renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 AS/AE (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pavel83
Vloženo 27.6.2017
Aktualizováno 9.4.2022
Zobrazeno 2 680x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pohodlný cesťák co se umí hezky rozparádit :D

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Poměrně mohutná stavba motorky, když sem na ní sedl tak velký respekt z váhy (zbytečný) jak se pohnou kola tak o váze člověk vůbec neví, hodná jak beránek do 5tis, nad 5tis. otáček motorka vystřelí dopředu jak raketa. Hned jak člověk usedne za řídítka ocení široké pohodlné sedlo a výškově nastavitelný plexi štít.

Motorku bych doporučil pro - pro cestovatele, kteří nehledají offroadové zážitky a mají rádi sportovnější jízdu

Doplňky na motorce - Padáky

Recenze

Jelikož mě už nebaví každou chvíli měnit motorky, rozhodl jsem se, že ta v pořadí 13. musí být taková co u mě nějaký ten pátek zůstane, podmínky byly kardan (jsem lempl na údržbu řetězu) větší objem, ať nechybí výkon a pohodlí na dlouhé cesty a protože ladičky jsou srdcovka tak moc velký výběr nezůstal.

Jak v kostce za těch pár stovek kilometrů shrnout vlastnosti motorky?

1. Pohodlí - není co řešit, příjemné široké sedlo pro řidiče i spolujezdce dávají tušit, že tato motorka byla vyvinuta pro hltání stovek kilometrů k čemuž napomáhá výborná ergonomie jezdce i nastavitelný větrný štít, motorka je v základu vybavena 3 fázovým vyhříváním rukojetí v chladných dnech určitě užitečná věc, zatím nebylo potřeba zapínat.

2. Jízda - někde jsem četl, že jede jak tank :D musím naprosto souhlasit, krásně se vodí ve zvolené stopě a nerozhodí jí žádná nerovnost, dokonce i ve vyfrézované vozovce není žádný větší problém, samozřejmě není to enduro, takže hodně rozbité silnice opravdu ráda nemá.

3. Brzdy - na váhu stroje i s plnou polní (řidič, spolujezdec) brzdí výborně, je vybavená systémem ABS, zatím jsem nemusel testovat, motor při zavření plynu příjemně přibržďuje, takže brzdy při klidné jízdě člověk používá jen minimálně.

4. Motor - při klidné jízdě se dá jet od cca 50 km/h na pětku a motorka pobírá plynule zrychlování, jak se motorka přiblíží k 5tis. dostaví se razantní nárůst výkonu, který končí až u omezovače.

5. Cestování - asi není co dodat :D vše co člověk očekává od cestovně sportovní motorky splňuje do posledního puntíku.

6. Poloautomat - pro mě asi největší novinka, velice návyková, lze řadit klasicky nohou (už vůbec nepoužívám), nebo ukazováčkem páčkou na řídítku, ve městě se chová motorka jako skůtr, takže dojedu na křižovatku, nechám zařazenou jedničku a při rozjezdu jen přidám plyn, prvních pár kilometrů jsem měl tendenci při zastavení hledat spojkovou páčku, jen by mohla být převodovka trochu tišší při zařazení jedničky







3.12.2017 Motorka zazimovaná, po první půl sezóně s FJR najeto cca 7tis. se musím utvrdit, že to byla správná volba.
Absolvovali jsme s manželkou několik menších výletů a i ve dvou se motorka výborně ovládá a výkonu má vždy dostatek, jen při jízdě na našich rozbitých silnicích je dobré přepnout zadní tlumič na soft, spotřeba se drží při svižnější jízdě kolem 5.5L/100 ale dá se jet i úsporněji, když jsem jí vezl na výměnu oleje a gufer ve vidlích, cca 150km v dešti při klidné jízdě na mě vyskočilo krásných 4.5l/100.
Další postřehy v sezóně 2018







20.12.2018 Jelikož jsme se rozrostli o dalšího malého motorkáře, tak byla sezóna 2018 trošku klidnější, ve směs se jednalo o cesty do práce, popř. pracovní cesty, i tak najeto cca 7tis. km.
Musím opět vyzdvihnout výborné jízdní vlastnosti FJRka, na podzim jsem měl kolizi s dospělou srnou a motorka se téměř ani nehnula ze zvolené stopy, bohužel srna mi urazila ruční páčku řazení, která se samostatně nedá objednat, takže zakoupen celý díl cca 1700,- a týden čekání, mimo této nehody žádné další komplikace nebyli, takže stoprocentní spokojenost.
Uvidíme co přinese sezóna 2019.



















29.2.2020

Sezona 2019 nebyla pro motorku ani pro mě moc šťastná. Na cestování nezbylo moc času, tak se jízdy omezily jen na cestu do práce. A pak to přišlo ... Je ráno 5 hodin a zjišťuji že nestíhám, beru klíčky od motorky rychle na sebe oblékám kombinézu a vyrážím do práce, po pár kilometrech hloupě přidávám plyn vysoko nad povolený limit a pak obrovská rána do boku motorky, v hlavě se honí milion myšlenek, ale jedna převládá hlavně nespadnout HLAVNĚ NESPADNOUT!!! Nevím jak, ale povedlo se mi to ustát a dobrzdit.
Už tuším co se stalo, srna se rozhodla přeběhnout silnici, bohužel pro nás oba v hodně nešťastnou chvíli.
Začínám zjišťovat škody, kufr leží cca o 50 metrů za mnou, boční kapotu nacházím v příkopu u silnice, chladič promáčklý, ale neteče, výfuk promáčklý, a pod motorkou začínají být vidět kapky, Srna utrhla brzdovou hadici.

Motorku jsem si zamiloval a i když oprava je a bude poměrně drahá rozhodl jsem vše dát do původního stavu,
Již mám téměř všechny díly, takže počkám až dorazí barva a hurá na lak.
Snad na jaře budu zase v sedle a vplné síle budem brázdit silnice.


















2021

Motorka opravena, ale času stále málo, takže krom cesty do práce v podstatě jeden větší výlet cca 400km, opět se ukázala motorka jako výborný cesťák na zdolávání dlouhých výletů, ani po 400km na jeden zátah žádná velká únava, uvidíme co přinese sezóna 2022

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pavel83
pavel83 napsal 09.04.22 v 14:27

:)

Kubalesko
Kubalesko napsal 01.04.22 v 09:53 10b.

Jirka_CV
Jirka_CV napsal 02.02.20 v 17:47 10b.

Fešanda.
Taky používám motorku a k tomu ještě skútra do města.

Massakra
Massakra napsal 03.02.19 v 17:46 10b.

Taky se přidám , koukám taktéž cestovní, jinak než 10.b nevidím.

Pumposz
Pumposz napsal 26.11.17 v 12:45 10b.

Už jsem pro ní jel, a blbeček prodejce se mnou vydrbal. Takže jsem pořídil Báwo. Každopádně tohle je pro mě to nej od Yamahy. Je úžasná

Více komentářů



TOPlist