renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GN 125 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník matejquad
Vloženo 20.7.2017
Aktualizováno 11.5.2021
Zobrazeno 3 192x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Japonská malorážka se vzhledem klasika

Více fotografii

Výška jezdce: 168 cm

První dojmy - Motorka mi padla do ruky okamžitě, co jsem měl možnost se poprvé svézt (při nákupu jsem teprve dělal řidičák:D). Motorka se úžasně ovládá jak při jízdě, tak při otáčení, šmrdlání po garáži atd. Jede perfektně:)

Motorku bych doporučil pro - Začínající jezdce/jezdkyně, kteří hledají první moto na naučení:)

Doplňky na motorce - Kožená rolka

Recenze

Svojí GN 125 jsem koupil v půlce června 2017, kdy jsem dělal řidičák (A1) s Hondou CBF 125 a došlo mi, že Babetta mi stačit nebude. Tak jsem začal hledat, co by se mi v cenové kategorii do 25 tisíc líbilo a zároveň se to nesypalo. Po pár večerech hledání a pročítání recenzí jsem došel právě k Suzuki GN 125.
V té době byla v inzercích na motorkářích pouze jedna k prodeji v Náchodě, což není z Mělnicka zrovna nejblíže, ale po chvilce přemlouvání rodiče nakonec svolili a že tam pro ní zajedeme. Půjčili jsme si firemního MB Sprintera s asi třemi ledničkami vzadu a motorem v nouzovém režimu, ale co už. Dorazili jsme na místo a majitel jí vytáhl z garáže sdílené s ostatními obyvateli bytovky, takže stála vedle asi 4 babet a jednoho Varadera:D Nicméně jsme jí omrkli, ale když došlo na startování, tak nastal problém. Vybitá baterie. Majitel nechtěl, abychom si to roztlačili (GN nemá nakopávačku), tak jsme snad hodinu čekali, než se to trochu nabije, načež ochotně naskočila. Táta jí vzal na krátký test ride (připomínám, že jsem v té době teprve dělal autoškolu a i kdybych papíry měl, tak bych asi stejnak prd poznal:D). Test proběhl v pohodě. Žádné zásadní problémy se nekonaly. V tento moment to bylo asi hodinu a půl hodiny od toho, co jsme přijeli a po celou dobu, co jsme tam stáli a rozhodovali se koupit/nechat, tak kolem chodili ostatní obyvatelé bytovky a říkali věci jako: ,,Tak už jde do světa, jo?" nebo ,,To už to prodáváš, Pepi?" Bylo to dost divný :D, ale nakonec jsme se dohodli a majitel, že půjde připravit kupní smlouvu. Mezitím se spustil docela slejvák a on stále nikde. Přišel snad po tři-čtvrtě hodinyl, ale tak lepší později, než nikdy, že? Tak se to podepsalo, motorku jsme přikurtovali k ledničkám a jelo se.
Samozřejmě, že nějaké mouchy má, ale není to nic zásadního, co by se nedalo snadno a bez zbytečného bastlení opravit.
Teď bych přešel k samotné jízdě. Motorka má sama o sobě pouze 100 kg, což znamená, že je úžasně obratná a jak jsem v prvních dojmech naznačil, tak v kombinaci s relativně nízko posazeným sedadlem není manipulování s ní absolutně žádný problém. Sám mám 168 cm a 49 kg a je to dost v pohodě, takže myslím, že by to mohla být skvělá volba i pro začínající motorkářky. Přeci jenom je to pouze dváca, takže nějaké závodění a předjíždění nepřipadá úplně v úvahu (kromě cyklistů:D). Sedlo pohodlné - obavy z bolavé zadnice nejsou na místě;) Co se týče úložného prostoru, tak je to dost bída. Pod sedlem nic není, ale asi uprostřed moto je taková přihrádka, kterou bych přirovnal jak obsahem, tak tvarem k takovému většímu Toblerone, proto tam mám tu rolku, do které jsem strčil povinnou výbavu:) Spotřebu jsem ještě neměřil, ale podle ostatních uživatelů bude okolo 3l/100km. Fotky zatím jen provizorní, lepší přidám v průběhu sezony.
Tak to je prozatím asi vše. Na konci sezóny mám v plánu napsat shrnutí, tak doufám, že to bude jen chvála. Aktuálně má najeto 30 000 km, tak schválně, kolik přes léto dám:)
Hezkou sezónu a hlavně, kolama dolu!

Toto doplnění píši po více než 3 letech od prodeje GNka a zkušenostech s pár dalsími 125. Na GN vzpomínám rád. Je to jednoduchý stroj který když dostává péči tak se odmění železnou spolehlivostí (stejný jako DR 125/ Marauder 125). V těchto letech se prodávají za naprosto směšné peníze a jako první motorku ji nelze než doporučit. Lehoučká a nizká, tudíž vhodná i pro menší postavy. Sedlo jak vidno z fotek luxusní.
Jedinnou nevýhodou byly vibrace od motoru při vyšších rychlostech. Motorka je to prostě na kochačku spíš. I když ovládá se parádně a na úzkých klikatých silničkách se s ní dá vyblbnout taky skvěle. Není to rozhodně líná motorka. Vlastně ve srovnání s jakoukoliv 4T 125 co jsem zkoušel mělo GN ve správných otáčkách největší zátah. V horní polovině otáčkoměru se nadechne a táhne na svou kategorii velmi dobře. Všechno co tu píšu se ale týká sériových převodů. Dají se koupit jiné velikosti rozet a měnit tak převodový poměr. Pro vyklidněné jezdce by možná dávalo smysl převod více do rychla kvůli snížení otáček a s nimi spojených vybrací.
Za dané peníze mě moc lepších motorek nenapadá. Samozřejmě se na ní nejspíše nechytnou veškeré spolužačky ale design je za mě krásný a celkově materiály/zpracování je velmi kvalitní.
Neprodal bych jí, ale lákalo mě objevování míst i mimo silnici. GN jízdu mimo silnici zvládá, ale vzhledem k parádnímu stavu jsem jí nechtěl ničit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krokoš
krokoš napsal 23.06.19 v 06:24 10b.

Pekná motorečka, nech slúži, daj foto tej hondici.

NiLu
NiLu napsal 07.02.18 v 19:28 10b.

Pěkná, do začátku si myslím, že skvělá volba, tak ať to jezdí.

Lumen
Lumen napsal 25.07.17 v 07:24

Moc pekny,at dela radost

MarcaBiker
MarcaBiker napsal 24.07.17 v 19:04 9b.

Nemá tvoje GNko na nádrži důlek od blinkru?Pokud ano tak to je původně moje GN

Ijon
Ijon napsal 20.07.17 v 19:55 10b.

"Géenko" je pěkný strojek, se vzhledem klasické motorky z osmdesátek. Taky jsem o ní uvažoval, prohlížel jsem si jí na burze v Chotusicích. Shodou okolností měla taky vybitou baterku, takže se jí majitel (dlužno říci poměrně nepříjemný chlapík) ani nepokoušel nastartovat. Takže z potenciálního obchodu rychle sešlo.
Nakonec jsem koupil Hondu CLR, ta sice nevypadá tak cool, ale zase jede trochu rychleji.
Užij si to, máš na tom nějakou práci, ale i o tom to je...

Více komentářů



TOPlist