renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250/353 Kývačka (1957)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník zulu12
Vloženo 8.8.2017
Aktualizováno 8.8.2017
Zobrazeno 1 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Stará nesmrtelná klasika s krouťákem proklatě nízko.

První dojmy - Motor není točivý, je to těžkopádný jednoválec. Nemá smysl to točit pánu bohu do oken. Když jsem ji probouzel z cca 25 let dlouhého spánku, tak mě stihla párkrát nakopat. Kope fest, je to přece jen jednoválec, startovací páka taky není úplně nejkratší a v kombinaci s tím převodem segmentu...No chce to pořádný boty :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro každého motorkáře. Ale pozor ! motorkáři a majitelé motorek jsou dvě rozdílné skupiny...

Doplňky na motorce - Zadní nosič

Recenze

Dvaapůlu jsem vždycky chtěl, už od malička. Fascinoval mě ten hluboký zvuk jednoválce. Zní jako nabručený líný medvěd. Volnoběh, tohoto motoru to je něco neskutečného. Člověk by řekl, že se každou chvíli musí zastavit, ale on se setrvačností zase převalí a zapálí čerstvě nasátou směs, která zanedlouho putuje ven ve formě spalin skrze dva dlouhé doutníky .

Na dvaapůle nemám moc najeto, jednak ji nemám přihlášenou a taky stála asi 25 let, což se podepsalo na jejím technickém stavu, který zřejmě už v době odstávky nebyl úpně nejlepší.

Nebudu se rozepisovat o brzdách, podvozku, ovladatelnosti... Nebylo by to objektivní, moje dvaapůla není v stoprocentním technickém stavu a i kdyby byla, tak nemá cenu tyhle věci řešit u tak staré motorky. O dvaapůle jen v dobrém .

Motorka je v původním stavu, sem tam lavor na nádrži, ohnuté stupačky, doutníky jsou jak liška a na konci ze spodní strany jsou rozšklébené jak banán (to by mě i docela zajímalo jak se to stalo). Je vidět že na motorce se opravdu jezdilo, však kvůli tomu si ji tehdy strýc asi koupil ne ?

Když se motorka objevila u mě v garáži, nafoukal jsem pneumatiky, dal tam jednu starší baterku a vyčistil nádrž. Přeplavil jsem karbec prošlápl 3x s vyplým zapalováním. Zapl jsem zapalování a nahodil jsem ji na první pokus. O tom tahle motorka prostě je. Pětadvacet let stojí někde ve sklepě, a pak jí dáš trochu napít a šlape jak švýcarské hodinky.

Jawa vyvážela kdysi kývačky do Indie, kde dodnes ty motorky jezdí a dokonce tam dnes vyrábí její kopie.

To nechápeš prostě, 60 let stará koncepce a Ind jde a koupí si to... Proč asi ? Protože to je držák, spraví to šroubovákem, díly jsou za hubičku a tryskou proleze i prasečí ho*no

Holt je to motorka z doby, kdy kvalita něco znamenala...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jawatar
jawatar napsal 15.08.17 v 21:38 10b.

Tak ta je super-nerenovovat!!!

Bonsai650
Bonsai650 napsal 15.08.17 v 10:11 10b.

kunar
kunar napsal 13.08.17 v 15:25 10b.

Super..mám tu samou,denně do práce a bez poruchy.

Sob78
Sob78 napsal 13.08.17 v 10:44 10b.

Úúúúúúžasná originálka ,teď už ji jen hýčkat a hýčkat...

Targus
Targus napsal 11.08.17 v 23:54

Škoda, že k tomu není stará SPZ. A sundal bych z plechů tu "stříbrninu" za motorem. Jasně, že to sebere spustu kobyl navíc , ale v rámci pěstování patinovky bych s tím cosi udělal...

Více komentářů



TOPlist