kvalitu silnic, ale s dopravou drží krok bez problémů. Na těch prvních třídách už je to jak kdy. Skútr jede bez problémů tachometrových 100, mnohdy 110, do kopce většinou drží tacho 80, už jsem zažil, že to přes 70 nešlo. Je to hodně závislé i na povrchu vozovky i na větru. Mnohde se však i na silnici první třídy jezdí 120 a víc a tomu nemáte šanci stačit. Dynamika v rychlostech nad 80 kmh už není samozřejmě taková jako v nižších rychlostech, takže předjetí kamionu si žádá trochu času a plánování, ale jde to. Omezovač tu je na 120, a to musíte mít fakt dobré podmínky. A pokud jde o dálnici. Tak na ni občas najedu a dal jsem po ní i 80km v kuse. Cítím se tam místy i bezpečněji než na silnicích prvních tříd, kde často dochází k nebezpečným závodním předjížděním a občas mě tam někdo z protisměru ignoruje a začne proti mě předjíždět. Na dálnici se jede v pohodě, stovku to drží, i když to neškrtím na krev, 110 z toho ještě na předjetí za dobrých podmínek vyškrábnout jde. Kamion to tedy předjede, musíte si ale hlídat, že fakt daleko za vámi nikdo není. Autobus vás nedožene. Není to primárně na dálnici, ale jde to. A v zúžení nebo zácpě jste pak nejvíc v pohodě.

Pneu drží skvěle, vydržely i přívaláky a náhlý pokles teploty na 3 stupně s krajinou kolem pocukrovanou sněhem. Pocit smeknutí jsem měl jen na mokrém přechodu, ale to asi může mít každý. Párkrát jsem jel i do míst, kam nevede pevná silnice. Klasickou polňačku k chatě to dá bez problémů, ale třeba mokrá tráva nebo bláto v kempu, to už sebou můžete seknout. Enduro to prostě není :)







Spotřeba a dojezd
Skútr má nádrž o objemu 7.5 litrů. Je umístěna pod sedlem vedle prostoru pro helmu, takže při tankování je nutné odklopit sedlo. Spotřeba se samozřejmě liší podle podmínek. Něco přidá i kufr, který lze sundat. Skútr nemá ukazatel spotřeby, takže mé údaje jsou čistě z výpočtů a tankování. V záběhu, po městě a pomalejší jízdou po rovných okreskách jsem se dostal na 2.2l/100km, na první třídě nebo dálnici při dálkové cestě to je většinou 2.8l/100km. Řekl bych, že jde asi o 0.5l vyšší spotřebu než PCX za obdobných podmínek. To bude dáno většími (i širšími) koly a horší aerodynamikou. Dojezd by měl být kolem 300km, reálně však tankuji tak po 220, to už je ručička dost v červeném, ale vycucnout nádrž do nuly jsem nezkoušel. Ten ukazatel paliva je takový zvláštní, dlouho ukazuje plnou, pak se dlouho ručička pohybuje kolem středu a nakonec rychle spadá na okraj červeného čtverce, kde ještě drží klidně 60km.

Doplňky
Kromě originálního Honda kufru jsem přikoupil i Honda Plexi. Jsem z něj však trochu rozpačitý ač už s ním mám tak 3000km. Bohužel jsem neměl nikde možnost jej vidět na skútru nebo se s ním projet, takže jsem šel naslepo. Plexi se montuje výměnou "kapličky" tedy rámu kolem přístrojové desky, tedy nic snadného co můžete dělat každé dva měsíce. S mými 185cm mám bohužel oko přesně na horní hraně Plexi. Musím tedy koukat buď spodem nebo vrchem. Plexi se musí stále čistit a je velmi citlivé na poškrábání. Když vás chytí i menší déšť, tak během 5-15 minut přes drobné kapky neuvidíte ani silnici. Pak už jedině koukat vrchem. Hlavně k večeru na něj nachytáte fakt velké množství hmyzu. Jasně část by skončila na helmě, ale asi ne všechno. Po jedné takové vyjížďce mi bylo řečeno, že teď mohu zvát dívky na sbírku motýlů :D Pak to teda zužuje zorné pole, musíte se dívat skrz plexi a část periferního vidění odfiltrovat. Za nákladním autem pak chytíte nějakou tu turbolenci, ale ustát to jde. Každopádně i přes tyto nevýhody je fajn se za něj schovat, nemusím se až tak bát, že mě trefí nějaký štěrk nebo pták a určitý posun v komfortu znát je, i co do vnímání teploty v chladnějších dnech. Ve vedru to naopak je trochu problém, chcete si na sebe vzít něco ochranného, ale zas za tím Plexi je pak vedro. Začátky zvykání byly krušné, ale asi jsem si zvykl. Doporučuji u tohoto doplňku hodně přemýšlet v rámci svých potřeb a zvážit jestli kvalitní helma a bunda nejsou lepší alternativou.







Jízda ve dvou
Skútr jízdu ve dvou zvládá obstojně, i na těch 100 se rozjede. Záleží samozřejmě kdo za vámi sedí. Do takových 60kg na jízdních vlastnostech skoro nepoznáte rozdíl, u vyšších cítíte jak motorka vzadu klesne a rozjezdy potřebují větší záběr. Určitě nebudete do křižovatek vystřelovat jak raketa, ale stále první odjedete. Takže po okolí ve dvou v pohodě dle očekávání.

Závěr
Recenzi jsem napsal tak jak to cítím po roce používání. Koupil jsem skútr s tím, že jsem o tom nevěděl vůbec nic a tak bych to rád popsal pro ty co budou též hledat takové vozítko, ať vědí co od toho (ne)čekat a co všechno při výběru brát v úvahu. Všiml jsem si, že tu mnozí píší recenzi nadšeně ještě při zájezdu v ještě probíhající eufórii. Já si dal na čas, takže jsem trochu upřímnější. I přes občasnou kritiku jsem však s SH spokojen. Hlavně ten odpich a ladnost v městském provozu v kombinaci se solidní maximálkou. Nevím jestli bych si se skútry se středním dílem (a tedy nohami na okraji) troufnul to co s SH. Je na ní spoleh a dojedu kam si jen zamanu. A i když jedu dál a auta mě občas předjíždí, stejně při příjezdu do města si ten čas vezmu zpět. Důkazem je i to, že má chuť pořídit auto stále klesá.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sarapatka
sarapatka napsal 06.09.19 v 05:33 10b.

Nechic
Nechic napsal 03.09.17 v 16:58

JoskaH: Drajv je to správné slovo. To mě na Medley trochu mrzelo. Rozjezd z křižovatky je takový hezky plynulý jako u limuzíny, ale já mám rád vystřelení jako raketa.

JoskaH
JoskaH napsal 28.08.17 v 19:47

Nejsem obr ani trpaslík. 175cm.
Zrcátka na N maxu nastavit jdou. Existují rozšíření zrcatek, jiná zrcátka...to by neměl být velký problém. Jinak to medley jsem zkoušel a kdyby mělo trošku větší drajv, tak ho beru, takže vyhrál Nmax.

mildafleck
mildafleck napsal 28.08.17 v 18:22

Super stroj mám ho rád...

Nechic
Nechic napsal 25.08.17 v 22:53

JoskaH: A jak sis zvykl na zrcátka Nmaxe? Po něm jsem hodně pokukoval. Musím se na něm někde projet znovu, když už mám se skutrovanim zkušenosti :)

Více komentářů



TOPlist