renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW K 1600 GT (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník autohobby
Vloženo 8.6.2017
Aktualizováno 20.2.2019
Zobrazeno 1 468x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvělá motorka na cestování i lehký sport -bez kompromisů.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki GTR 1400: Po vyzkoušení jednoznačně vyhrálo BMW i když jsem musel rozbít asi deset prasátek a to i dětem.

První dojmy - Design motorky je opravdu skvělý,nadčasový, zcela uchvátil moji drahou polovičku a ta zase moji peněženku.Takže bylo rozhodnuto. GTR1400 bylo zamítnuto a místo něho se objevil v garáži tento krasavec. První svezení je nepopsatelné. Trochu seznamování s palubním počítačem a jeho ovládáním, ale po chvíli již v pohodě.Motor nádherně v nízkých otáčkách tahá a přede, ve vysokých zase příjemně píská.Chod motoru díky šestiválci je luxusně hladký, vyrovnaný bez náznaku vybrací s dostatečným výkonem. Podvozek ESA s elektronickou regulací je výborný, skvěle nastavitelný a s kombinací nastavením režimu palivové mapy nemá chybu.Adaptivní světlomet pracuje na jedničku a v porovnání s mou Octávkou svítí líp.Kdo neuvidí,neuvěří. Bohužel má i několik pro mě nedořešených věcí. Jako největší průšvih bych hodnotil vypnutí tempomatu např.na dálnici při vyšších rychlostech.Vzhledem k velkému objemu motoru dochází při vypnutí tempomatu k velmi výrazné deceleraci -zbrždění motorky a je to velmi nepříjemné.Naštěstí jsem to odstranil velmi snadno.Prostě přidám plyn a velmi zlehka jakoby namáčknu spojku,tím se vypne tempomat a po ubrání plynu nevznikne tento velmi nepříjemný efekt ,,naražení brady,, . Další podle mě neštastné řešení je převod kardanem na zadní kolo tzv.na tvrdo,bez možnosti tlumení rázů např.pryžovým lůžkem,jako to mají někteří japonci. Převod na zadní kolo je typický bavorácky a jednoznačně mysleli na životnost celého pohonu,ale utrpěl tím a to podstatně komfort. Pokud jste byli zvyklí u japonských stříkaček i karburátorů najít takovou polohu plynu, kdy dojíždíte téměř bez plynu např. k překážce /minimum přidaného plynu/,u BMW se s tím můžete rozloučit.To se mě snad ještě ani jednou nepodařilo.Asi je to konstrukčně díky SW řídící jednotky a potenciometru elektronického plynu.Jednoduše, bud deceleruji nebo akceleruji.Dojezd k překážce s minimem plynu-nemožný. A poslední ,ale již známý problém je příliš hlučné řazení.Nevím ,zda převodovku nepřevzali z poválečného modelu R32, ale v dnešní době si řazení rychlostních stupnů představuji trochu jinak.Je jasné,že převodovka byla navrhnutá tak,aby snesla veliký točivý moment /175Nm/ s ohledem na dlouhou životnost, ale pánové fakt to nešlo udělat líp? Jinak vše ostatní je skvělé a navrženo téměř k dokonalosti. Aerodynamika, plexi, přístrojové budíky,posez,úložný prostor, ovladatelnost atd. Raději jsem se zaměřil na neduhy tohoto skvělého stroje.Před koupí motorky jsem hodně,opravdu hodně pročítal různé příspěvky a recenze,ale o některých výše zminivaných ,,nedostatků?,, jsem se nikde nedočetl.Byl bych rád o komentáře,ale prosím pouze od majitelů K1600.

Motorku bych doporučil pro - Motorka bez kompromisů.Pro všechny ,kteří preferují pohodlné cestování i na delší vzdálenosti.

Doplňky na motorce - xenon,vyhřívané rukojeti a sedla,rádio,zabudovaná navigace, 3x kufr, ABS,tempomat,

Recenze

Nadčasový design,skvělé jízdní vlastnosti,vynikající motor a brzdy.Výborná spotřeba okolo 5,5l. Výborně se hodí na kvalitní alpské silnice,táhlé zatáčky a dálnice.
Žena se mnou nikdy moc jezdit nechtěla,ale po projetí na teto motorce se jí nemůžu zbavit.
Kamarád mě trošku vyhecoval,že mám vzít autobus /BMW/ na vyjíždku namísto R1 na kterou sedá v garáži prach.Zda mu budu stíhat, že nebude pořád na mě čekat. Je to kluk v nejlepších letech,plný elánu do života a k tomu GSXR 1000.Pořád si hraje.Jízda po zadním občas po předním,prostě ,,pošuk,, . Bohužel jsem se nechal hecnout a vyjeli jsme. Pokud jsme jeli dlouhé zatáčky v kombinaci s hezkou silnicí a rovinami ,neměl šanci ujet.Bohužel jakmile přišly vracečky a technické pasáže ,nedalo se to zvládnout a vysoká hmotnost byla citelně znát. Průjezd zatáčkami byl podstatně pomalejší. Pokud jsem poslal motorku do zatáčky přes její limity,dala mi to výrazně najevo,že nejedu na supersportu. Začala se vlnit, až zasáhla a to radikálně kontrola trakce. Poté jsem již štěstí nepokoušel a raději zvolil tempo jí vlastní. Byla to velmi dobrá zkušenost a vyzkoušel jsem si její limity co si k ní můžu dovolit a co už ne.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bubel
Bubel napsal 10.06.17 v 13:05

autohobby
autohobby napsal 08.06.17 v 21:54

Dík chlapi.

fery251
fery251 napsal 08.06.17 v 17:55 10b.

Nádhera

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 08.06.17 v 08:44 10b.

hodně Km

31081
31081 napsal 08.06.17 v 08:00 10b.

Více komentářů



TOPlist