Provedena kontrolní rozborka po víkendové hoňce. Když se honí, tak maže sqěle, pouze pístní kroužky zasluhují výměnu. Na pístu a v hlavě jsou vidět čistá místa, napovídající něco o způsobu vyplachování. Ano, přefuky jsou ... na prd? Správně by na pístu měla být čtyři čistá místa v místech čtyř přepouštěcích okýnek. Pro čtyřkanál platí, že zadní kanály (dále od výfuku) jsou pomocné a upraví vnitřní aerodynamiku proudění ve válci tak, aby proud čerstvé směsi z hlavních kanálů šel kolem zadní stěny naproti výfuku. Tak, jak to zamýšlel ve svém patentu dr. Adolf Schnuerle v roce 1926. A tady? Směs z hlavních kanálů se evidentně mísí se spalinami a odchází do povětří. Jestli se něco směsi dostane až ke svíčce je svým způsobem omyl konstruktéra. Nebývá totiž úmyslem udělat pomocné kanály jako jediné schopné "nakrmit" válec. Navíc jsou to pouze jakési šikmé drážky ve vložce samotné, dole u klikové skříně i solidně zaškrcené. U konkrétního válce je vložka i mírně pootočená, s následkem nesymetrického zaškrcení vstupní části pomocných "kanálků", což je vidět na spalovacím prostoru.
-
Strana sání
-
Strana výfuku
-
Levá strana pístu
-
Dno pístu
-
Pravá strana pístu
-
Spalovací prostor
-
Schnuerle patent