PROFIL MOTORKY

Yamaha X-max 125 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MiBi
Vloženo 17.5.2017
Aktualizováno 31.10.2017
Zobrazeno 892x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Celkem velký pohodlný skútr...125 cm2. Používám denně, jezdím i 1200Km/měsíc (samozřejmě pokud to počasí dovolí = není 10cm sněhu).

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda SH 125: Hondu jsem měl půjčenou na 14 dní, byla hezká, jezdila krásně, ale byla malá. Pod sedlo se nevešla ani jedna helma, v X-Maxu tam dám 2 helmy a ještě zámek a haraburdí, nebo 3 igelitky s nákupem.

První dojmy - Jezdí to parádně, málo to žere (kolem 2,7-2,9), ve městě se to dobře proplétá zácpou. Na dálnic to udělá kilodvacet, kufr pod sedlem je obrovský a nádrž taky (dojezd až 320 + dalších asi 50 na rezervu Km).

Motorku bych doporučil pro - Spíš chlap, co má trochu síly, na ženu by to bylo asi těžké na proplétání mezi auty a v kolonách. V pohodě se s tím dají jezdit delší trasy, 300Km není žádný problém, s přestávkami i víc.

Doplňky na motorce - Vyrobil jsem si držák na navigaci Garmin Oregon 650. Mám to přichycené šroubem od zrcátka a používám často. Hlavně když jedu na výlet. mimo navigace vidím i přesnou rychlost, zaznamená to trasu, vidím průměry, časy, dojezd... a tento Garmin je vodotěsný, takže i v dešti bez problémů a na dvě dobíjecí tužkovky funguje i 9 hodin. ještě chi vytáhnout USB zásuvku na dobíjení telefonu do přední přihradky, ale to až za dlouhých zimních večerů.

Recenze

Jezdím s Maxikem každý den do práce a zpět. Dělá to cca 60km každý den po Praze. Ušetří mi to denně hodinu stání ve frontách, což jsme absolvoval v autě a peníze za benzín. Neměnil bych.
Jinak motorka je velká (na to že je to 125), stabilní, i když jede přes stovku, tak naprosto v pohodě, velká kola zvládají i tramvajové koleje bez větších otřesů. Na tachometru jsem vytáhl nejvíc 135Km/h, ale podle GPS to bylo jen 122Km/h. Mám najeto s X-Maxem prvních 8000Km, spotřeba lehce pod 3 litry (2,7-2,9) a to na tom jezdím jen ve městě a občas i ve dvou. V porovnání s Hondou SH 125 je to výrazně větší, těžší a to má svá pro a proti. SHčko bylo na křižovatce při rozjezdu rychlejší, ale kolem 60km/h už to vadlo. Maxík potřebuje rozjet tak na 40km/h a potom jede jako utrženej vagon tak do 90 a k těm 120 už je to volnější. Ale na křižovatce to stále nandá většině autům, pokud zrovna nestojí vedle třílitrová Audina v automatu. Honda nebyla tak pohodlná a ve dvou už to nebylo moc o zábavě.
Byl jsem se párkrát projet pro radost v Kokořínském údolí a na projížďky ideální. Jak je to větší, má to pohodlné sedadlo, člověk má obě půlky pěkně na rovném křesle, žádné obkročmo na koze a tak nějak to pěkně jede. Broukat si to 60 až 90 a čučet kolem. Ale i kolem 110Km/h to je stbilní a když jsem jel po dálnici, tak v pohodě na maximálku hodinu v kuse. Díky solidnímu štítu ani moc nefouká, nohy jsou schované. Zkoušeli jsme i sprint na 2km s Hondou Majestic 125 a dopadlo to přesnou plichtou, rozdíl tak metr (měl jsme se víc schovat za štít, nebo zhubnout
a měl jsem podhuštěnou zadní pneu, příště by to Maxík určitě vyhrál
Zatím nejdelší trasa byla 380km, ujel jsme to v pohodě, ale přeci jen to chce sem tam zastavit a protáhnou se. Myslím že bych s tím dokázal jet i dál.
Jinak mě trochu zklamaly ceny náhradních dílů, třeba brzdové destičky za 1200 v Yamaze to je brutál, tak jsme koupil Ferodo v Kelly a za 210Kč a naprosto bez problémů, výmena do 8 minut. Skútr jsem koupil starší a původní majitel si s ním ustlal a trošku ho odřel, tak jsme koupil 2 nové originální plasty na http://www.partsdepot.cz a je jak novej (ročník 2014). Abych jen nechválil, štve mě bezpečnostní oko. Když chcete přivázat řetězem Maxika třeba k lampě a nedělat to za kolo a nechat psi močit na řetěz, má opravdu masivní ocelové oko, určené k zamykání pod sedlem na pravé straně. Výborný nápad, řetěz neleží na zemi a oko je přivařené k rámu a je fakt masivní. Bohužel je nad výfukem a když má člověk řetěz v ochranném obalu, aby neodřel skútr, tak se obal spálí o výfuk, který nestihne během minuty vychladnout... A apk výměna žárovek, to je porod, kdy se musí rozebrat celý čumák. Teď už mám praxi, ale i tak to pod 20 minut nedám a to mám všechen vercajk. Tak to je asi jediné, co mi připadá jako nedomyšlená blbost.
Taky jsem už píchnul zadní kolo a vyndat kolo je skutečně kalvárie (na jiných skútrech to asi nebude lepší) musí se sundat výfuk, tlumič, rozebrat vidlice, odšroubovat blatník, rozdělat střed a vyndat osa, k tomu demontovat brzdu a ABS, prostě "voser", to se nedá jinak nazvat. No naštěstí zatím jsme to absolvoval jen jednou. Teď koupím origoš deku na zimu a uvidíme jak bude vyšlapovat až bude skutečná kosa.
Jinak X-Maxe vřele doporučuji, třeba v porovnání s Hondou PCX je to kočár

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mirecc
mirecc napsal 06.10.17 v 17:25 10b.

Skvělá volba já ho koupil přítelkyni,už si zvykla na hmotnost,za víkend uděláme třeba i 600 km,já vezu veškerý bágl v kufrech,ona drobnosti pod sedlem,cestovní rychlost 80 - 90,já se tím zklidnil oba si užíváme

MiBi
MiBi napsal 06.10.17 v 15:42

Už je to nějaký pátek, ale 100% to byla Honda, ale asi ne majestic .-) Potkali jsme se na rovince za železničním přejezdem a jeli stále vedle sebe, takže jsem na ni moc neviděl a pán pak uhnul na křižovatce, byla velká jako X-Max, možná trošku větší, tak to možná byla Honda S-Wing 125, ale nějaký starší model...

Sharanista
Sharanista napsal 20.05.17 v 09:11 7b.

gratuluji ke koupi, taky jsem o x-maxu uvažoval, ale na konec jsem koupil Hondu S-Wing... Jen by mě zajímalo, která to byla ta Honda Majestic 125 se kterou jsi závodil. Žádnou takovou Hondu neznám. Spíš bych to viděl na Yamahu Majesty... co ty na to???

Více komentářů



TOPlist