renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-S750 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HPavel
Vloženo 16.8.2017
Aktualizováno 16.8.2017
Zobrazeno 7 295x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Dostal jsem se do věku, kdy chlapi začínají blbnout, hledat nová dobrodružství, případně si plnit dlouho odkládané sny, nebo se vrhat do nových vztahů s milenkami i s vědomím, že to nemusí skončit úplně dobře. Tak i já se zakoukal do krásky ladných tvarů

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor (Triumph, Suzuki) (Br

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: důvod neuveden

První dojmy - Těžko mohu napsat k motorce kvalifikovaný komentář, neboť je moje první, mám srovnání pouze s Yamahou XJ6 na které jsem jezdil jen krátce a navíc jsem úplný nováček. Omezím se tedy na osobní dojmy a technické parametry.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil starším začátečníkům. Je středně těžká a poměrně vysoká. Manipulace s ní mimo sedlo vyžaduje sílu a zručnost, což se zatím učím. Jízda je velmi příjemná, čtyřválec má velice kultivovaný chod i v nižších otáčkách a rychlostech. Motorka se skvěle ovládá a sama vám nějak sdělí, že nejlépe je nechat to na ní. Ruce jen volně položit na řídítka, nohama sevřít rám a jen lehce přenášet váhu a nechat ji, ať vás sama proveze zatáčkou. Posez na motorce je vzpřímený. Položení na nádrž ve vysokých rychlostech je poněkud nepřirozené. Nohy jsou vpředu, takže se ocitnete v jakémsi divném předklonu. Nutí vás to nejezdit příliš rychle. Rychlosti do 110kmh jsou naprosto v pohodě. Nejdelší vzdálenost, kterou jsem prozatím ujel v jednom dni, byla 364km. Naprosto v pohodě. Žádné bolesti zad, zadku ani ničeho jiného. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 4,8 l/100km. Obsah nádrže je 16 l, takže akční rádius je 330km. Asi bych to lehce dokázal srazit minimálně o litr, možná i více. Záleží, jak moc jdete do otáček. Na druhou stranu, proč tu motorku vlastně máte? Abyste si to brumlali na šestku od 1500 do 3000 otáček s dojezdem 500km na jednu nádrž? Myslím, že tady je to hlavně o neekonomickém stylu jízdy – plyn / brzda. Splnil jsem si sen z mládí a užívám si to. Každému bych přál, aby si to zkusil a vychutnal si ten pocit. Na motorce je cestování úplně něco jiného. Slunce, vítr, vůně i smrady z polí, všechno je mnohem intenzivnější a umocňuje to prožitek z jízdy i vnímání rychlosti. Prostě bezva. Dík za přečtení, mějte se fajn. Pavel

Doplňky na motorce - Prozatím pouze rolničky na kyvce a tankpad

Recenze

Motorka váží 213kg a proti své silnější sestře GSX-S 1000, která jí byla předlohou, působí mohutnějším dojmem. Sedlo je ve výšce 820mm, tudíž bych ji doporučoval lidem min. 170cm vysokým. Oproti XJ6 na mně při jízdě působí obratněji a lehčeji. Motorka je standardně vybavena ABS na předním i zadním kole. Brzdové systémy ovšem nejsou propojeny, takže když brzdím přední, zadní se nepřidává. Dále je tu třístupňová kontrola trakce, kdy 1. stupeň znamená minimální zásah elektroniky pro sportovní jízdu, 2. stupeň je pro cestování a 3. stupeň je do mokra. Aktivace kontroly je na přístrojové desce signalizována žlutou kontrolkou – mám na mysli situaci, kdy vám systém aktivně zasáhne do jízdy, na palubce se rozsvítí / blikne žluté světlo. Jinak display trvale zobrazuje informaci o zapnutí kontroly a o zvoleném stupni. Když jsem motorku odvážel z obchodu, nastavil jsem stupeň 3. a jednou zaznamenal probliknutí žlutého světla při rozjezdu do kopce, kdy jsem dal více plynu. Pro běžnou jízdu mám nastaven stupeň 2. a občas přepnu na stupeň 1. Popravdě necítím žádný rozdíl a indikátor sepnutí systému jsem od té doby nezaznamenal. Může to znamenat, že jezdím pod limitem motorky, což uznávám. Zřetelné poser-proužky na zadní pneumatice naznačují, že v náklonech mám taktéž rezervu, nicméně poloměr zaoblení pneumatiky o šířce 180mm, ojetý až ke kraji vyžaduje dle mých zkušenějších kolegů extrémní náklon, dosažitelný např. na okruhu. Já prozatím najezdil pouze 3400 km na běžných silnicích. Motorka je taktéž vybavena nějakým pomocníkem, který vám pomáhá v nízkých otáčkách – Low RPM assist. Řekl bych, že je to něco jako pomocník při rozjezdu, kdy při záběru spojky poklesnou otáčky motoru. Zřetelně jsem jeho účinek cítil pouze krátce po přechodu z XJ6, kdy bylo jasné srovnání. Pak už mi to přišlo normální. Nicméně ani tato berlička nezabránila tomu, aby mi to párkrát nezdechlo. Obzvlášť při rozjezdu, kdy následuje prudké odbočení, bývám s plynem poněkud pod normou. Motor je tichý. V nižších otáčkách cca 1500-2500ot. se z airboxu line příjemně hluboký dunivý a chrčivý zvuk s občasným prásknutím. Ve 3000ot. dunění ustane a motor tiše bzučí v konstantní tónině, pouze se zvedá hlasitost až do 7500ot. a pak začne ječet. Na rovinu řeknu, že ten kravál mně až trochu děsí . Motor dává maximální výkon 114 koní při 10500ot. a krouťák 81Nm od 9000ot. Myslel jsem si, že něco vím o zrychlení, neboť jsem 8 let řídil 3-litrový, benzinový 6-ti válec o výkonu 207koní, který při 5000ot. trhal asfalt, nicméně motorka mi ukázala zcela nový obzor. Mám pocit, že rychlostní nárůst + 50kmh se odehrává ve vteřině. Prostě otočíte rukojetí plynu a motorka se rozletí. Pak už se jen držíte řídítek, protože setrvačnost a odpor vzduchu vás rve dozadu. Maximální rychlost, které jsem prozatím dosáhl, byla na tachometru 188kmh. Kde k tomu došlo, raději nebudu uvádět. Dvakrát jsem se ocitl v lehce krizové situaci. Poprvé, když jsem se v radosti z jízdy neuváženě odvázal a v náklonu, při rychlosti asi 70kmh přelítl železniční přejezd v Blansku u ČKD, mi na kolejnici lehce ustřelilo zadní kolo. Ještě že se v takové situaci člověku sevřou půlky, neboť jinak bych byl nejspíš dosranej od hlavy až k patě. Podruhé jsem neodhadl poloměr zatáčky a v náklonu na středové čáře míjel auto v protisměru. Ani nevím jak se to stalo, ale reflexivně jsem přidal plyn a motorku ještě více položil což mně vrátilo do středu silnice. Ve svém věku se považuji za rozumně uvažujícího a rozhodně nechci divočit, ale prožívám něco úplně nového a musím říct, že mně to naplňuje neskutečnou euforií. Opravdu si to užívám, bez ohledu na fakt, že zkušenější kamarádi mi v zatáčkách ujíždějí. Snažím se velice zvolna posouvat hranice. Prostě jezdit tak, aby to byla jenom radost. Odpružení motorky má omezenou možnost nastavení. Vlastně je možné pouze v 6 stupních regulovat předpětí předních i zadní pružiny. Nicméně tovární nastavení je ideální. V tomto ohledu je můj názor dost irelevantní, neboť mi chybí zkušenosti. V porovnání s XJ6 je Suzuki trošku tužší, což se projeví rázy při přejezdu hrbů, ale zase lépe sedí a nehoupe se. Konzultoval jsem nastavení s mechaniky v CARtecu – a musím konstatovat, že jsem byl velmi spokojen s profesionálním přístupem a příjemně lidským projevem jak mechaniků, tak prodejců – a bylo mi doporučeno, abych se v tom nehrabal. Je to má první motorka tak si mám zvyknout a přijmout její nastavení jako vlastnost. Mají prý zkušenosti, že jakmile do toho jednou sáhnete, už s tím nepřestanete, rozdrbete to a nakonec zjistíte, že tak jak to bylo na začátku, to bylo nejlepší, jenže už se vám to tam nepodaří vrátit . Tak jsem si prostě zvyknul a vyhovuje mi to tak, jak to je.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sooky
sooky napsal 22.01.20 v 03:11 10b.

Skvele napsana recenze, ktera se cte jednim dechem At ti Suza prinasi stale vetsi a vetsi radost Za me je tato motorka jedna z nejlepsich

nokia321
nokia321 napsal 09.10.18 v 19:26 10b.

Super počteni, jen tak dál. Díky

HiddenSnake
HiddenSnake napsal 14.10.17 v 08:56

Jinak ke kontrole trakce ... Jak sem pochopil tak zasahuje i do palivovych map a charakteristiky plynu, takze pokud to hodis na 2ku tak.by si nemel prohrabavat protoze proste plyn je vic relaxovany.

HiddenSnake
HiddenSnake napsal 10.10.17 v 09:10 10b.

Pekne, pekne. Taky po ni pokukuju. Zeptam se kolik meris. Ja mam 190cm a trochu se bojim, ze.mi bude mala.

Maguez
Maguez napsal 27.09.17 v 09:14 10b.

Dokonale sepsaný článek, krásný příběh, vzorový technický pohled na motorku. Super, gratuluju ! Svým dcerám stále opakuju: ŽIJ na MAX ! Tak se toho chlape drž taky.

Více komentářů



TOPlist